2026-05-30, 11:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja det var det, men var det före eller efter att G vänt sina vänner emot henne och skrivit om henne på Flashback och dessutom lurat i henne droger?

Vad föranledde hennes knivviftande? Ingick det i G plan också möjligtvis?
Jag är ingen mästarmanipulatör, men hur får man någon att vifta med kniv mot deras vilja?
Går det ens?

Tydligen har IKEA särskilt lättviftade knivar om vi ska tro de googlingar som redovisas i FUPen.
Citera
2026-05-30, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nej
Tror det var en del påpekade att SD hade en mätbar livslängd med problematiken. Han straffar ut sig och låter det växa på hög. Dåligt för ekonomin antar jag. Ungefär som en "bubbla i ekonomin".

Ja det kan väl knappast vara ekonomiskt att sitta i finkan x antal år för SD, han såg nog korthuset rasa och valde kanske just därför den enkla utvägen? Det problemet har ju knappast G förstås, då är finkan kanske snarare en praktiskt lösning för framtiden?
Citera
2026-05-30, 11:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Eller drabbades A möjligtvis av panikångest och eller svår depression efter fyllekörningen? Fullt förståeligt i så fall, särskilt om hon tex hade blivit drogad vid tillfället och inte hade en sån aning om vad hon fått i sig?

Obs ren spekulation och ska inte tas som sanning!
Som jag fattar det fanns inga större plumpar i As brottsregister före fyllekörningen.

Den sticker faktiskt ut och väcker frågor.

G som använder en hel meny av olika illegala droger ser ned på alkoholister och kände sig kanske rättfärdigad att både mörda mamman och karva av hennes huvud eftersom hon druckit laglig alkohol?
Citera
2026-05-30, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag gissar att kvalitén på golvmoppsmuppens inhugg i porrbranschen höll samma låga nivå som den vi kan förfära oss över på deras YT-konto.
Bryr mig inte om vad det är för kvalité på den men du har troligtvis rätt? Tänkte snarare om M visste om kontot på onlyfsns och var med på att bilder på henne skulle placeras där?
Citera
2026-05-30, 11:29
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Jag är ingen mästarmanipulatör, men hur får man någon att vifta med kniv mot deras vilja?
Går det ens?

Tydligen har IKEA särskilt lättviftade knivar om vi ska tro de googlingar som redovisas i FUPen.
Du är duktig på det du gör nu

Nej jag tror inte man viftar ofrivilligt.

Jag kan erkänna att jag inte djupdykt i denna tragiska historia.
Självklart har A nyckelrollen i sitt företag, G gjorde henne sannolikt nedstämd och deprimerad.
Vet inte hur G kan vara så "disconnected" ifrån verkligheten och sitt känsloliv. Sjukt.
Citera
2026-05-30, 11:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Bryr mig inte om vad det är för kvalité på den men du har troligtvis rätt? Tänkte snarare om M visste om kontot på onlyfsns och var med på att bilder på henne skulle placeras där?
Jag har stark för mig att hon själv nämner detta i sina förhör.

M kan också ljuga om detta då allt som sägs av de dömda i FUPen bör tas med en nypa salt.

Jag tror att många här på FB suttit och letat på OF efter de påstådda filmerna, men inte sett någon som hittat dem.
Citera
2026-05-30, 11:32
Medlem
Citat:
Som jag fattar det fanns inga större plumpar i As brottsregister före fyllekörningen.

Den sticker faktiskt ut och väcker frågor.

G som använder en hel meny av olika illegala droger ser ned på alkoholister och kände sig kanske rättfärdigad att både mörda mamman och karva av hennes huvud eftersom hon druckit laglig alkohol?

Fast det tror jag bottnar i att straffa A, för jag gissar att A kämpade för G skull och gjorde allt för att han skulle bli drogfri och säkert kände sig G förnedrad av att A inte accepterade G droganvändning? Och att G därför försöker vända på steken att få A att framstå som alkoholist? Med tanke på att G drogade A vid flera tillhållen då finns det väl ändå en möjlighet att G haft ett finger med i samband med rattfyllan också?
Obs ren spekulation, och ska inte tas som sanning!
Citera
2026-05-30, 11:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Du är duktig på det du gör nu

Nej jag tror inte man viftar ofrivilligt.

Jag kan erkänna att jag inte djupdykt i denna tragiska historia.
Självklart har A nyckelrollen i sitt företag, G gjorde henne sannolikt nedstämd och deprimerad.
Vet inte hur G kan vara så "disconnected" ifrån verkligheten och sitt känsloliv. Sjukt.

Det kan helt enkelt vara ett VVS-problem?

G kan ha drabbats av syrebrist i mammas dåligt ventilerade källare som skadat hans hjärna? Det kan också bero på Gs narcissism och de droger han regelbundet konsumerade, men då sätter vi etiketter på G utan klinisk insikt.
Citera
2026-05-30, 11:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Fast det tror jag bottnar i att straffa A, för jag gissar att A kämpade för G skull och gjorde allt för att han skulle bli drogfri och säkert kände sig G förnedrad av att A inte accepterade G droganvändning? Och att G därför försöker vända på steken att få A att framstå som alkoholist? Med tanke på att G drogade A vid flera tillhållen då finns det väl ändå en möjlighet att G haft ett finger med i samband med rattfyllan också?
Obs ren spekulation, och ska inte tas som sanning!
Det talas om en konflikt i FUPen mellan Gs styvpappa som handlar om Gs drogmissbruk. Den bollen tar förhörsledarna aldrig riktigt upp. G som inte gillade sin mer auktoritära styvpappa kanske mördade mamman för att hämnas på styvpappan.

G kanske ringde och tipsade polisen när A lämnade en blöt middag i bilen? Som ren spekulation är den så bra som någon.
Citera
2026-05-30, 11:44
Medlem
Citat:
Jag har stark för mig att hon själv nämner detta i sina förhör.

M kan också ljuga om detta då allt som sägs av de dömda i FUPen bör tas med en nypa salt.

Jag tror att många här på FB suttit och letat på OF efter de påstådda filmerna, men inte sett någon som hittat dem.
En av G vänner berättade om detta i tråden tidigt vill jag minnas? Tror inte någon skrivit att de sett dom, kontot kan ju tagits bort?
Ja jag har också för mig att M nämnde det lite kort men minns inte om hon visste om det?
Citera
2026-05-30, 11:46
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Det kan helt enkelt vara ett VVS-problem?

G kan ha drabbats av syrebrist i mammas dåligt ventilerade källare som skadat hans hjärna? Det kan också bero på Gs narcissism och de droger han regelbundet konsumerade, men då sätter vi etiketter på G utan klinisk insikt.
Ganska intressanta tankegångar här
Droger använde han för att kick-starta sitt icke existerande känsloliv. Mycket möjligt.
M kunde han "skaffa" sig med sina emulerade känslor.

Var finner han glädjen i sitt liv. Inte genom M.
Föddes han död inombords eller var det "syrebristen" i en redan dålig familjerelation ?
Citera
2026-05-30, 11:48
Medlem
Citat:
Går det ens?

En manipulerad person kan bli rätt knasig, det tror jag att du vet? En sån sådan kan verkligen inte må bra? Lägg då till lite droger och paranojja på det, jag tror det passade G agenda bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in