Citat:
Ursprungligen postat av
Comitium
Jag vinglar inte. Jag raglar inte omkring. Andra kanske vimsar omkring, men inte jag.
Du väcker ett minne till liv: Jag var på väg till mitt arbete och man går en lång, bred trottoar längs med fasaden fram till ingången. Jag klev av bussen och började gå de hundra meterna fram till ingången. När jag närmade mig polrten började jag sväng av och gå s.a.s. diagonalt mot dörren. Då kom ett fruntimmer bakom och gick på mig bakifrån. Hon fällde då repliken: HUR GÅR NI EGENTLIGEN?
Ja vad ska man säga?
Ett annat fruntimmer, tämligen ålderstiget, var känt i grannskapet för att hon hade en kraftig käpp som hon s.a.s. slog sig fram med. Vik hädan tycks hon ha tänkt medan hon svingade käppen fram och tillbaka. Gör man så? Men det är klart, den hade kanske kommit väl till pass på Drottninggatan?
Efter att ha läst alla dina inlägg i den här tråden blir det mer och mer uppenbart att det är du som är problemet.
Du går antagligen långsamt och ostrukturerat och folk vill bara komma förbi dig för att du är en bromskloss.
Att du går diagonalt och blir påsprungen bakifrån tyder på att du har noll koll på var människor är i din omgivning och hur fort eller långsamt de rör sig.
Att gå bakom såna som du är otroligt irriterande. Försök röra dig på tider när inget folk är i rörelse, för allas skull. Typ nattetid. Eller i ditt eget kök.