2026-05-24, 11:26
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Nu står inte Katja med som en av Ambition Sveriges politiker, vad innebär detta? Att hon inte är kvar eller att de inte vill skylta med det?

https://ambitionsverige.se/politiker/

Stod hon med på listan där innan?
Citera
2026-05-24, 16:11
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Hon är verkigen en skam för Sverige. Är det någon som har drogat ner henne så hon blev fast i knarkträsket, eller valde hon att börja knarka själv?

Katja N är en vuxen kvinna på ca 55 år så vem skulle knarka ned henne, det har hon ett fullständigt ansvar för själv!
Citera
2026-05-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Apropå vidare utredning etc. Så har Katja gjort kardinalfelet att ljuga för sin försvarsadvokat. Hade advokaten inte fått försäkringen om att Katja minsann var helt oskyldig hade han inte pressat så hårt. Advokaten vet ju att allt kommer komma fram.
Om vad menar du att hon skulle ha ljugit för advokaten om?
En advokat får inte medvetet ljuga i rätten.
För att få en advokat att gå på en linje som bygger på att den åtalade är fullständigt oskyldig, så måste du även hävda det inför advokaten.
Du kan inte medge skuld och sen förvänta dig att advokaten ska ljuga.
Det vet Kajsa.
Ska man blåneka så gör man det även för advokaten.
Citera
2026-05-25, 09:07
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Förutom att hon ser väldigt sliten ut så är pupillerna stora så kan vara påtänd på den bilden. Även i den här videon https://www.youtube.com/watch?v=EQABCqYYL0E
är pupillerna stora på henne, blicken överallt och kan inte stå stilla osv så kan vara påtänd även här.

På övre bilden här ser hennes pupiller mer normala ut.
https://www.aftonbladet.se/tagg/katja-nyberg

Det är möjligt att hon är det på första bilden. Eller är det någonting annat - t ex stark känslomässig aktivering, ljuset etc.

Vad gäller videon verkar hon verkligen inte påtänd utan snarare obekväm och nervös.

Du tolkar in för mycket...
Citera
2026-05-26, 16:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Stod hon med på listan där innan?

Jag har tittat in på Ambition Sveriges hemsida då och då efter att Pundarkatja gick ut med att hon gått med där, men inte sett skymten av henne vid något tillfälle över tid.

Jag skulle vilja sticka ut min opudrade näsa och påstå att Kajka aldrig varit med på hemsidan.
Citera
2026-05-27, 16:08
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-far
Om vad menar du att hon skulle ha ljugit för advokaten om?
En advokat får inte medvetet ljuga i rätten.
För att få en advokat att gå på en linje som bygger på att den åtalade är fullständigt oskyldig, så måste du även hävda det inför advokaten.
Du kan inte medge skuld och sen förvänta dig att advokaten ska ljuga.
Det vet Kajsa.
Ska man blåneka så gör man det även för advokaten.

Advokaten kommer inte att ställa frågor till dig som gör att du misstänkliggör dig själv. Advokaten kommer vara tydlig med det. Av just den anledning du säger. Alltså ljuger du inte för ditt försvar, det är inte samma sak som att man säger allt. Som jag förstått det. Jag har aldrig, och tror aldrig jag kommer vara i ett sådant läge.
Citera
2026-05-27, 21:58
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Är det bara jag som är chockad att en äldre kvinna på 55 år är ute på stan och drar ladd? Och som dessutom är polis och politiker?
Jag menar bara just det att hon är en äldre kvinna? Liksom vem är det hon festar med?

Nej, inte bara du som är så totalt överraskad och förundrad av detta.
Med tanke på hur riktigt rabiat mot droger och knarkare Katja var som ung.
Att hon själv när hon blev äldre började knarka och även kör bil påverkad.
Det är riktigt j*vla chockerande!
Citera
2026-05-28, 07:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nej, inte bara du som är så totalt överraskad och förundrad av detta.
Med tanke på hur riktigt rabiat mot droger och knarkare Katja var som ung.
Att hon själv när hon blev äldre började knarka och även kör bil påverkad.
Det är riktigt j*vla chockerande!
För att verkligen framstå som en gränslös kriminell toppar hon detta med grov olovlig körning på en "städdag" dessutom.

Jag har tittat lite på Bäveranders FUP och även om han aldrig gör något rätt verkar det finnas uppgifter i FUPen som Katja inte har förklarat på ett rimligt sätt.

Att gå på knarkfest där pundarna kommer och går och "inspektera" kokain på toalettbänken talar inte för att Katja är helt ovetande om hur metaboliterna hamnade i hennes blodomlopp och kokainet hamnade i just hennes personliga handväska i den oprångiga hallen.

Jag tror nästan på en fällande dom även i den drogrelaterade delen i åtalet och inte bara för den grova olovliga körningen som Katja redan har erkänt, även om det var städgata inne i p-huset.
Citera
2026-05-29, 13:25
Medlem
Den brottsmisstänkta riksdagsledamoten Katja Nyberg, tjänstledig kriminalinspektör, avskiljs från sin tjänst på Polismyndigheten. Det har Personalansvarsnämnden (Pan) nu beslutat.
https://polistidningen.se/2026/05/pan-katja-nyberg-avskedas/
Citera
2026-05-29, 13:36
Medlem
Bra hon fick sparken, nån jävla ordning måste det ju vara.
Citera
2026-05-29, 13:39
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Hon har ett klassiskt tjackluder utseende. Troligen kämpar hon med att hålla käken i schack, så att den inte fladdrar för mycket.
Citera
2026-05-29, 13:40
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Bra hon fick sparken, nån jävla ordning måste det ju vara.
Den inkvoterade blev sparkad nu.

Får hon massa pengar nu eller det är 0 kr i ersättning som gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in