2026-05-30, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det talas om en konflikt i FUPen mellan Gs styvpappa som handlar om Gs drogmissbruk. Den bollen tar förhörsledarna aldrig riktigt upp. G som inte gillade sin mer auktoritära styvpappa kanske mördade mamman för att hämnas på styvpappan.

G kanske ringde och tipsade polisen när A lämnade en blöt middag i bilen? Som ren spekulation är den så bra som någon.

Ja visst kan han även tipsade polisen, men det hade väl polisen haft koll på i utredningen i så fall? Såvida han inte fick någon annan att ringa polisen? Men det borde väl kommit fram i utredningen i så fall?
Citera
2026-05-30, 11:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Ganska intressanta tankegångar här
Droger använde han för att kick-starta sitt icke existerande känsloliv. Mycket möjligt.
M kunde han "skaffa" sig med sina emulerade känslor.

Var finner han glädjen i sitt liv. Inte genom M.
Föddes han död inombords eller var det "syrebristen" i en redan dålig familjerelation ?
Ja något har gått snett i familjerelationen. G som har någon diagnos har skyddats av A som inte riktigt kunnat klippa av navelsträngen.

Detta fick i detta fall väldigt tragiska konsekvenser.
Citera
2026-05-30, 11:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
En av G vänner berättade om detta i tråden tidigt vill jag minnas? Tror inte någon skrivit att de sett dom, kontot kan ju tagits bort?
Ja jag har också för mig att M nämnde det lite kort men minns inte om hon visste om det?
M var väl med när de filmade?
Citera
2026-05-30, 11:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
En manipulerad person kan bli rätt knasig, det tror jag att du vet? En sån sådan kan verkligen inte må bra? Lägg då till lite droger och paranojja på det, jag tror det passade G agenda bra?
Förhörsledarna gör ett bra jobb att hålla dessa funderingar utanför FUPen, då de är mumma för snart sagt vilken halvdan försvarsadvokat som helst.
Citera
2026-05-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Vad är det här?

Du har själv skrivit tidigare att du tyckte att straffet var rättvist. Ändå börjar du rentvå M igen. Om du läser mina inlägg kommer du att se att jag alltid har ansett att M förtjänar sitt livstidsstraff, eftersom hennes handlingar inte kan ursäktas (oavsett om G var hjärnan bakom det).

Nu är jag nyfiken på att se om du också kommer att anklaga mig för misogyni... eftersom jag själv är kvinna!

(Google Translate fra dansk til svensk)

Jag svarade Sixten och inte dig, på hans något underliga fråga? Och han har gång på gång tjafsat att jag har fel fastän jag inte haft det? Jag ber dig lägg dig inte i min diskussion med Sixten, han geggar tillräckligt bra på egen hand, tack!
Citera
2026-05-30, 12:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja visst kan han även tipsade polisen, men det hade väl polisen haft koll på i utredningen i så fall? Såvida han inte fick någon annan att ringa polisen? Men det borde väl kommit fram i utredningen i så fall?
Polisen är inte så fokuserad på att utreda andras tillkortakommande i FUPen utan koncentrerar sig på M och G och vad de gjorde mot A den där kvällen när allt spårade ur.
Citera
2026-05-30, 12:12
Medlem
Citat:
Förhörsledarna gör ett bra jobb att hålla dessa funderingar utanför FUPen, då de är mumma för snart sagt vilken halvdan försvarsadvokat som helst.
Klart de vill vara sakliga vad de kan få fram om vad som faktiskt hänt och som faktiskt går att styrka och förstå i sitt sqmmanhang?

Men jag tycker de borde vilja se hela bilden, det är ju det vi försöker förstå här, så varför skulle inte förhörsledarna vilja se samband mellan orsak och verkan?
Citera
2026-05-30, 12:16
Medlem
Citat:
M var väl med när de filmade?

Jag vet inte om det var foton eller filmer men såklart hon var med på just den biten? Jag funderade mest på om hon var med på att det lades upp på onlyfns, om hon visste om det från början eller inte?
Citera
2026-05-30, 12:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Klart de vill vara sakliga vad de kan få fram om vad som faktiskt hänt och som faktiskt går att styrka och förstå i sitt sqmmanhang?

Men jag tycker de borde vilja se hela bilden, det är ju det vi försöker förstå här, så varför skulle inte förhörsledarna vilja se samband mellan orsak och verkan?

Förhörsledarna ska försöka få ihop en begriplig historia som rätten ska ta ställning till. Allt för många stickspår med oklar betydelse motverkar detta syfte.

Det behöver kanske inte vara svårare än så?
Citera
2026-05-30, 12:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag vet inte om det var foton eller filmer men såklart hon var med på just den biten? Jag funderade mest på om hon var med på att det lades upp på onlyfns, om hon visste om det från början eller inte?

Jag fattar det som att de inte tjänade en krona på YT eftersom de inte hade 1000 följare vilket jag tror är gränsen för att börja tjäna pengar där.

Vilka regler som gäller på OF vet jag inte men tror inte att deras inhopp där gav någon klirr i kassan heller.

Allt detta fick mordet på A att framstå som ett bättre alternativ för det mordiska paret verkar det som.

Ekonomin torde varit ansträngd när de till och med försökte sälja droger på Darknet som blivit över från ett av de otaliga mordförsöken på A.

Man kanske kan göra det hela till en könsfråga? M var mer intresserad av tjejmesiga YT medan G höll sig till en mer "maskulin" domän? Kvinnan fick regissera snygga resevideos på YT och mannen i huset fick regissera de hårda OF-filmerna?
Senast redigerad av ursprungligen 2026-05-30 kl. 12:27.
Citera
2026-05-30, 12:31
Medlem
Citat:
Polisen är inte så fokuserad på att utreda andras tillkortakommande i FUPen utan koncentrerar sig på M och G och vad de gjorde mot A den där kvällen när allt spårade ur.

Det är iofs fullt förståeligt men alla dessa konstigheter ger många frågetecken även de borde undra över?
Citera
2026-05-30, 12:33
Medlem
Citat:
Förhörsledarna ska försöka få ihop en begriplig historia som rätten ska ta ställning till. Allt för många stickspår med oklar betydelse motverkar detta syfte.

Det behöver kanske inte vara svårare än så?

Det är inte svårt att förstå, men nu är vi väl inte några förhörsledare alla fall? Vi får väl diskutera vad vi vill här och behöver väl knappast rätta oss efter vad de fokuserar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in