2026-05-29, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VMQATAR
Thorbjörn och Patrik kan väl vinna nu hög sannolikhet?

Det är dom och 4 trogna kvar

Dom tar ut Parham. Det är 3 trogna kvar.

Patrik får ta över rollen att välja ut någon. Patrik som är pålitlig, väljer den minst pålitliga, säg Anka. Drar fram en lögn om att hon är förrädare. Folk kommer antagligen rösta ut henne. Han får bara hitta en bra motivering till varför han valde henne vilket inte ska vara svårt.

Sen är det två mot två, vid detta laget vet dom att Patrik och troligtvis Thorbjörn är förrädare. Men vad spelar det för roll när dom behöver bara hålla ihop så kan dom aldrig få majoritet mot sig
Det hör skulle vara underbart att titta på! Med tanke på hur vansinnig Anka blev av att Mona ens nämnde hennes namn, så vill jag se hur hon blir när Patrik ljuger!
Citera
2026-05-29, 11:39
Medlem
Abelssuns avatar
Anna Ankas utspel mot Mona Sahlin var ju bara för pinsamt.
Citera
2026-05-29, 13:26
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMQATAR
Både du och en till svarar med att jag tänker fel men ingen förklarar varför. Enligt mig är det en bra plan men det verkar som det brister någonstans och är nyfiken på var

1. Dom tar ut Parham. 3 trogna kvar och Patrik tar över Parham makt att välja ut någon för att få reda på om dom är trogna eller förrädare.

2. Patrik väljer Anka med ”motiveringen” att man bör fokusera på de som inte varit på tal så mycket samt att hon betett sig lite överdrivet känsligt.

3. I rummet berättar Anka såklart att hon är trogen. Men när dom kommer ut väljer Patrik att ljuga och berätta att hon är förrädare. Patrik är enligt mig mer trovärdig och pålitlig än Anka och det bör resultera i att Anka röstas ut.

4. Nu återstår 2 trogna och 2 förrädare. Nu vet dom att Patrik är förrädare eftersom han ljög. Men nu behöver bara Patrik och Tjorbjörn hålla ihop och rösta på samma person hela tiden och dom är säkra.

Var någonstans tänker jag fel?

Ditt tänk behöver inte nödvändigtvis vara fel, det menade jag inte. Har bara lite svårt att förstå resonemanget, men nu har du vidareutvecklat så jag förstår hur du tänker.

Jag tänker att om de väljer att mörda Parham så tar ju Patrik över att få veta identitet på någon. Här är det mest kritiska momentet tänker jag, för det beror helt på vem han väljer och vad han sedan väljer att avslöja. Om detta scenario sker undrar jag om det inte vore smartare av honom att tala sanning och inte ljuga. Eller att välja Torbjörn och kasta honom under bussen (osäker på om Patrik klarar det dock).

Mördas Johan hänger det ju sedan helt och hållet på hur Parham väljer att göra. Det här är nog ändå det smartaste draget för åtminstone Patrik som förrädare.

Jag undrar dock om inte Mona är Patrik på spåren och kanske lyckas få ut honom om Mona övertalar Parham att välja Patrik.

Det finns otroligt många scenarion att ta hänsyn till och ja, ingenting är ju avgjort än. Men jag tänker att det vore ett korkat drag av Patrik att ev välja Anna och anklaga henne för att vara förrädare. Fast iofs, det är väl nu de inte längre avslöjar vad de är när de åker ut? I så fall kan ju ditt resonemang faktiskt hålla. Mona tror jag är den som kommer att avgöra det hela, hursom.

Att Patrik och Torbjörn skulle hålla ihop nu i endgame tror jag är dödsdömt för Patrik dock. Och det vet Patrik då så många VET att Torbjörn är förrädare. Han är bara sparad till endgame eftersom det blir lätt att kasta ut honom där.
Citera
2026-05-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoppeliLoppan
Ditt tänk behöver inte nödvändigtvis vara fel, det menade jag inte. Har bara lite svårt att förstå resonemanget, men nu har du vidareutvecklat så jag förstår hur du tänker.

Jag tänker att om de väljer att mörda Parham så tar ju Patrik över att få veta identitet på någon. Här är det mest kritiska momentet tänker jag, för det beror helt på vem han väljer och vad han sedan väljer att avslöja. Om detta scenario sker undrar jag om det inte vore smartare av honom att tala sanning och inte ljuga. Eller att välja Torbjörn och kasta honom under bussen (osäker på om Patrik klarar det dock).

Mördas Johan hänger det ju sedan helt och hållet på hur Parham väljer att göra. Det här är nog ändå det smartaste draget för åtminstone Patrik som förrädare.

Jag undrar dock om inte Mona är Patrik på spåren och kanske lyckas få ut honom om Mona övertalar Parham att välja Patrik.

Det finns otroligt många scenarion att ta hänsyn till och ja, ingenting är ju avgjort än. Men jag tänker att det vore ett korkat drag av Patrik att ev välja Anna och anklaga henne för att vara förrädare. Fast iofs, det är väl nu de inte längre avslöjar vad de är när de åker ut? I så fall kan ju ditt resonemang faktiskt hålla. Mona tror jag är den som kommer att avgöra det hela, hursom.

Att Patrik och Torbjörn skulle hålla ihop nu i endgame tror jag är dödsdömt för Patrik dock. Och det vet Patrik då så många VET att Torbjörn är förrädare. Han är bara sparad till endgame eftersom det blir lätt att kasta ut honom där.
Det hade varit riktigt smart gjort! Patrik skulle aldrig klara det, utan det hade behövt en förrädare som Katia. Vissa härinne tycker att Bodström är bäst förrädare, men jag tycker han vann pga de trognas dumhet. Katia däremot röstade ut sin förrädarkollega i sista avsnittet, när förrädarna redan hade vunnit 😃 SÅ gör en förrädare!
Citera
2026-05-29, 17:05
Medlem
Det är ju så himla pinsamt att Anna reagerade som hon gjorde när Mona sa att hon eventuellt kunde tänkas vara en förrädare, herregud. För det första är det bara 6 st kvar och 2 st av dem är förrädare, så matematiskt är det 1/3 att hon skulle vara det och för det andra har de ju alla tackat ja till att vara med i programmet som går ut på att man ska spekulera i alla huruvida de är trogna eller förrädare. Likväl som att Anna har spekulerat i massa andra deltagare måste hon ju förfan förstå att de andra deltagarna kan spekulera kring hennes identitet också. Det är ju lite som om Ulf Kristersson hade sagt att Magdalena Andersson har helt fel när hon säger att friskolor inte ska få gå med vinst, men om hon däremot säger att Ulf har helt fel i att friskolor visst ska få gå med vinst tycker han plötsligt att hon är jätteelak och börjat gråta. Att bli anklagad för att vara förrädare får man ju fan tåla om man är med i programmet liksom, samma med polisen Britta som åkte ut förra säsongen.

Hursomhelst får väl deltagarna betalt utefter hur långt de tar sig i spelet, så oavsett om de vinner eller inte har de ju redan vunnit kan man säga. Men jag tror att det säkerligen kommer vara en med en dolk vid sista runda bordet och vem som blir utröstad kommer hänga på vem som i så fall får dolken. Får Patrik eller Torbjörn den och röstar på samma person har de 3, och om de andra 3 röstar på samma person men inte samma kommer det då vara 3-3, eller om någon av de trogna får dolken och då röstar ut antingen Torbjörn eller Patrik - röstas Patrik ut så kommer de antingen 2 eller 3 trogna vinna, röstas Torbjörn ut kommer Patrik stå med 3 trogna i End Game, då är det ovisst hur det går. Frågan är dock vad som händer om det som sagt blir 3-3 i sista runda bordet eller också 2-2 i End Game, d.v.s. Torbjörn och Patrik röstar på samma trogen och de 2 trogna på Torbjörn om och om igen, undrar om de singlar slant då eller vad som händer.

Det lär ju förrsten vara väldigt misstänkt om de mördar Parham och "sanning på menyn" går till Patrik, då kommer de andra att undra om det kanske är Patrik som är förrädare eftersom han visste att han var näst på tur att få priset.
Senast redigerad av next-chapter 2026-05-29 kl. 17:12.
Citera
2026-05-29, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Det är ju så himla pinsamt att Anna reagerade som hon gjorde när Mona sa att hon eventuellt kunde tänkas vara en förrädare, herregud. För det första är det bara 6 st kvar och 2 st av dem är förrädare, så matematiskt är det 1/3 att hon skulle vara det och för det andra har de ju alla tackat ja till att vara med i programmet som går ut på att man ska spekulera i alla huruvida de är trogna eller förrädare. Likväl som att Anna har spekulerat i massa andra deltagare måste hon ju förfan förstå att de andra deltagarna kan spekulera kring hennes identitet också. Det är ju lite som om Ulf Kristersson hade sagt att Magdalena Andersson har helt fel när hon säger att friskolor inte ska få gå med vinst, men om hon däremot säger att Ulf har helt fel i att friskolor visst ska få gå med vinst tycker han plötsligt att hon är jätteelak och börjat gråta. Att bli anklagad för att vara förrädare får man ju fan tåla om man är med i programmet liksom, samma med polisen Britta som åkte ut förra säsongen.

Hursomhelst får väl deltagarna betalt utefter hur långt de tar sig i spelet, så oavsett om de vinner eller inte har de ju redan vunnit kan man säga. Men jag tror att det säkerligen kommer vara en med en dolk vid sista runda bordet och vem som blir utröstad kommer hänga på vem som i så fall får dolken. Får Patrik eller Torbjörn den och röstar på samma person har de 3, och om de andra 3 röstar på samma person men inte samma kommer det då vara 3-3, eller om någon av de trogna får dolken och då röstar ut antingen Torbjörn eller Patrik - röstas Patrik ut så kommer de antingen 2 eller 3 trogna vinna, röstas Torbjörn ut kommer de säkert rösta ut och Patrik står med 3 trogna i End Game är det ovisst hur det går. Frågan är dock vad som händer om det som sagt blir 3-3 i sista runda bordet eller också 2-2 i End Game, d.v.s. Torbjörn och Patrik röstar på samma trogen och de 2 trogna på Torbjörn om och om igen, undrar om de singlar slant då eller vad som händer.

Det lär ju förrsten vara väldigt misstänkt om de mördar Parham och "sanning på menyn" går till Patrik, då kommer de andra att undra om det kanske är Patrik som är förrädare eftersom han visste att han var näst på tur att få priset.

Mona sa att Ankan hade manipulerat henne till att rösta på Tilda och att hon ångrade det. Dåå flippade Ankan totalt för hon ansåg att det var projicering och att Mona borde ta ansvar över sitt eget röstande. Men fattar inte Ankan att om en person går på så mycket så blir andra påverkade?
Citera
2026-05-29, 20:58
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pBnO8j/luay-mohageb-om-relationen-till-miriam-bryant-stanger-inte-dorren
Citera
2026-05-29, 23:02
Medlem
meganegerdases avatar
Fick man veta i senaste avsnittet att Patrik hade tredje högsta budet eller var kommer den infon ifrån?
Om det bara är han själv som vet det så stärker det väl honom ifall han kan "act surpriSe" när han får "förhöret"?
Citera
2026-05-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Fick man veta i senaste avsnittet att Patrik hade tredje högsta budet eller var kommer den infon ifrån?
Om det bara är han själv som vet det så stärker det väl honom ifall han kan "act surpriSe" när han får "förhöret"?
Ja de pratade om det i bilen efter tävlingen.
Citera
2026-05-29, 23:17
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Ja de pratade om det i bilen efter tävlingen.

Men alla satt väl inte i samma bil?
Citera
2026-05-30, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det hade varit riktigt smart gjort! Patrik skulle aldrig klara det, utan det hade behövt en förrädare som Katia. Vissa härinne tycker att Bodström är bäst förrädare, men jag tycker han vann pga de trognas dumhet. Katia däremot röstade ut sin förrädarkollega i sista avsnittet, när förrädarna redan hade vunnit 😃 SÅ gör en förrädare!

Ännu smartare hade varit att döda Parham så att Patrik får bjuda in någon. Då bjuder han in Torbjörn och får reda på att han är trogen och berättar det för alla andra. Det skulle röra om en hel del i grytan och kanske skifta fokus till de som är mest drivande i att Torbjörn är en förrädare.

Hur är det, i finalen får de väl inte veta om de som röstas ut är förrädare eller inte?
Citera
2026-05-30, 08:09
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Ännu smartare hade varit att döda Parham så att Patrik får bjuda in någon. Då bjuder han in Torbjörn och får reda på att han är trogen och berättar det för alla andra. Det skulle röra om en hel del i grytan och kanske skifta fokus till de som är mest drivande i att Torbjörn är en förrädare.

Hur är det, i finalen får de väl inte veta om de som röstas ut är förrädare eller inte?

Torbjörn är inte trogen, han är förrädare. Tror inte de får ljuga för de andra om den identitet som avslöjas under samtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in