2026-05-29, 11:20
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Efter att ha läst alla dina inlägg i den här tråden blir det mer och mer uppenbart att det är du som är problemet.
Du går antagligen långsamt och ostrukturerat och folk vill bara komma förbi dig för att du är en bromskloss.
Att du går diagonalt och blir påsprungen bakifrån tyder på att du har noll koll på var människor är i din omgivning och hur fort eller långsamt de rör sig.

Att gå bakom såna som du är otroligt irriterande. Försök röra dig på tider när inget folk är i rörelse, för allas skull. Typ nattetid. Eller i ditt eget kök.

Skulle jag alltså ha gått trottoaren rakt fram tills jag var i jämnhöjd med ingången och där svängt 90 grader och gått rakt fram mot dörren. Jag fick inte svänga in successivt mot dörren sista biten för någon kärring kunde gå på mig bakifrån och skrika HUR GÅR NI EGENTLIGEN?
Citera
2026-05-29, 11:23
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Du är långsam.

Flytta på dig bara, du står i vägen. Alla rör sig inte i ditt tempo.

Nej, JAG är inte i vägen. Inte alls. Det handlar ju inte om det, hur många gånger det än upprepas. Vad det handlar om är att folk TRÄNGER SIG FÖRE FRAMFÖR MIG. Det är de som hindrar, inte jag.
Citera
2026-05-29, 11:24
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Skulle jag alltså ha gått trottoaren rakt fram tills jag var i jämnhöjd med ingången och där svängt 90 grader och gått rakt fram mot dörren. Jag fick inte svänga in successivt mot dörren sista biten för någon kärring kunde gå på mig bakifrån och skrika HUR GÅR NI EGENTLIGEN?

Har inte mamma lärt dig att man kollar vänster och sen höger?
Citera
2026-05-29, 11:26
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Så du går och bromsar all trafik, och sen när någon går ifatt dig som sig bör, så går du in i ego?

Om det nu är en kamp om att komma först genom spärren genom att sno sig in före mig har jag givrtvis rätt att ta upp kampen.
Citera
2026-05-29, 11:27
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Nej, det är mycket sällsynt.

Varför måste förresten tjejer gå med en kaffemugg/energidryck i ena handen och mobilen i den andra när de är ute och går? Det verkar ju inte klokt!
Kaffemugg, telefon, snabba ben och bitchblickar dig

Multitasking 4.0

Man ska inte underskatta dagens kvinns

Jag kanske hade bråttom och kom försent för att du stod i vägen? Tänk på det. Vissa har tider att passa! Somewhere to go..someone to be

Hittade inte kläder imorse. Bytte om 6 gånger. Livet är redan tufft som hot kvinn 💄💋
Citera
2026-05-29, 11:28
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Om det nu är en kamp om att komma först genom spärren genom att sno sig in före mig har jag givrtvis rätt att ta upp kampen.

Du är ju inte ens med i kampen ifrån början ens? Du går ju runt och kollar färgskillnader i etern... Försöker bestämma vindriktningen och vilken väg som du skall gå, och läser en massa skyltar du redan läst ett x antal hundra gånger förut.. Eller ser om du kan hitta något roligt som typ candy...

https://youtu.be/BmvLexamrmk?t=5

Varför försöka joina "kampen" halvvägs?
Senast redigerad av buhbye 2026-05-29 kl. 11:36.
Citera
2026-05-29, 11:31
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Nej, JAG är inte i vägen. Inte alls. Det handlar ju inte om det, hur många gånger det än upprepas. Vad det handlar om är att folk TRÄNGER SIG FÖRE FRAMFÖR MIG. Det är de som hindrar, inte jag.
Jag tränger mig inte kaxigt före någon som inte redan har irriterat mig.

Det finns olika sätt att gå förbi någon. Du kan göra det smidigt eller kaxigt. Gör jag det kaxigt så vill jag med min handling markera att du kan dra åt helvete. Och man vill ju helst inte vara otrevlig när man rör sig ute i samhället men ibland dyker ju störiga typer som du upp och får en att bli sådär onödigt fittig. Sen svär jag åt dig inombords. Ber om ursäkt för det 🙏🏻

Testa gå din raka sträcka åt sidan så ska du se att dessa incidenter kommer upphöra.
Citera
2026-05-29, 11:39
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Har inte mamma lärt dig att man kollar vänster och sen höger?

Du menar väl uppsikt bakåt som när man kör bil. Hm.

Fast den som kommer gående bakifrån bör väl se vad de har framför sig? Ja man kan ju inte begära det av blinda förstås.

Det var ju inte fråga om en tvärvändning, då kan förstå tanten, utan jag gick diagonalt fram över trottoaren mot porten. Tydligen tyckte tanten som gick rakt fram att jag inte fick korsa hennes tilltänkta raka väg fram. Så hon gick på mig bakifrån. Hönshjärna.
Citera
2026-05-29, 11:42
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Du menar väl uppsikt bakåt som när man kör bil. Hm.

Nej, jag menar höger. Du måste väl vrida hela huvudet om du vill kunna se något bakåt?
Citera
2026-05-29, 11:43
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Kaffemugg, telefon, snabba ben och bitchblickar dig

Multitasking 4.0

Man ska inte underskatta dagens kvinns

Jag kanske hade bråttom och kom försent för att du stod i vägen? Tänk på det. Vissa har tider att passa! Somewhere to go..someone to be

Hittade inte kläder imorse. Bytte om 6 gånger. Livet är redan tufft som hot kvinn 💄💋

Nej, nej, inga bitchblickar mot mig. De är fullt upptagna med att scrolla igenom allt trams i mobilen. Jag satt bredvis en tjej på T-banan och tummen hennes gick i ett, i ett. Hon scrollade, och scrollade. Vad sökte hon? Livets mening? En ny löjlig baseballkeps med extra lång skärm?
Citera
2026-05-29, 11:47
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Nej, nej, inga bitchblickar mot mig. De är fullt upptagna med att scrolla igenom allt trams i mobilen. Jag satt bredvis en tjej på T-banan och tummen hennes gick i ett, i ett. Hon scrollade, och scrollade. Vad sökte hon? Livets mening? En ny löjlig baseballkeps med extra lång skärm?
Allt för att undvika ögonkontakt med resterande resenärer. Varsågod 😌

Letar också efter kepsar ibland!
Citera
2026-05-29, 11:51
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Nej, jag menar höger. Du måste väl vrida hela huvudet om du vill kunna se något bakåt?

Vi som har körkort vet vad det betyder. Du har inget kööörkort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in