2026-05-30, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Män hade definitivt varit mer positiva om det strömmat in majoritet av kvinnor ja. tillägg av kvinnor i samhället är generellt bara positivt för män. De utgör inget hot och det blir mer att välja på. Jag ställer mig tveksam till att kvinnor hade varit positiva till det då det generellt bara är negativt för dem att ta in fler kvinnor.

Att ta in män är för andra män generellt bara negativt och för kvinnor är det både positivt och negativt.

Resultatet är att kvinnor alltid är förlorare i någon form oavsett vilken invandring vi har till skillnad från män som inte drabbas negativt alls när det kommer in andra kvinnor.

När jag skrev att även en del kvinnor skulle gilla kvinnoinvandring, var det mer på lesbiska kvinnor jag tänkte. Inte för att denna grupp är någon majoritet men för dem skulle ett ökat kvinnobestånd väl också innebära pros och cons.
Citera
2026-05-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
När jag skrev att även en del kvinnor skulle gilla kvinnoinvandring, var det mer på lesbiska kvinnor jag tänkte. Inte för att denna grupp är någon majoritet men för dem skulle ett ökat kvinnobestånd väl också innebära pros och cons.

Ja det stämmer för lesbiska kvinnor är det såklart samma vinst som för männen att ta in fler kvinnor. Men det är några få % av kvinnor som är lesbiska så det är en försumbar del av samhället.
Citera
2026-05-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1001568-ukrainasverige-fordela-ansvaret-for-flyktingar
folk har glömt att hela sveriges kvinnor kämpade hårt i krigets början för att ha 0 invandring när det var kvinnor

https://www.bohuslaningen.se/asikt/ledare/politikerna-far-inte-glomma-de-ukrainska-flyktingarna.65686df4-1403-4aee-b605-0de5accd8448
sen har det varit en enad majoritet bland 7klövern att neka ukrainska kvinnor rättigheter så mycket som möjligt

https://samnytt.se/sverige-tvangsutvisar-tolv-ganger-fler-till-ukraina-an-till-somalia
att sen kvinnor satt interna direktiv att hitta orsaker till att utvisa vita kvinnor

fast samtliga ukraniare lärt sig svenska snabbare, fått jobb och inte begår brott.
ja kvinnor är det största hotet mot mänskligheten

Allt detta är en direkt konsekvens av flyktingkrisen 2015, där Sverige tog emot allt för många flyktingar. Vilket kommunerna inte hade kapacitet för. Nu ville man stävja detta och fördela ansvaret över ukrainska flyktingar över hela Europa, så att inte kommunerna skulle gå på knäna igen.

Om invasionen mot Ukraina hade skett innan flyktingstormen 2015, så hade det sett helt annorlunda ut!

Hade invasionen av Ukraina tex. hänt 2012. Så hade Sverige generöst tagit emot kvinnor och barn på flykt därifrån. "Öppnat sina hjärtan". Tills kommunerna inte mäktade med längre. Och det hade blivit restriktivare. Och då hade det även varit restriktivt med invandring till Sverige vid flyktingstömmen 2015 från Syrien etc.

Det är flyktingkrisen 2015 som (tyvärr) ligger till grund för att Sverige har stoppat upp ett generöst flyktingmottagande av Ukrainska flyktingar.

Det handlar alltså inte om något så banalt som könstillhörigheten hos flyktingarna. Utan det handlar om att Sverige inte ville göra samma grova misstag som 2015: att ta emot fler än vad man förmår ta hand om och integrera. Men man missade den viktiga detaljen att Ukrainare har ganska lätt att integrera sig i Sverige. Det har rentav gått fort för vissa! Vi har alltså kunnat "vinna" på att ta emot fler.
Citera
2026-05-30, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar

Alla har att vinna på att det kommer hit skötsamma kvinnor (och män) i arbetsför ålder som med lätthet lär sig språket och integrerar sig och börjar jobba inom tex. bristyrken.

Alla har att förlora på att det kommer hit våldsverkare, kriminella, bidragsutnyttjande, svårintegrerade män (och kvinnor).

Det är alltså inte könstillhörigheten som är viktig. Utan det viktiga är vad de bidrar med och hur väl de integrerar sig. Lär sig språket osv.

Är själv 2:a och 3:e generationens invandrare. Och mina föräldrar var väldigt noga med att integrera sig, kunna språket och att även jag skulle bli en skötsam medborgare. Då bidrar man, oavsett ens könstillhörighet.
Citera
2026-05-30, 12:40
Medlem
Citat:
Skillnaden är att män utgör ett hot mot kvinnor medans det motsatta inte är sant. Du kan skeppa hit i princip oändligt antal kvinnor och männen kommer inte vara otryggare för det.

Ditt exempel att båda könen vinner på att invandrarmän kommer hit och kör taxi är ett dåligt exempel, det är många svenska kvinnor som nu känner sig otrygga att ta taxi eller uber då det alltid är invandrarmän som kör dessa.

Jag nämnde att det både är positivt och negativt för kvinnor med manlig invandring. Det positiva är att de får fler män att välja på. Det negativa är att det nu finns fler män som kan våldta kvinnor då det blir kvinnobrist vilket skapar otrygghet. Det är så verkligheten ser ut.

Svenska kvinnor vill som sagt var i regel inte ha MENA-män. Så det blir alltså inte fler män för kvinnor att välja på när det kommer hit MENA-män. Det blir bara som du skriver: större risker. Så. Återigen: källa på att kvinnor vill ha hit just manliga invandrare. Du har ännu inte levererat en enda källa på detta! Snarare är det barn och kvinnor på flykt som svenska kvinnor vurmar för.
Citera
2026-05-30, 12:43
Medlem
Citat:
Skillnaden är att män utgör ett hot mot kvinnor medans det motsatta inte är sant. Du kan skeppa hit i princip oändligt antal kvinnor och männen kommer inte vara otryggare för det.

Ditt exempel att båda könen vinner på att invandrarmän kommer hit och kör taxi är ett dåligt exempel, det är många svenska kvinnor som nu känner sig otrygga att ta taxi eller uber då det alltid är invandrarmän som kör dessa.

Jag nämnde att det både är positivt och negativt för kvinnor med manlig invandring. Det positiva är att de får fler män att välja på. Det negativa är att det nu finns fler män som kan våldta kvinnor då det blir kvinnobrist vilket skapar otrygghet. Det är så verkligheten ser ut.

Det konstiga med kvinnor är väl just hur dom älskar ockupanter, titta på andra världskriget, i alla länder som tyskland ockuperade fanns det hundratusentals kvinnor som la sig och knullade med fienden som hade ockuperat deras land och mördat dess befolkning, det finns inget så svekfullt som en kvinna.

Jag har aldrig sagt detta innan, men att ge kvinnor rösträtt var ett stort misstag eftersom det är kvinnorna som röstar hit alla satans apor!
Citera
2026-05-30, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det konstiga med kvinnor är väl just hur dom älskar ockupanter, titta på andra världskriget, i alla länder som tyskland ockuperade fanns det hundratusentals kvinnor som la sig och knullade med fienden som hade ockuperat deras land och mördat dess befolkning, det finns inget så svekfullt som en kvinna.

Jag har aldrig sagt detta innan, men att ge kvinnor rösträtt var ett stort misstag eftersom det är kvinnorna som röstar hit alla satans apor!

Jag kan köpa det. Historiskt så har de vinnande männen i krig alltid tagit kvinnorna. De förlorande männen är döda. Så det finns något biologiskt där i att underkasta sig för de ockuperande nya männen som anses starka.

Nu tror jag inte att rösträtten är så stark som du tror så på det stora hela hade det nog inte gjort någon större skillnad på samhället. Det hade styrts i ungefär samma riktning oavsett då makterna som ligger bakom detta hade sett till att det blivit så.
Citera
2026-05-30, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
När en svensk kvinna ser ett par där mannen är svensk och kvinnan thailändska så brukar det komma en och annan kommentar.

Men det handlar inte om att hon är thai eller invandrare. Det handlar om att alla vet att thai-fruar är f.d. barflickor som kammat hem högsta vinst.

Inga andra nationaliteter är lika förknippade med prostitution som thailändska kvinnor. Man ser ju knappt thailändska män i Sverige.

Thaikvinnor är den kvinnliga motsvarigheten till Gambianska män.

Tyvärr kanske. Thailändarna kan till skillnad från Gambianerna vara väldigt driftiga och företagsamma. De har en inneboende vilja att bidra samt lära sig svenska trots allt. Bortsett från bordellverksamhet och skattefusk så är de väldigt laglydiga. Jämför bara med Gambianernas heroinmarknad.

Sverige borde göra det lättare att fixa uppehållstillstånd till thailändare. Och Sverige borde nitpicka mer kring vilka som kommer likt Finland och Polen som tycks kunna välja "enbart kvinnor och barn" när det behövs så att inte det blir mestadels män. Det är ju männen som skapar all skit.

Kan andra länder välja invandrare så kan väl vi? Men Sverige är så kört i botten att det skulle vara "rasistiskt".
Det är inte kvinnan som blickar och eventuella kommentarer är riktade mot. Det är mannen.
Citera
2026-05-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Allt detta är en direkt konsekvens av flyktingkrisen 2015, där Sverige tog emot allt för många flyktingar. Vilket kommunerna inte hade kapacitet för. Nu ville man stävja detta och fördela ansvaret över ukrainska flyktingar över hela Europa, så att inte kommunerna skulle gå på knäna igen.

Om invasionen mot Ukraina hade skett innan flyktingstormen 2015, så hade det sett helt annorlunda ut!

Hade invasionen av Ukraina tex. hänt 2012. Så hade Sverige generöst tagit emot kvinnor och barn på flykt därifrån. "Öppnat sina hjärtan". Tills kommunerna inte mäktade med längre. Och det hade blivit restriktivare. Och då hade det även varit restriktivt med invandring till Sverige vid flyktingstömmen 2015 från Syrien etc.

Det är flyktingkrisen 2015 som (tyvärr) ligger till grund för att Sverige har stoppat upp ett generöst flyktingmottagande av Ukrainska flyktingar.

https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101P/AsylsokandeN/table/tableViewLayout2/
detta är en ren lögn kollar du migrant siffror bara av asyl tas alla andra länder in i mer antal än ukraina.
då räknar vi inte med anhörig, arbete, student, andra visum som gör siffrorna 4x
vi tar in mer män från alla länder än vad kvinnor kom från ukraina

https://www.migrationsverket.se/om-migrationsverket/statistik/bo-med-nagon.html
massinvandringen från samtliga säkra länder i mena har inte saktat ner alls

https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101J/ImmiEmiFodCKM/sortedtable/tableViewSorted/?loadedQueryId=171291&timeType=top&timeValue=1
bara senaste året har vi haft mer indier och pakistanier som män än ukrainska kvinnor

INGEN KVINNA INOM POLITIK TYCKER DETTA ÄR ETT PROBLEM
kvinnor har själva erkänt dom visste det inte var barn som kom 2015 och dom ville hämnas på SD
https://samnytt.se/socialdemokraterna-sd-gjorde-att-vi-slappte-in-sa-manga-invandrare
sosse tanter visste att det var 40åriga gubbar men ville skada svenskar utav manshat
det var löfvens regering under DÖ som raidade servrar om gangrapesweden
Citera
2026-05-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det är nog inte hela sanningen men kvinnors beteende gällande Sveriges enorma invandring är oförklarlig. Sure, vi vet redan att vissa äldre svenska kvinnor har utnyttjat invandring till att knulla män från Mellanöstern då svenska män inte vill ha dom men det gäller inte alla.

Jag tror mer det har med intelligens och logik som dom flesta kvinnor inte besitter samt deras ointresse för politik. Bara kolla på intervjuer när dom inte kan förklara varför dom hatar vissa partier.
Dom har liksom inte förmågan att se vissa kopplingar mellan män från extremt religiösa länder skulle se ned på kvinnor samt vara orsaken till våldtäkter, bomber, förnedringsrån, hot mot sociala instanser som sjukvård, skola, polis, brandmän osv, klaner, mord osv.

Många unga (ofta WT-) tjejer som växer upp bland invandrarkillar har inte hunnit skaffa sig erfarenhet av andra killar och blandar sig förstås naturligt. Många kvinnor i 20-årsåldern skaffar ju gärna barn med tveksamt laglydiga MENA som de anser vara spännande. Sedan har vi kvinnor som Arbogabruden vilka gärna tar in en ung främmande kille i sitt liv, någon de kan kontrollera genom egen status och ekonomi. Samt 'fritt sex' förstås. Och ander sig lyckligt lottade att få slippa Svenne med ölmagen.

Andra, litet äldre kvinnor kan även tänka sig adoption av sin invandrarkille. Det har jag åtminstone en levande källa till. Och den kvinnan jag här åsyftar här är dock varken WT eller särskilt desperat gällande att attrahera män.

Samtidigt importerar svenska män gärna unga kvinnor från Asien både på gott och ont.

Nya, moderna tider? Eller trender som ihärdigt kommer att fortsätta?
Citera
2026-05-30, 13:00
Medlem
Full-Retards avatar
Självklart skulle kvinnorna protestera hej vilt om det var det omvända i siffrorna, en massa unga kvinnor som kom till Sverige
Citera
2026-05-30, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Källor på det tack.

Källor på alla dina anekdoter tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto