2026-05-29, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Hur kan detta vara kontroversiellt 2026?

Jag ville bara veta hur det ligger till, att man tycker att en plats blir ghetto när dom flesta som bor där är invandrare. Att det är folket det häger på, inte på att allting förfaller och att det finns mycket kriminalitet.

Anses hela arab världen som ghetto p g a sina invånare? Även Dubai?
Citera
2026-05-29, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Ni som skriver här verkar aldrig ens varit i Kista. Inga bor där det är bara företag/myndigheter och högskola. Det är inte otryggt på kvällar bara tomt. Om Ericsson flyttar blir det jävligt tomt. Det är i Husby folk bor men de strosar knappast runt i Kista.

Tror det skulle bli en succé om SVT och SR flyttade dit. Seriöst.

Att säga att Kista är otryggt är som att säga att er lokala byhåleindustriområde är otryggt på kvällarna.

Tryggt är det ingenstans, varken i innerstan eller i orterna. Man spränger och skjuter överallt. Kista är inte mer otrygg än någon annan ort. Halva Sverige är tom, är det otryggt?
Citera
2026-05-29, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Kista har sedan många år varit en stor fritidsgård för småkriminella araber som bara hänger och stirrar efter svenska tjejer i alla åldrar istället för att gå i skolan...

Svenskarna flyr det uppenbara men fortsätter rösta vänster

Det finns inga svenska tjejer att stirra på i Kista C. Jag har inte sett några som hänger där, som på Rinkeby torg, alla är i rörelse, finns ingenstans att sitta på heller. Svenskarna flyr när galleriet fylls av invandrare. Är det någon förlust, jag tror inte att invandrarna i området tycker det.
Citera
2026-05-29, 10:00
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Tryggt är det ingenstans, varken i innerstan eller i orterna. Man spränger och skjuter överallt. Kista är inte mer otrygg än någon annan ort. Halva Sverige är tom, är det otryggt?

Du verkar ha dålig svenska, invandrare?

Hursom, rolig fråga. Kan ju säga att jag är tryggare i tomma sverige än ex tcentralen en fredagskväll.
Citera
2026-05-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Du verkar ha dålig svenska, invandrare?

Hursom, rolig fråga. Kan ju säga att jag är tryggare i tomma sverige än ex tcentralen en fredagskväll.

Det är människor som skapar otrygghet, inte dom tomma utrymmen.
Citera
2026-05-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotweiler8201
Vet inte hur många av er som har varit i Kista på sistone, men det är inte alls någon särskilt hög kriminalitet där just nu. Visst är det mycket invandrare, men det gör inte området otryggt i sig. Jag skulle kunna nämna flera områden inne i stan som är mer otrygga än Kista.

Lösningen på allt detta är självklar. Myndigheterna behöver flytta ut till Kista och skapa både fler arbetstillfällen och få fler svenskar att flytta ut till Kista. Man behöver även bygga tex. Studentbostäder. Faktum är trots att det är nedgången osv. Är området i sig ganska geografiskt attraktivt. 20 min från stan, 20 min från Arlanda, både E4 och E18 i närheten, Järvafältet runt hörnet etc.

Jag hejar på Kista och hoppas innerligt det kan återhämta sig

Många svenskar tror att det är otryggt när man ser många invandrare där. Är de lika rädda för människor i andra länder när de reser, eller är de bara människor från andra länder i Sverige man är rädd för?

Länge sedan trodde även jag att jag som vit individ med rötter i Europa lyfte statusen/värdet på ett ställe bara med min presens. Den illusionen kunde jag behålla bara med andra från Europa, dom andra höll inte med.

När jag började jobba på min människosyn förstod jag att det spelar ingen roll var man har sina rötter, det är individen som räknas. Det finns både bra och mindre bra människor i alla nationaliteter.
Citera
2026-05-29, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Byggandet av miljonprogrammet var med stöd av samtliga politiska partier.
Inte av SD som till stor del består av missnöjda Såssar Inte av Naziter dessutom var dessa områden som kom till för Svenskar som flyttade in från landsbygden när dom fick bättre flyttade dessa till bättre boenden och gettot dränerandes och borde rivits Istället fyllde Såssarna dem med kreti och pleti som var bidrags beroende dessutom som släppts in i landet från villt främmande kulturer utanför europa vilka oftast saknade gedigen utbildning krav med Svenska mått mätt för blidka fastighetsbolagen och höjde skatterna för att underhålla migrationen och försämra framtiden för de välmående svenskarna.
Därtill tillät Såssarna att dessa nykomlingar fick ta hit sa hemmifrån klanmedlemar så att dessa skulle känna sig hemma även icke arbetsföra gamla och sjuka från avlägsna släktingar En ynnest en Svensk aldrig skulle få åtnjuta i främmande land eller bygga sig religösa monument för att känna sig som hemma klart som som Fan att de inte vill bli Svenska och i mångt föraktar oss.

Och vi som höll på att aveckla religionens vardagliga betydelse plötsligt fick vi en till som dessutom drar fulla hus och har en aggresiv agenda att ta över vår del av världen.

//Die Dume Schwäden gräver sin grav
Senast redigerad av GRINGO104 2026-05-29 kl. 11:20.
Citera
2026-05-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perdidos
Jag både bor och arbetar i närheten sedan flera år och har ganska bra koll på läget.

Berättelsen om otrygghet och kriminalitet är till stor del fabricerad. SD och andra på den kanten har ett tydligt intresse av att måla ut Kista som ”offer för massinvandringen” och där ingår ju rån, våldtäkter med mera.

Det har förekommit problematisk brottslighet i Kista. I första hand handlar det om ett specifikt gäng som rånade kontorsanställda för ca 10 år sedan. Det pågick under en kortare tid men fick stor uppmärksamhet och prioriterades av polisen. De åkte fast och problemet försvann.

Roligt att även någon som vet skriver här, annars blir det bara skriveriet med fördomar.
Citera
2026-05-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Roligt att även någon som vet skriver här, annars blir det bara skriveriet med fördomar.
Vänsterpropaganda Eriksson vet vad dom talar om onte bara rån stölder, skadegörelse, hot/hån inbrott är andra problem.
Citera
2026-05-29, 11:27
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRINGO104
Inte av SD som till stor del består av missnöjda Såssar Inte av Naziter dessutom var dessa områden som kom till för Svenskar som flyttade in från landsbygden när dom fick bättre flyttade dessa till bättre boenden och gettot dränerandes och borde rivits Istället fyllde Såssarna dem med kreti och pleti som var bidrags beroende dessutom som släppts in i landet från villt främmande kulturer utanför europa vilka oftast saknade gedigen utbildning krav med Svenska mått mätt för blidka fastighetsbolagen och höjde skatterna för att underhålla migrationen och försämra framtiden för de välmående svenskarna.
Därtill tillät Såssarna att dessa nykomlingar fick ta hit sa hemmifrån klanmedlemar så att dessa skulle känna sig hemma även icke arbetsföra gamla och sjuka från avlägsna släktingar En ynnest en Svensk aldrig skulle få åtnjuta i främmande land eller bygga sig religösa monument för att känna sig som hemma klart som som Fan att de inte vill bli Svenska och i mångt föraktar oss.

Och vi som höll på att aveckla religionens vardagliga betydelse plötsligt fick vi en till som dessutom drar fulla hus och har en aggresiv agenda att ta över vår del av världen.

//Die Dume Schwäden gräver sin grav
SD fanns inte ens när områdena var färdigbyggda.
Dock så var de inte speciellt trevligt planerade.
Även om husen rent tekniskt hade en väldigt hög kvalitet var det fråga om tråkig och upprepade arkitektur staplad på rad.
Dvs långt ifrån de mer gemytliga flerfamiljsområden som byggdes under 40-50-talet.
När sedan S med stödpartier började vurma för mångkultur var det ju såklart kört för de här områdena.
Citera
2026-05-29, 11:33
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perdidos
Berättelsen om otrygghet och kriminalitet är till stor del fabricerad. SD och andra på den kanten har ett tydligt intresse av att måla ut Kista som ”offer för massinvandringen” och där ingår ju rån, våldtäkter med mera.

Det har förekommit problematisk brottslighet i Kista. I första hand handlar det om ett specifikt gäng som rånade kontorsanställda för ca 10 år sedan. Det pågick under en kortare tid men fick stor uppmärksamhet och prioriterades av polisen. De åkte fast och problemet försvann.

Så Kista är problemfritt nu?
Citera
2026-05-29, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
SD fanns inte ens när områdena var färdigbyggda.
Dock så var de inte speciellt trevligt planerade.
Även om husen rent tekniskt hade en väldigt hög kvalitet var det fråga om tråkig och upprepade arkitektur staplad på rad.
Dvs långt ifrån de mer gemytliga flerfamiljsområden som byggdes under 40-50-talet.
När sedan S med stödpartier började vurma för mångkultur var det ju såklart kört för de här områdena.
Från början fanns det kanske 10 hus med hög standard 90% Svenska boendes sålångt okey ingen tunnelbana ännu, sen byggde man typ 100 hus till staplade på varandra och mångkulturen flyttade in från de redan kända gettona runtomkring sen var loppet kört för Kista.

Nu har väl varenda by i Swedskii ett eget getto tack vare S & dess mångkulturella vänster grönmöglande hovf.
Senast redigerad av GRINGO104 2026-05-29 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in