2026-05-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VMQATAR
Thorbjörn och Patrik kan väl vinna nu hög sannolikhet?

Det är dom och 4 trogna kvar

Dom tar ut Parham. Det är 3 trogna kvar.

Patrik får ta över rollen att välja ut någon. Patrik som är pålitlig, väljer den minst pålitliga, säg Anka. Drar fram en lögn om att hon är förrädare. Folk kommer antagligen rösta ut henne. Han får bara hitta en bra motivering till varför han valde henne vilket inte ska vara svårt.

Sen är det två mot två, vid detta laget vet dom att Patrik och troligtvis Thorbjörn är förrädare. Men vad spelar det för roll när dom behöver bara hålla ihop så kan dom aldrig få majoritet mot sig

Du tänker fel. Tvärtom faktiskt då de trogna har en liten kärna där de vet de är trogna typ 3 personer så oavsett hur de än går kommer de ju lita på varandra i end game. Det vet också typ om Torbjörn är förrädare så de behöver inte ens fokusera på honom. De enda bråket som kommer bli är hur paranoida de är på end game att skicka bort sina egna jag tippar de är tre trogna som vinner
Citera
2026-05-29, 00:21
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Thorbjörn och Patrik kan väl vinna nu hög sannolikhet?

Det är dom och 4 trogna kvar

Dom tar ut Parham. Det är 3 trogna kvar.

Patrik får ta över rollen att välja ut någon. Patrik som är pålitlig, väljer den minst pålitliga, säg Anka. Drar fram en lögn om att hon är förrädare. Folk kommer antagligen rösta ut henne. Han får bara hitta en bra motivering till varför han valde henne vilket inte ska vara svårt.

Sen är det två mot två, vid detta laget vet dom att Patrik och troligtvis Thorbjörn är förrädare. Men vad spelar det för roll när dom behöver bara hålla ihop så kan dom aldrig få majoritet mot sig

Hmm. Hur tänker du nu? Blir det som du säger förlorar förrädarna garanterat tänker jag.
Citera
2026-05-29, 00:24
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Ska bli otroligt intressant att se vem de väljer att mörda. Jag är ju, till skillnad från de flesta här, ett fan av Johan så jag hoppas ju att han blir kvar. Dock är nog det smartaste draget att mörda Johan och behålla Parham. Vi får se. Vad tror ni?
Citera
2026-05-29, 00:47
Medlem
Mona sa att hon hade blivit manipulerad av Ankans babblande. Då blev Ankan helt hysterisk, och började babbla om att Mona hade sjunkit och allt vad det var. Varför är ankan med då?
Citera
2026-05-29, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoppeliLoppan
Ska bli otroligt intressant att se vem de väljer att mörda. Jag är ju, till skillnad från de flesta här, ett fan av Johan så jag hoppas ju att han blir kvar. Dock är nog det smartaste draget att mörda Johan och behålla Parham. Vi får se. Vad tror ni?

Jag tror de mördar Parham för han satsade så mycket pengar de måste få bort det hotet först.
Citera
2026-05-29, 00:56
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Jag tror de mördar Parham för han satsade så mycket pengar de måste få bort det hotet först.

Ja, där har du ju en poäng. Det skulle ju ändå kunna gå deras väg (läs Patriks), om de väljer att mörda Parham. Men då gäller det verkligen att spela sina kort rätt. Torbjörn är ju rätt körd oavsett hur de gör tänker jag.
Citera
2026-05-29, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixabilbengt
Trots att det gått 7 dygn i huset har ingen någonsin nämnt Patriks namn men givetvis tycker du han är uppenbar.

Trots att vi dagligen vet att han är förrädare gör han ju NOLL dåliga saker.

Att sitta på internet och låtsas vara smart måste vara det mest trötta man kan göra? Grattis till det iaf
enligt dig ja, han spelar jävligt dåligt kring bordet försöker se förvånad ut så dåligt och försökte me dlikt negern skydda miriam till absolut ingen nytta, han kan inte ens motivera sina röster på et trovärdigt sätt.

Hans namn har för vissst dykt upp, han är väl minst dålig aav förrädarna
Citera
2026-05-29, 08:15
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Hans svaghet är att han är för snäll mot de andra förrädarna.

Japp det är hans akilleshäl. Han är inte beredd att gå över lik för att vinna, och tänker för mycket på förrädarkollegorna som är jävligt mycket sämre än va han är.
Citera
2026-05-29, 08:28
Medlem
Starka spelare

Patrik
Som väntat av en fysikprofessor har oerhört logiskt underbyggda argument och han utövar också mycket ”soft power” i förrädartornet. Hans enda svaghet är väl egentligen att han inte har någon stark allians med någon av de trogna. Dock är han uppmärksam på pakter som uppstår och ser till att splittra dem, vilket är smart.

Parham
Lågmält hot. Tålmodig och strategisk kille som bidar sin tid, borde antagligen plockats tidigare om det inte var för att andra spelare behövde mördas av andra skäl.

Mona
Den vuxna och sansade rösten i en samling med gapiga och yriga spelare. Kan se andra för vad de är och går inte in i affekt.

Svaga spelare

Torbjörn
Lever enbart på att han är så uppenbar att det är mer värdefullt att offra honom i endgame.

Johan
Skjuter blint från höften. Yviga utspel.

Anna Anka
Lättkränkt och kvinnofientlig.

Best case för Patrik i det här fallet är att Johan mördas (vilket splittrar alliansen med Anna) och att Parham bränner sin auktionsvinst på att syna Torbjörn. Torbjörn kommer då ryka, men det hade han gjort oavsett. Därefter dock stor risk att det blir makt mellan Parham och Mona som tillsammans kan sänka Patrik.
Citera
2026-05-29, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoppeliLoppan
Hmm. Hur tänker du nu? Blir det som du säger förlorar förrädarna garanterat tänker jag.

Både du och en till svarar med att jag tänker fel men ingen förklarar varför. Enligt mig är det en bra plan men det verkar som det brister någonstans och är nyfiken på var

1. Dom tar ut Parham. 3 trogna kvar och Patrik tar över Parham makt att välja ut någon för att få reda på om dom är trogna eller förrädare.

2. Patrik väljer Anka med ”motiveringen” att man bör fokusera på de som inte varit på tal så mycket samt att hon betett sig lite överdrivet känsligt.

3. I rummet berättar Anka såklart att hon är trogen. Men när dom kommer ut väljer Patrik att ljuga och berätta att hon är förrädare. Patrik är enligt mig mer trovärdig och pålitlig än Anka och det bör resultera i att Anka röstas ut.

4. Nu återstår 2 trogna och 2 förrädare. Nu vet dom att Patrik är förrädare eftersom han ljög. Men nu behöver bara Patrik och Tjorbjörn hålla ihop och rösta på samma person hela tiden och dom är säkra.

Var någonstans tänker jag fel?
Citera
2026-05-29, 09:10
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Både du och en till svarar med att jag tänker fel men ingen förklarar varför. Enligt mig är det en bra plan men det verkar som det brister någonstans och är nyfiken på var

1. Dom tar ut Parham. 3 trogna kvar och Patrik tar över Parham makt att välja ut någon för att få reda på om dom är trogna eller förrädare.

2. Patrik väljer Anka med ”motiveringen” att man bör fokusera på de som inte varit på tal så mycket samt att hon betett sig lite överdrivet känsligt.

3. I rummet berättar Anka såklart att hon är trogen. Men när dom kommer ut väljer Patrik att ljuga och berätta att hon är förrädare. Patrik är enligt mig mer trovärdig och pålitlig än Anka och det bör resultera i att Anka röstas ut.

4. Nu återstår 2 trogna och 2 förrädare. Nu vet dom att Patrik är förrädare eftersom han ljög. Men nu behöver bara Patrik och Tjorbjörn hålla ihop och rösta på samma person hela tiden och dom är säkra.

Jag är ganska säker på att Mona tror, och till och med är ganska säker på att Anna Anka är Trogen. Vore ett misstag att ljuga om det. Bättre att Patrik säger att hon är trogen. Smartare av Patrik att fortsätta ligga lågt och själv glida under radarn. Säger han att Anna är Förrädare så blir det ett jävla liv och han själv hamnar i centrum som en av två i ett jättebråk

Han har en fördel med. Gruppen är ju inte säkra på att det är en eller två förrädare. De flesta är nog ganska säkra på att det är Torbjörn. Men finns det en andra förrädare och vem är det i såfall tänker de nog
Senast redigerad av Abdi-Lena-Alkisson 2026-05-29 kl. 09:25.
Citera
2026-05-29, 09:50
Medlem
Citat:

De som blir utröstade i sista programmet får väl inte berätta sin identitet? Så det skulle inte avslöja Patrik.

Det som skulle avslöja honom vore dock Annas reaktion när hon går från supernöjd med att bli rentvådd till att bli felaktigt anklagad.

Det Patrik isf borde göra om han vill spela högt, är att på mötet berätta att han är förrädare och att han kommer anklaga Anna. Då kommer hon varva upp högsta varv innan ”avslöjandet”.

Alternativt plocka Johan och chansa på att Parham väljer typ Mona för att säkerställa att hon är trogen. Det hade nog jag gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in