2026-05-30, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Jag påstår ingenting. Det var inte jag som skrev det. Jag noterade bara att du själv inte hade något problem att singla ut specialfall som tonårsutvisningarna och utvisningen av en bebis som naturligtvis inte utgör majoriteten av utvisningarna heller. Det är hyckleri.

I allmänhet vill män i större grad ta hit kvinnliga invandrare och kvinnor vill ta hit manliga invandrare i större grad. Så är det bara. Tror man annat så är man i konflikt med verkligheten.

Nu läser du inte ordentligt vad jag skrev. Jag skrev att det finns kvinnor har protesterat mot tonårsutvisningar, av bland annat tonårstjejer. Vilket visar på att de som vurmar för invandrare, vurmar för dessa oavsett deras könstillhörighet.

Men kära du. Visa då källa på att kvinnor vill ha hit fler manliga flyktingar. Du har inte kunnat visa någon källa ännu som bekräftar dina fantasier.
Citera
2026-05-30, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Om det bara kom kvinnor skulle väl de flesta heteromän jubla, liksom en del kvinnor.

Speciellt batik-Svenne hade väl kunnat fira julafton varje dag. Snacka om välkommen-skyltar i varje ort och by. Trängsel på gatorna och vassa armbågar när kvinnorna landar.

Själv dras jag inte till just MENA-killar. De ligger verkligen i lä jämfört med andra män. Alldeles för krävande, egostörda och oflexibla i sin person. Många dessutom humorbefriade, tyvärr.

Män hade definitivt varit mer positiva om det strömmat in majoritet av kvinnor ja. tillägg av kvinnor i samhället är generellt bara positivt för män. De utgör inget hot och det blir mer att välja på. Jag ställer mig tveksam till att kvinnor hade varit positiva till det då det generellt bara är negativt för dem att ta in fler kvinnor.

Att ta in män är för andra män generellt bara negativt och för kvinnor är det både positivt och negativt.

Resultatet är att kvinnor alltid är förlorare i någon form oavsett vilken invandring vi har till skillnad från män som inte drabbas negativt alls när det kommer in andra kvinnor.
Citera
2026-05-30, 12:06
Medlem
Citat:
Varför ställer du ens frågan då om du visste att det var ett påhittat exempel? Det gör detta ännu märkligare.

För att de kvinnor som vurmar om flyktingar, vurmar just för flyktingar. oavsett könstillhörighet på flyktingarna.

Men dessa flykting-vurmande kvinnor, skulle förmodligen vara helt neutrala kring om det kom hit tex. arbetskraftsinvandring i form av japanskor och koreanskor. Varken säga bu eller bä om detta.

Medans du försöker göra en slags poäng av dina fantasier.
Citera
2026-05-30, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu läser du inte ordentligt vad jag skrev. Jag skrev att det finns kvinnor har protesterat mot tonårsutvisningar, av bland annat tonårstjejer. Vilket visar på att de som vurmar för invandrare, vurmar för dessa oavsett deras könstillhörighet.

Men kära du. Visa då källa på att kvinnor vill ha hit fler manliga flyktingar. Du har inte kunnat visa någon källa ännu som bekräftar dina fantasier.

För att kvinnor dras till män. Varför ska jag sitta och förklara saker som du ska begripa med sunt förnuft? Förstår du inte detta så kommer jag aldrig att kunna förklara det för dig. Då får du sitta där och vara i konflikt med verkligheten om du vill. Jag orkar inte diskutera sådana uppenbara saker med dig.
Citera
2026-05-30, 12:10
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag tror inte att svenska kvinnor generellt bryr sig om hur kvinnor har det i Mellanöstern.
- - -

Tyvärr har du rätt. Batikhäxorna tänker med f***an....
Citera
2026-05-30, 12:14
Medlem
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1001568-ukrainasverige-fordela-ansvaret-for-flyktingar
folk har glömt att hela sveriges kvinnor kämpade hårt i krigets början för att ha 0 invandring när det var kvinnor

https://www.bohuslaningen.se/asikt/ledare/politikerna-far-inte-glomma-de-ukrainska-flyktingarna.65686df4-1403-4aee-b605-0de5accd8448
sen har det varit en enad majoritet bland 7klövern att neka ukrainska kvinnor rättigheter så mycket som möjligt

https://samnytt.se/sverige-tvangsutvisar-tolv-ganger-fler-till-ukraina-an-till-somalia
att sen kvinnor satt interna direktiv att hitta orsaker till att utvisa vita kvinnor

fast samtliga ukraniare lärt sig svenska snabbare, fått jobb och inte begår brott.
ja kvinnor är det största hotet mot mänskligheten
Citera
2026-05-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kan du visa lite källor på att kvinnor skulle se ner på thailändskor?

När en svensk kvinna ser ett par där mannen är svensk och kvinnan thailändska så brukar det komma en och annan kommentar.

Men det handlar inte om att hon är thai eller invandrare. Det handlar om att alla vet att thai-fruar är f.d. barflickor som kammat hem högsta vinst.

Inga andra nationaliteter är lika förknippade med prostitution som thailändska kvinnor. Man ser ju knappt thailändska män i Sverige.

Thaikvinnor är den kvinnliga motsvarigheten till Gambianska män.

Tyvärr kanske. Thailändarna kan till skillnad från Gambianerna vara väldigt driftiga och företagsamma. De har en inneboende vilja att bidra samt lära sig svenska trots allt. Bortsett från bordellverksamhet och skattefusk så är de väldigt laglydiga. Jämför bara med Gambianernas heroinmarknad.

Sverige borde göra det lättare att fixa uppehållstillstånd till thailändare. Och Sverige borde nitpicka mer kring vilka som kommer likt Finland och Polen som tycks kunna välja "enbart kvinnor och barn" när det behövs så att inte det blir mestadels män. Det är ju männen som skapar all skit.

Kan andra länder välja invandrare så kan väl vi? Men Sverige är så kört i botten att det skulle vara "rasistiskt".
Citera
2026-05-30, 12:20
Medlem
Citat:
Män hade definitivt varit mer positiva om det strömmat in majoritet av kvinnor ja. tillägg av kvinnor i samhället är generellt bara positivt för män. De utgör inget hot och det blir mer att välja på. Jag ställer mig tveksam till att kvinnor hade varit positiva till det då det generellt bara är negativt för dem att ta in fler kvinnor.

Att ta in män är för andra män generellt bara negativt och för kvinnor är det både positivt och negativt.

Resultatet är att kvinnor alltid är förlorare i någon form oavsett vilken invandring vi har till skillnad från män som inte drabbas negativt alls när det kommer in andra kvinnor.

Svenska kvinnor vill i regel ha svenska män eller europeiska män. Svenska kvinnor är i regel inte intresserade av MENA-män. En hel del MENA-män jobbar dock inom bristyrken eller serviceyrken: vården, busschaufförer, taxichaufförer, restauranger. Och det är ju bra för både män och kvinnor, där är båda könen vinnare. Sedan finns det invandrarmän som beter sig illa: gängkriminella, våldsverkare, hederförtryckare, våldtäktsförövare etc. Dessa är dåliga för både svenskamän oh svenska kvinnor. Och dessa vill ingen ha kvar i Sverige. Vare sig män eller kvinnor.

Detsamma gäller kvinnor från andra länder. De skötsamma som gör rätt för sig och bidrar, är bra både för svenska män och svenska kvinnor. De som beter sig illa eller bara lever på bidrag är dåliga för både svenska män och svenska kvinnor.

Men du verkar se allt som bara sex. Trist synsätt du. Det är ju nämligen inte ens säkert att bara för att det bor invandrarkvinnor i Sverige, så kommer de vara öppna för män eller män öppna för dem. Du kanske hellre väljer söta svenska Stina 27 år, som pratar perfekt svenska och delar din humor. Än du väljer mediokra thailändska Ying, 32 år som pratar knagglig svenska och har en helt annan humor än dig. Tex.
Citera
2026-05-30, 12:23
Medlem
Citat:
För att kvinnor dras till män. Varför ska jag sitta och förklara saker som du ska begripa med sunt förnuft? Förstår du inte detta så kommer jag aldrig att kunna förklara det för dig. Då får du sitta där och vara i konflikt med verkligheten om du vill. Jag orkar inte diskutera sådana uppenbara saker med dig.

Svenska kvinnor dras i regel till svenska män eller europeiska män. Så är det med den saken.

Och du har ännu inte lyckats fiska fram en källa som styrker dina fantasier om att svenska kvinnor är flykting-vurmare fr att endast få hit MENA-män. Seså. Langa fram en källa som styrker dina fantasier.
Citera
2026-05-30, 12:24
Medlem
Vissa svenska kvinnor gillar invandrare
Även vissa svenska män gillar invandrarkvinnor
Så varför göra detta till en genusfråga?

Men generellt brukar man påstå att invandring är bra till andra saker
Behövs folk till bristyrken i vården och i serviceyrken
Då svenska ungdomar inte vill ha såna jobb längre

Dessutom skaffar svenskar inte lika många barn längre
Då sjunker vårt BNP
Citera
2026-05-30, 12:25
Medlem
Ja

men eftersom folk generellt inte har någon självreflektion alls kommer dom aldrig erkänna anledningen - dom vet själva inte varför.

Kan jämfäras med om vi hade massinvasion av kvinnor från asien så hade svenska kvinnor hittat på en anledning att inte ta emot dom utan att kunna svara varför situationen är annorlunda mer än "det känns bra så" "jag känner x" och liknande flummiga argument

det är skillnaden mellan att kunna tänka logiskt gentemot att bara vara 100% känslostyrd.
Senast redigerad av peopleareretarded 2026-05-30 kl. 12:29.
Citera
2026-05-30, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Svenska kvinnor vill i regel ha svenska män eller europeiska män. Svenska kvinnor är i regel inte intresserade av MENA-män. En hel del MENA-män jobbar dock inom bristyrken eller serviceyrken: vården, busschaufförer, taxichaufförer, restauranger. Och det är ju bra för både män och kvinnor, där är båda könen vinnare. Sedan finns det invandrarmän som beter sig illa: gängkriminella, våldsverkare, hederförtryckare, våldtäktsförövare etc. Dessa är dåliga för både svenskamän oh svenska kvinnor. Och dessa vill ingen ha kvar i Sverige. Vare sig män eller kvinnor.

Detsamma gäller kvinnor från andra länder. De skötsamma som gör rätt för sig och bidrar, är bra både för svenska män och svenska kvinnor. De som beter sig illa eller bara lever på bidrag är dåliga för både svenska män och svenska kvinnor.

Men du verkar se allt som bara sex. Trist synsätt du. Det är ju nämligen inte ens säkert att bara för att det bor invandrarkvinnor i Sverige, så kommer de vara öppna för män eller män öppna för dem. Du kanske hellre väljer söta svenska Stina 27 år, som pratar perfekt svenska och delar din humor. Än du väljer mediokra thailändska Ying, 32 år som pratar knagglig svenska och har en helt annan humor än dig. Tex.

Skillnaden är att män utgör ett hot mot kvinnor medans det motsatta inte är sant. Du kan skeppa hit i princip oändligt antal kvinnor och männen kommer inte vara otryggare för det.

Ditt exempel att båda könen vinner på att invandrarmän kommer hit och kör taxi är ett dåligt exempel, det är många svenska kvinnor som nu känner sig otrygga att ta taxi eller uber då det alltid är invandrarmän som kör dessa.

Jag nämnde att det både är positivt och negativt för kvinnor med manlig invandring. Det positiva är att de får fler män att välja på. Det negativa är att det nu finns fler män som kan våldta kvinnor då det blir kvinnobrist vilket skapar otrygghet. Det är så verkligheten ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in