2026-05-29, 15:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kiato
Cwtch?
Verkar inte stödja röstsamtal och verkar inte ha granskats så mycket?
Citera
2026-05-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Verkar inte stödja röstsamtal och verkar inte ha granskats så mycket?
Ja du. Conversations med Orbot eller dylikt?

Å andra sidan är kryptot på Conversations bajs den med.
Citera
2026-05-29, 17:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kiato
Ja du. Conversations med Orbot eller dylikt?

Å andra sidan är kryptot på Conversations bajs den med.
Det ska helst vara en desktop-app för linux, som inte kräver att en telefon är parkopplad, som t.ex signal eller simplex kräver.
Citera
2026-05-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barasofta2018
Sverige är ett av de absolut värsta länderna i världen när det gäller skydd av integritet, här i Sverige behövs ingen konkret brottsmisstanke överhuvudtaget för att till exempel visitera en person på gatan börjar in uppgifter från teleoperatörer osv. Min mamma som avled för några år sedan sade sin sista tid i livet "Jag börjar känna obehag att Sverige börjar bli ett sånt land som vi flydde ifrån på 1970-talet" . Jag är född i och växte upp 10 år i ett av de forna kommunistländerna i Europa. Bara den absurda grejen att svenska banker registrerar politiska åsikter anser jag också vara fullständigt vansinnigt. Du kan bli åtalad här för att ha lajkat någonting på Facebook mm mm. Banker fryser ditt konto för att du fått en insättning på 30.000 från en privatperson i något annat land utan att först ha meddelat och grundligt deklarerat för banken varför du får dessa pengar och av vem samt visar dokumentation om varför du ska få dem (som enda land i hela världen enligt min vän som jobbar på bank of England, och av den anledningen vill många småföretagare i andra EU-länder inte ha med Sverige överhuvudtaget att göra..... Det har ju spårat totalt anser jag vad gäller övervakning.

Handelsbanken har bytt trä tillfällen vägrat mig överföra några hundratusen kronor till bolag i utlandet, utan att jag först med flera A4 sidor handlingar deklarerar varför jag ska göra överföringen. Vad fan har banken med dig att göra???? Om det finns ju ingen konkret misstanke om brotten sen gång, och om nu någon ska lägga sig i så är det väl Skatteverket och ekobrottsmyndigheten och inte banker som ska kontrollera företag och privatpersoner varför hon för över pengar till andra företag, eller privatpersoner. Det har totalt sparat i Sverige och det har lätt till att många småföretagare fått allvarliga problem i affärer med annat land. Ja ja skitsamma jag har lämnat Sverige och det var det bästa beslutet i mitt liv, jag är bara här på besök över sommaren sista åren (jobbar online och kan ta med mig det var jag vill i världen).

Jag har läst utomlands drygt 20 år av mina 55, har levt totalt 13 år som expat i 8 länder och besökt 44 länder i mitt liv, Jag har aldrig varit i ett land som har sådan extrem övervakning över befolkningen som Sverige och Storbritannien.

+1

Skrämmande hur vanliga människor bara accepterar det med ursäkten "Jag har rent mjöl i påsen" utan att inse integritetskränkandet.
Citera
2026-05-29, 18:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vilken app kan matcha Session (som inte behöver parkopplas med telefon för desktopanvändande)?

Gabber/ Gajm verkar vara det som darknet-vendorsen använder generellt.

Session kommer läggas ner nästa månad såg jag.
Citera
2026-05-29, 19:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Powell
+1

Skrämmande hur vanliga människor bara accepterar det med ursäkten "Jag har rent mjöl i påsen" utan att inse integritetskränkandet.
De är helt jävla blåsta i skallen. Jag har försökt få folk att fatta ända sedan år 2000. Känner bara en enda person som begriper allvaret. Alla andra är "rent mjöl i påsen"-idioter eller så bryr de sig inte alls. De tror också att det bara är i film/serier som folk massövervakas osv, bara för att svt/tv4/aftonbladet inte säger något om det.
Citera
2026-05-29, 19:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Gabber? Matchar det Session i säkerhet, anonymitet osv?
Citera
2026-05-29, 19:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Gabber? Matchar det Session i säkerhet, anonymitet osv?

Jag vet inte men jag skulle nog tippa att det är säkrare eftersom systemet är helt Open Source. Jag vet ex. att Session sparade raderade meddelanden eftersom australiensisk lag kräver det och servrarna stod i Australien.
Citera
2026-05-30, 14:37
Avstängd
Citat:

Hittar inget som heter Gabber.
Citera
2026-05-30, 14:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Hittar inget som heter Gabber.

Kanske bara finns på Linux men Gajm finns iaf på Windows och Mac.
Citera
2026-05-30, 14:43
Avstängd
Citat:
Kanske bara finns på Linux men Gajm finns iaf på Windows och Mac.
Jag googlade Gabber och fann inget.
Citera
2026-05-30, 14:48
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag googlade Gabber och fann inget.

Jabber heter den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera