2026-05-30, 06:28
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ligger nog mkt i vad du säger.

Hade en litet "fling" med en svensk-filippinska för ett tag sedan. Landet (Filippinerna alltså) hemsökt av en vidrig muslimsk gerilla, samtidigt väldigt starka (och vackra! ) kvinnor.

Tänk om "flyktingkrisen" hade inträffat för tio år sedan m en massa "ensamkommande" filippinska flickebarn... och en massa medelålders män som protesterar högljutt "rädda våra baaaaaarn...."

Självklart finns det en sexuell komponent i detta. Hatar de äckliga batik-as till häxor som lät detta ske. Må de dö en plågsam död med den mest hemska cancer tänkas kan.
Den här 69-åriga batikhäxan dog en lite snabbare död när ett av de inkräktande flyktingbarnen hon utnyttjade sexuellt ströp henne.

https://www.nyatider.nu/afghansk-mordare-i-forhallande-med-asylaktivist/

Knappast någon kärlek det handlar om, precis som när en 69-årig snuskgubbe köper en ung liten hora i asien.

Skillnaden här är att svenska skattebetalarna tvingas betala mycket mer för att gamla tanter ska utnyttja barn och unga sexuellt på arbetstid.

Alternativt inkräktande invandrare våldtar och rånar gamla hjäplösa tanter på betalad arbetstid på vårdhem eller i hemtjänsten. Också för våra skattepengar.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/de-ar-mannen-som-valdtar-i-aldrevarden/
Citera
2026-05-30, 06:43
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Älskar du invandring då?

Jag har svårt att se att kvinnor inte skulle reagera negativt om könsfördelningen lutat åt andra hållet.
Nä det gör jag inte.
Citera
2026-05-30, 06:57
Medlem
Anybodykillers avatar
Nja, det finns säkert de som är det. Men både män och kvinnor har mer empati för om invandrarna är kvinnor och barn då de ses som mer utsatta/sårbara.

Något intressant är att både män och kvinnor som är positiva till invandring är det generellt av olika anledningar.

Kvinnor som är positiva till invandring nämner oftast humanitära, moraliska eller omsorgsrelaterade argument. Tex såsom hjälp till flyktingar, mänskliga rättigheter och solidaritet.

Män som är positiva till invandring betonar ekonomiska, kulturella eller ideologiska argument. Tex arbetskraftsbehov, globalisering, individuell frihet eller ekonomisk tillväxt.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0362331913000293?utm

https://research.rug.nl/en/publications/how-gender-shapes-attitudes-and-concerns-about-immigration?utm
Citera
2026-05-30, 07:08
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Nja, det finns säkert de som är det. Men både män och kvinnor har mer empati för om invandrarna är kvinnor och barn då de ses som mer utsatta/sårbara.

Något intressant är att både män och kvinnor som är positiva till invandring är det generellt av olika anledningar.

Kvinnor som är positiva till invandring nämner oftast humanitära, moraliska eller omsorgsrelaterade argument. Tex såsom hjälp till flyktingar, mänskliga rättigheter och solidaritet.

Män som är positiva till invandring betonar ekonomiska, kulturella eller ideologiska argument. Tex arbetskraftsbehov, globalisering, individuell frihet eller ekonomisk tillväxt.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0362331913000293?utm

https://research.rug.nl/en/publications/how-gender-shapes-attitudes-and-concerns-about-immigration?utm
Både människans kärlek, medmänsklighet och generositet, liksom dennes girighet och egenintresse, kan användas mot den.

Säger jag: "Ja, invandring är bra för den ekonomiska utvecklingen", svarar du ja. Det tilltalar föreställningen om ekonomisk vinning och välstånd hos dig.

Säger jag i stället: "Ja, invandring hjälper människor ur lidande och utsatthet", svarar du ja, det tilltalar medkänslan, kärleken och omsorgen hos dig.

Säger du nej till det förstnämnda kan du anklagas för att motverka nationens ekonomiska välstånd.

Säger du nej till det sistnämnda kan du anklagas för att vara osympatisk eller sakna medmänsklighet.
Citera
2026-05-30, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliois
Helt korrekt. Det gör att det "reella" kvinnounderskottet blir större än statistiken visar.

Och sen kanske Tomatkungen skulle kolla sin statistik lite noggrannare istället för att spamma tråden om att det finns 7000 fler utrikesfödda kvinnor än utrikesfödda män. Det är nämligen först från 47 års ålder som kvinnorna är fler än männen bland utrikesfödda, alltså efter klimakteriet då de ändå inte är intressanta på äktenskapsmarknaden. Upp till 46 års ålder finns det nästan 35 000 fler män än kvinnor.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/utrikes-fodda-i-sverige/

Tack för förtydligandet.
I de åldersgrupper som är relevanta för den här tråden så har invandringspolitiken alltså skapat ett mansöverskott.
Att det finns fler kvinnor på ålderdomshemmet gör inte att det "jämnar ut sig".
TS var alltså helt rätt ute på den punkten och det stämmer ju också mycket väl med vad alla kunde se med sina egna ögon 2015 när floder av män strömmade in i landet.
Citera
2026-05-30, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Tvärtom. Dom kan gärna få ta in lite fler kvinnor & barn och skicka ut lite fler män istället, skicka några svenska män också när dom liks håller på. Behövs lite mindre män och fler kvinnor för att jämna ut det lite. 👌

Önska dig inte muslimska kvinnor om du vill ha fler kvinnor till Sverige. Slöjkvinnorna får inte vara ihop med dig, inte ens för en natt.

Och slöjkvinnornas döttrar får inte vara ihop med dina söner heller, om du har eller får några.
Citera
2026-05-30, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Knappast någon kärlek det handlar om, precis som när en 69-årig snuskgubbe köper en ung liten hora i asien.

Skillnaden här är att svenska skattebetalarna tvingas betala mycket mer för att gamla tanter ska utnyttja barn och unga sexuellt på arbetstid.

Så är det. Och det framgick ju så tydligt.

Minns ett klipp med en tant som stod och smekte "sin" ensamkommande samtidigt som hon höll tal om "humanism" och "öppna hjärtan". Och han såg ut att rysa av obehag, han såg ut att skämmas över att behöva stå där med tanten och som om han äcklades av hennes beröring.

Minns screenshots ur de olika "Ensamkommande" grupperna där de skrev sådant som:
"Gör jag fel som låter min EK sova i sängen med mig"
"Nej du gör rätt, de behöver närhet, mina sover också med mig"
osv.

Eller när den där Arif som tafsat på konfirmander satt i ett förvar och tanterna visade hur de gjort kuddar med foton av honom på som de låg och kramade och så skrev de "Free Arif"

Jag kan ärligt säga att spektaklet fick mig att omvärdera min syn på den "antirasistiska" rörelsen. Jag hade trott att det handlade om missriktad godhet. Men det visade sig handla om ganska äckliga sexuella motiv. Samma som Bosse, 56 har en kväll i Pattaya, typ.

(De få män som engagerade sig för "ensamkommande" hade nästan samtliga ekonomiska motiv. De försörjde sig som "god man", drev HVB-hem, etc.)
Citera
2026-05-30, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Önska dig inte muslimska kvinnor om du vill ha fler kvinnor till Sverige. Slöjkvinnorna får inte vara ihop med dig, inte ens för en natt.

Och slöjkvinnornas döttrar får inte vara ihop med dina söner heller, om du har eller får några.

Det är skillnad på olika muslimska länder. Det finns många iranska tjejer som har svenska pojkvänner till exempel.

De som är hårdast hållna av sina familjer/klaner är väl somaliskorna. Och de är kanske inte så attraktiva på dejtingmarknaden ändå.
Citera
2026-05-30, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller

Men både män och kvinnor har mer empati för om invandrarna är kvinnor och barn då de ses som mer utsatta/sårbara.

Jag tror inte att svenska kvinnor generellt bryr sig om hur kvinnor har det i Mellanöstern.

År 2015 sökte 35 369 ensamkommande barn asyl i Sverige. Av dessa var 31 385 pojkar.

De flesta av de ensamkommande pojkarna kom från Afghanistan. Många svenska kvinnor demonstrerade för att de ensamkommande pojkarna skulle få stanna. Var det någon som någonsin hörde svenska kvinnor säga att det är de ensamkommande pojkarnas systrar som är de verkliga offren i Afghanistan? Det är systrarna som vi måste hjälpa? Därför att kvinnor och flickor inte behandlas som människor i Afghanistan?

Nej! Därför att svenska kvinnor inte bryr sig om hur andra kvinnor och flickor har det i länder långt borta. Däremot vill många av dem gärna ha hit vackra pojkar från Mellanöstern!
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-05-30 kl. 07:41.
Citera
2026-05-30, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det är skillnad på olika muslimska länder. Det finns många iranska tjejer som har svenska pojkvänner till exempel.

De som är hårdast hållna av sina familjer/klaner är väl somaliskorna. Och de är kanske inte så attraktiva på dejtingmarknaden ändå.

Jaså? Hur många gånger har du sett en kvinna i slöja gå i par med en kille som verkar svensk? Jag, som bor i Malmö, ser det aldrig! Däremot ser jag jättemånga beslöjade kvinnor och tjejer varje dag. Väldigt många av dessa slöjtjejer går i grupp med andra slöjtjejer, och andra går i par med en kille från Mellanöstern. Ingen går i par med en svensk kille.

Tro mig, en tjej som är religiös nog att bära slöja är hands off för dig!
Citera
2026-05-30, 07:41
Medlem
Citat:
Jaså? Hur många gånger har du sett en kvinna i slöja gå i par med en kille som verkar svensk? Jag, som bor i Malmö, ser det aldrig! Däremot ser jag jättemånga beslöjade kvinnor och tjejer varje dag. Väldigt många av dessa slöjtjejer går i grupp med andra slöjtjejer, och andra går i par med en kille från Mellanöstern. Ingen går i par med en svensk kille.

Tro mig, en tjej som är religiös nog att bära slöja är hands off för dig!

Tjej med slöja som har svensk kille är väldigt ovanligt, ja.

Muslimsk tjej (utan slöja) som har svensk kille däremot, det ser jag i princip varje gång jag åker in till centrum. Därav min kommentar om att det är skillnad på olika muslimer.
Citera
2026-05-30, 07:43
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Jag tror inte att svenska kvinnor generellt bryr sig om hur kvinnor har det i Mellanöstern.

År 2015 sökte 35 369 ensamkommande barn asyl i Sverige. Av dessa var 31 385 pojkar.

De flesta av de ensamkommande pojkarna kom från Afghanistan. Många svenska kvinnor demonstrerade för att de ensamkommande (pojkarna) skulle få stanna. Var det någon som någonsin hörde svenska kvinnor säga att det är de ensamkommande pojkarnas systrar som är de verkliga offren i Afghanistan? Det är systrarna som vi måste hjälpa? Därför att kvinnor och flickor inte behandlas som människor i Afghanistan?

Nej! Därför att svenska kvinnor inte bryr sig om hur andra kvinnor och flickor har det i länder långt borta. Däremot vill många av dem gärna ha hit vackra pojkar från Mellanöstern!
Du kanske har rätt där... deras engagemang för Ukraina eller Östasien är betydligt mindre högljutt än för Palestina eller Afghanska flyktingpojkar... Åren där kring 2014-16 var verkligen psykotiskt när det kom till Hazarerna.

Jag kan köpa att vissa blev illa berörda av syriska familjer i gummibåtar men Afghaner som lämnat kvinnorna i hemlandet (mest från Iran) är lite skumt...

Det krävs ju inget geni att tänka på att hur de behandlar kvinnorna där är hur de också behandlar kvinnor här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in