2026-05-28, 13:24
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Åke Stakkestad väljer bort Frölunda och Luleå i SHL och hela HA för att spela gratis i mäktiga LIF. Gott. PPG i slutspelet.

Det säger väl lite om att det inte står så bra till ekonomiskt med Bofors - om Stars känns som en säkrare utbetalare.
Citera
2026-05-28, 13:48
Medlem
rudi1985s avatar
Hockeysverige en sajt hade rankat lagen och dom hade ssk 1:a och AIK 2:a just nu. Men sen är ju inte trupperna färdiga ännu heller.
Citera
2026-05-28, 15:16
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det säger väl lite om att det inte står så bra till ekonomiskt med Bofors - om Stars känns som en säkrare utbetalare.
Kännbara tapp för Bikbok med Plato, Stakkestad och Barkemo, vet inte om även Eklind var påväg bort till Mif eller hur det blev, men de får säkert ihop det ändå.
Citera
2026-05-28, 15:23
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Kännbara tapp för Bikbok med Plato, Stakkestad och Barkemo, vet inte om även Eklind var påväg bort till Mif eller hur det blev, men de får säkert ihop det ändå.

Det är lite oroande, men det har också kommit in lite bra, inte minst skyttekungen från Metalligaen. Det som är tråkigt før dem är om de går till andra lag i samma serie, som Stakkestad, han borde ha høgre ambitioner.

Lägg till en ny coach och mina førväntningar är "slutspel" men inte høgre än så før kommande säsong. Men så brukar man ju känna och de har alltid øverpresterat.
Citera
2026-05-28, 18:02
Medlem
Citat:

Nu är Stakkedstad presenterad för Leksand

www.leksandsif.se/article/8b8atfp-30ead/view
Citera
2026-05-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Nu är Stakkedstad presenterad för Leksand

www.leksandsif.se/article/8b8atfp-30ead/view

Varför Leksand? Vill han inte ha sin lön eller ha chansen på SHL? Chanserna minskar i konkursboet Leksand!
Citera
2026-05-29, 08:13
Medlem
rudi1985s avatar
Ja kännbara tapp.
Citera
2026-05-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Stämmer inte.

Däremot sägs det att Hultström ska vara klar och presenteras inom kort.
Nu klar och presenterad, treårsavtal där de externa finansiärerna gått in och hjälpt till.
Citera
2026-05-29, 16:37
Medlem
Hur jävla misskött är inte en etablerad SHL-klubb om det krävs "externa finansiärer" för att avlöna en spelare? Jävla trams! Har man inte råd med en spelare så ska man fan inte värva honom! Swish hit, tigga av supportrar dit!
Citera
2026-05-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Hur jävla misskött är inte en etablerad SHL-klubb om det krävs "externa finansiärer" för att avlöna en spelare? Jävla trams! Har man inte råd med en spelare så ska man fan inte värva honom! Swish hit, tigga av supportrar dit!

Citerar mig själv. Är underbart!

Har man tv-pengar, publik, merch, mat m m så borde man kunna driva en klubb i SHL. Ja jag vet; nuförtiden är det en klar fördel att äga sin arena. Vilka är det idag som gör det?

Edit: Svarar mig själv. Är tydligen Färjestad, Växjö och Brynäs som äger sina arenor.
Senast redigerad av Palkranen 2026-05-30 kl. 12:27.
Citera
2026-05-31, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Citerar mig själv. Är underbart!

Har man tv-pengar, publik, merch, mat m m så borde man kunna driva en klubb i SHL. Ja jag vet; nuförtiden är det en klar fördel att äga sin arena. Vilka är det idag som gör det?

Edit: Svarar mig själv. Är tydligen Färjestad, Växjö och Brynäs som äger sina arenor.

Inte fler klubbar än tre klubbar som äger egna hemmaborgar?
Citera
2026-05-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ja12
Inte fler klubbar än tre klubbar som äger egna hemmaborgar?

Inte som jag förstod det när jag googlade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in