Citat:
Från omni:
Sveriges självförsörjning av livsmedel måste öka, enligt Sverigedemokraterna.
– Vi behöver producera mer av det vi äter i Sverige själva, säger partiledaren Jimmie Åkesson på en pressträff.
Totalt går SD fram med 37 förslag om hur landsbygden ska förbättras. Partiet vill bland annat införa statligt stöd för nya bönder och se att fler utbildar sig till lantbrukare.
Jag är ingen SD-anhängare, men detta är faktiskt riktigt bra politik dvs om det blir verklighet av utspelet. Vi såg att mjölet gick upp som en raket i pris när ukrainakriget startade då de står för en stor del utav världens spannmål. Genom att bli självförsörjande så står sverige starkare vid nya kriser. Om vi även kan lösa inhemsk produktion av bränsle till vår fordonsflotta så skulle det bli ännu bättre eftersom vi importerat in inflation när det stormat i världen. Kanske kan kombinera dessa två och skapa rapsfält och sedan göra bilar som går på rapsolja?
Vad tycker ni andra? Är öronmärkta pengar för lantbrukare rätt väg att gå, eller bör vi fortsätta låta marknaden styra sig självt som den gjort innan?
Sveriges självförsörjning av livsmedel måste öka, enligt Sverigedemokraterna.
– Vi behöver producera mer av det vi äter i Sverige själva, säger partiledaren Jimmie Åkesson på en pressträff.
Totalt går SD fram med 37 förslag om hur landsbygden ska förbättras. Partiet vill bland annat införa statligt stöd för nya bönder och se att fler utbildar sig till lantbrukare.
Jag är ingen SD-anhängare, men detta är faktiskt riktigt bra politik dvs om det blir verklighet av utspelet. Vi såg att mjölet gick upp som en raket i pris när ukrainakriget startade då de står för en stor del utav världens spannmål. Genom att bli självförsörjande så står sverige starkare vid nya kriser. Om vi även kan lösa inhemsk produktion av bränsle till vår fordonsflotta så skulle det bli ännu bättre eftersom vi importerat in inflation när det stormat i världen. Kanske kan kombinera dessa två och skapa rapsfält och sedan göra bilar som går på rapsolja?
Vad tycker ni andra? Är öronmärkta pengar för lantbrukare rätt väg att gå, eller bör vi fortsätta låta marknaden styra sig självt som den gjort innan?
Den stora nedsidan med att låta marknaden styra själv är ju att kvaliteten sjunker samtidigt som företagen fyller våran mat med skit och gifter som inte ska vara där.
Har aldrig förstått varför vi skulle behöva 20 sorters frukostflingor där EN sort är utan socker, och i stort sett allihopa är rent jävla skräp.
Den matematiken gäller för väldigt många produkter.
Klart vi behöver lokalpeoducerad mat.
