2018-10-09, 10:33
Medlem
Jag vill fördjupa mig i kärlek och känslor.

Vad tänker du när du är kär? Eller känner kärlek för tex ditt barn.

Ser du bilder/scenarion ihop med den du känner för?

Eller blir du upprymd och glad?

Vilka är dom dominerande dragen?
Vad driver känslan?

Berätta så detaljerat som möjligt.
Citera
2018-10-09, 11:11
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiintinn

Vad driver känslan?

Jag kan bara känna varma känslor för djur och barn har jag kommit fram till.

Det måste vara kärlek, för det enda jag vill är att dom "små" ska få känna sig trygga och älskade i sin omgivning.

Jag kan bäst beskriva det som eufori av lycka som sprider sig rakt genom min kropp när jag ser och hör lyckliga barn som leker eller husdjur som är glada. Det är ovillkorlig kärlek för mig.
Citera
2019-01-29, 00:49
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:

Vad driver känslan?

Jag är kär i en skådespelare. Älskar ganska udda saker med honom som jag inte ens lägger märke till hos andra.
Sättet han rör sig på och hur han säger något.
Man kan fantisera flera tusen gånger om hur det bara skulle vara att få uppleva en kram av denna varelse.
Vilket äventyr ens liv skulle bli om man kunde få bli en del av hans.
Citera
2026-05-25, 07:58
Medlem
Kan bara berätta om kärlek till partner.

Kärlek är svårt, jobbigt, fullt med rädslor, triggers, anpassningar, irritation, misslyckanden, reparation, viljan att kunna ändra sig för en annan. Kärlek är att gå igenom allt det där och fortfarande ha viljan att vara med personen.
Citera
2026-05-25, 08:17
Medlem
jcockers avatar
Citat:

Vad driver känslan?

Oj, det är en så hiiimla bred fråga. Kanske den bredaste, djupaste. Det går inte för mig att svara på den, utan att prata något om på vilken nivå man befinner sig.

På kanske den högsta nivån är kärlek ingenting. Den summerar till inget och diskriminerar inte.

På nästa nivå - allt. Allt som gjorts tillgängligt har gjort så utifrån kärlek.

På ”nästa” nivå allt det ”goda” (jag släpper citationstecknena nu) man känner inom en, till sig själv och andra, och allt det goda man gör, för sig själv och andra.

En annan nivå kontrasten till det. Fast då tycker jag att man börjar glida ifrån det meningsfulla i ett samtal om kärlek.

Men om man pratar om den goda nivån, så känner jag mycket kärlek när jag har sex. Det känns som att jag gör den ultimata gärningen när det kommer till att göra något som man själv gillar - som den andra gillar.

Sen kan jag känna kärlek när jag tittar på en krukväxt eller en hund också. Som uppskattning. Att dom finns här. Med mig. Jag blir rörd bara jag tänker på det. Den kärleken kan jag känna till mycket.

Sen offret också. Att något offrat sig så att jag ska få leva. Allt offer som görs överallt för mig. Det får mig att fortsätta.

Toleransen för mig framkallar kärlekskänslor också. Som jag också vill förvalta.

Jag kan fortsätta, men jag stannar där för nu.

Kärlek, gott folk!
Citera
2026-05-25, 09:05
Medlem
nonameds avatar
Bred fråga. Finns mycket man kan älska och hata. Men när det kommer till en relation med en människa. Länk.
Citera
2026-05-25, 09:12
Medlem
För mig handlar det om att må bra av att vara i närhrten av och bara spricker av lycka när dom mår bra och är lyckliga. I mitt fall mina barn.

Tänker ibland att jag blivit okapabel att älska, eftersom jag inte längre kan känna något inför att ha en partner i mitt liv. Men så inser jag att det inte stämmer eftersom jag älskar dom här ungarna mer än livet! Jag vill bara inte göra mig sårbar för någon annan kärlek
Citera
2026-05-29, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Oj, det är en så hiiimla bred fråga. Kanske den bredaste, djupaste. Det går inte för mig att svara på den, utan att prata något om på vilken nivå man befinner sig.

På kanske den högsta nivån är kärlek ingenting. Den summerar till inget och diskriminerar inte.

På nästa nivå - allt. Allt som gjorts tillgängligt har gjort så utifrån kärlek.

På ”nästa” nivå allt det ”goda” (jag släpper citationstecknena nu) man känner inom en, till sig själv och andra, och allt det goda man gör, för sig själv och andra.

En annan nivå kontrasten till det. Fast då tycker jag att man börjar glida ifrån det meningsfulla i ett samtal om kärlek.

Men om man pratar om den goda nivån, så känner jag mycket kärlek när jag har sex. Det känns som att jag gör den ultimata gärningen när det kommer till att göra något som man själv gillar - som den andra gillar.

Sen kan jag känna kärlek när jag tittar på en krukväxt eller en hund också. Som uppskattning. Att dom finns här. Med mig. Jag blir rörd bara jag tänker på det. Den kärleken kan jag känna till mycket.

Sen offret också. Att något offrat sig så att jag ska få leva. Allt offer som görs överallt för mig. Det får mig att fortsätta.

Toleransen för mig framkallar kärlekskänslor också. Som jag också vill förvalta.

Jag kan fortsätta, men jag stannar där för nu.

Kärlek, gott folk!
Det du beskrev lät som en sekt och ett köpeskontrakt.

Kärlek kan vara att tillåtas övervinna rädslor och mötas i acceptans.
Ett snabbt exempel.
Citera
2026-05-29, 21:24
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Det du beskrev lät som en sekt och ett köpeskontrakt.

Kärlek kan vara att tillåtas övervinna rädslor och mötas i acceptans.
Ett snabbt exempel.

Jösses. På en liten powertrip?
Citera
2026-05-29, 21:25
Medlem
Citat:
Jösses.

Sorry förstod inte att du var med i en sekt.
Citera
2026-05-29, 21:26
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Sorry förstod inte att du var med i en sekt.

Är detta ett reklamblad? Raggar du?
Citera
2026-05-29, 21:28
Medlem
Citat:
Är detta ett reklamblad? Raggar du?

Nej. Ett konstaterande.
Du ändrade ditt svar i efterhand dessutom.
Vad nu det skulle vara bra för.
Detta är ett diskussionsforum. Deal with it.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in