2026-05-29, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag rör mig mycket ute på stan och undrar varför alla ska sno sig före, vare sig det är på bussar, i T-banan, i rulltrappor, genom dörrar eller t.o.m. på gatan när man är ute och går. Tjejer i 20-årsåldern är värst. Ska jag gå genom spärren i T-banan kommer alltid någon som snabbt som ögat ska igenom före mig. Ska jag gå in genom dörren till ett varuhus kommer alltid någon som en raket och ska in först. Folk småspringer förbi mig för att komma före till rulltrappan, men sedan står de där ändå stilla, så mer bråttom hade de tydligen inte. Ja ni fattar. Vad beror det på? Så var det ju inte förr väl? Förr höll man upp dörrar åt andra. Förekommer knappast. Vad har hänt med folkvettet?
Därför att folk är dumma i huvudet
Du får skaffa vassa armbågar så dom inte kommer förbi
Citera
2026-05-29, 10:44
Medlem
UltraSlinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kan det inte vara så att du är typen som plötsligt bara stannar upp och funderar på vart du ska ta vägen?

Ser jag sådana i butiken eller på gatan så väljer jag också att passera dessa så fort jag bara kan.

Dessa personer är otroligt störande. De har noll koll på vad som händer omkring dem. Förstår inte alls att de står ivägen.

I vägen för vad, oerhört viktiga du?
Citera
2026-05-29, 11:05
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
I vägen för vad, oerhört viktiga du?

I vägen för alla runt omkring dem..?

De är lite som en stoppkloss för hela samhället.. Fast om alla skulle vara lika hjärndöd och lealös som dem så skulle det påverka negativt på hela evolutionen.
Citera
2026-05-29, 11:08
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Bra där. Då ska du inte lyssna på dem som går till vänster heller, för du redan vet att du gör rätt..

"HUR GÅR NI EGENTLIGEN?"

Hur fan går du själv din jävla spåkärring? Du vet väl att du är i Sverige just nu, din glasögonbeströdda extrema jävla hippiefitta... och vi kör högerregel?

Vilket egendomligt inlägg. Och så oförskämt. Går du på något, eller står på något som läkarna säger. Kanske dags att sätta ut det, som de också säger.
Citera
2026-05-29, 11:10
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Går du på något, eller står på något som läkarna säger.

Nej, inget mera än din kropp?
Citera
Medlem
Jag är en sådan som alltid ska före andra och det beror på att många är så långsamma. Liksom ingen lust att gå bakom någon degig person och flåsa dem i nacken. Man hittar ju då också en massa luckor i flödet och kan ta sig fram lite fortare och slipper trängas med andra och kan behålla sitt utrymme.
Citera
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Jag vinglar inte. Jag raglar inte omkring. Andra kanske vimsar omkring, men inte jag.

Du väcker ett minne till liv: Jag var på väg till mitt arbete och man går en lång, bred trottoar längs med fasaden fram till ingången. Jag klev av bussen och började gå de hundra meterna fram till ingången. När jag närmade mig polrten började jag sväng av och gå s.a.s. diagonalt mot dörren. Då kom ett fruntimmer bakom och gick på mig bakifrån. Hon fällde då repliken: HUR GÅR NI EGENTLIGEN?

Ja vad ska man säga?

Ett annat fruntimmer, tämligen ålderstiget, var känt i grannskapet för att hon hade en kraftig käpp som hon s.a.s. slog sig fram med. Vik hädan tycks hon ha tänkt medan hon svingade käppen fram och tillbaka. Gör man så? Men det är klart, den hade kanske kommit väl till pass på Drottninggatan?

Efter att ha läst alla dina inlägg i den här tråden blir det mer och mer uppenbart att det är du som är problemet.
Du går antagligen långsamt och ostrukturerat och folk vill bara komma förbi dig för att du är en bromskloss.
Att du går diagonalt och blir påsprungen bakifrån tyder på att du har noll koll på var människor är i din omgivning och hur fort eller långsamt de rör sig.

Att gå bakom såna som du är otroligt irriterande. Försök röra dig på tider när inget folk är i rörelse, för allas skull. Typ nattetid. Eller i ditt eget kök.
Citera
2026-05-29, 11:11
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Hmm… jag känner igen det där. Det är lätt att man blir lite pojkrumsaktig - men har du övervägt om dom anser att dina högst personliga åsikter är ett hot mot något? Har du haft erfarenhet av det tidigare? Att vad du tycker om eller inte tycker om verkar upplevas som ett hot av andra? Med hot menar jag också om dom bara blir obekväma. Jag menar alltså estiska saker osv, inte något politiskt eller så, som utövar kontroll över andra.

Edit: det kanske blir lite OT detta…

Jag har bara råkat ut för det på den stora arbetsplatsen jag var på med en massa kvinliga assistenter som de kallades. Det var väl deras sätt att försöka hävda sig ur sitt underläge.
Citera
2026-05-29, 11:13
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Därför att folk är dumma i huvudet
Du får skaffa vassa armbågar så dom inte kommer förbi

Jag har testat några enstaka gånger att göra en extrem snabbrush så jag ändå kommer före genom spärren, men då blir de indignerade och ser förebrående ut. Jag vann, brukar jag säga.
Citera
2026-05-29, 11:14
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag rör mig mycket ute på stan och undrar varför alla ska sno sig före, vare sig det är på bussar, i T-banan, i rulltrappor, genom dörrar eller t.o.m. på gatan när man är ute och går. Tjejer i 20-årsåldern är värst. Ska jag gå genom spärren i T-banan kommer alltid någon som snabbt som ögat ska igenom före mig. Ska jag gå in genom dörren till ett varuhus kommer alltid någon som en raket och ska in först. Folk småspringer förbi mig för att komma före till rulltrappan, men sedan står de där ändå stilla, så mer bråttom hade de tydligen inte. Ja ni fattar. Vad beror det på? Så var det ju inte förr väl? Förr höll man upp dörrar åt andra. Förekommer knappast. Vad har hänt med folkvettet?
Du är långsam.

Flytta på dig bara, du står i vägen. Alla rör sig inte i ditt tempo.
Citera
2026-05-29, 11:15
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Jag har testat några enstaka gånger att göra en extrem snabbrush så jag ändå kommer före genom spärren, men då blir de indignerade och ser förebrående ut. Jag vann, brukar jag säga.

Så du går och bromsar all trafik, och sen när någon går ifatt dig som sig bör, så går du in i ego?
Citera
2026-05-29, 11:19
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Händer aldrig mig, då är jag trots allt gammal.

Du måste gå riktigt sent och irritera folk.
Jag är en sån där brud TS beskriver.

Men det är för att dom går i mitten.
Okej du är en seg person men kan du då åtminstone gå åt sidan så att resten av befolkningen slipper störa sig på dig? Är du inte 80+ eller går med kryckor så har vi inget överseende med långsamma människor som MÅSTE gå i mitten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in