Citat:
Ursprungligen postat av
Din-gamla-mamma
Du glömde citera att han sa "inga bevis för folkmord". Utan det hittade du helt enkelt på.
Det finns massor med bevis. Judarna har själva erkänt i videos på sociala medier hur de mördat palestinska barn.
Och judarna i Israel kommer ställas till ansvar i framtiden.
Du måste öva på din läsförståelse om du vill diskutera med de stora grabbarna. Presentera dina bevis för folkmord om du har några, men skicka dem till chefsåklagaren i ICC då, för det är han som anser att några bevis inte finns.
Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Var du ute och protesterade mot Hamas?
Jag har demonstrerat mot Hamas och för Israel och mot antisemitism säkert 20 gånger sedan terrorattackerna och folkmordshandlingarna mot judar 7 oktober 2023. Jag har talat både med soldater som mötte horderna av terrorister vid gränsen och överlevande kibbutzniks. Till skillnad mot dig och andra på Palestinastidan har jag en bred omvärldskunskap och sätter inte det ena folkslaget över det andra. Till exempel har folken i Syrien, Jemen, Kongo och Sudan drabbats med 10-100 gånger fler civila dödsoffer än Gaza men jag ser inga stödyttringar för dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
FallerIfallerA
Självklart var det folkmord Israel höll på med och tyvärr fortsätter det fortfarande idag!
Varför är det självklart? Chefsåklagaren i ICC har ju inga bevis. Kanske kan du mejla dina bevis till honom?
Var det folkmord i Syrien, Jemen, Sudan och Kongo med 10-100 ggr flera civila döda än Gaza också? Vad har du gjort för folken i de länderna?
Citat:
Ursprungligen postat av
StudiumValor
Det är två olika saker
Ur perspektivet internationell juridik kanske det inte betraktas som folkmord enligt den existerande definitionen enligt några experter och inte av andra.
de får väl strida om saken.
Det räcker inte med att folk mördas för att det skall vara ett folkmord.
Men ser man alla människor som dödas kan man ju tycka att det är folkmord ur ett mer vardagligt perspektiv.
Så i folkmun är det ju otvetydigt ett folkmord - mord på folk
7 oktober attackerna var mord på folk. Att civila dör i ett krig är inte mord utan olyckliga omständigheter. Det är inte per definition olagligt att civila dör i krig. Problemet med din sida är att ni är så förbaskat okunniga. Hur kan vuxna människor sitta och kalla alla civila dödsoffer i krig för mord? Och sen att ni bara väljer ut de krig där judar är inblandade och bortser helt från värre krig i Afrika och Asien.