2026-05-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Går ju inte att hitta några andra faktorer som påverkar att pissgängen Falkenberg, Örebro, Norrköping, Öster, Helsingborg och IFK Göteborg gått dåligt.

Var det damlagets fel att MFF tappade sina överlägset viktigaste spelare Nanasi, Pena och Cornelius och ersatte med skojare?

Ingen skyller väl på damlagen. Min spaning handlar om att klubbar t ex trycker in dam i befintlig organisation och nonchalerar att det tar fokus och tid, vilket får en negativ effekt på herr. Som det verkar ha blivit i MFF där man värvat ”skojare” kanske pga att man inte lagt tillräckligt med tid på research pga att tiden även användes till damvärvningar.
Vilket man ju verkar ha upptäckt och därför organiserade om sig vid årsskiftet med en uttalad sportchef dam för att avlasta Daniel Andersson (och troligen några till).
Citera
2026-05-27, 23:04
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Ingen skyller väl på damlagen. Min spaning handlar om att klubbar t ex trycker in dam i befintlig organisation och nonchalerar att det tar fokus och tid, vilket får en negativ effekt på herr. Som det verkar ha blivit i MFF där man värvat ”skojare” kanske pga att man inte lagt tillräckligt med tid på research pga att tiden även användes till damvärvningar.
Vilket man ju verkar ha upptäckt och därför organiserade om sig vid årsskiftet med en uttalad sportchef dam för att avlasta Daniel Andersson (och troligen några till).
Jag tror att det är bristen på strukturer i den sportsliga organisationen som orsakat deras soppa. Nanasi var egen spelare, Pena vet ej men Cornelius var agenttips. Truppen byggdes på tillfälligheter och utan struktur för att värva ersättarna. Så värvade man namn som Sigurdsson och Haksabanovic för att man inte behärskade mer.

Däremot håller jag med om att det är dåraktigt att ha en och samma sportchef för båda lagen, att vara sportchef för ett lag är ju nästan knäckande.
Citera
2026-05-28, 08:00
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Bajarna vill inte vinna SM-guld.

Dif visade att dom vill vinna guldet mot BP.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Kukräven är en propagandist. Går inte att ta seriöst. Allt är tydligen frid och fröjd och tränare och truppen är jättebra. Ändå är vi cementerade i mitten. Tror aldrig jag sett honom skriva ett kritiskt ord emot någon som arbetar för föreningen. Bagdad Bob. Det blir inte kul att diskutera då.
Citera
2026-05-28, 08:30
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Jag tror att det är bristen på strukturer i den sportsliga organisationen som orsakat deras soppa. Nanasi var egen spelare, Pena vet ej men Cornelius var agenttips. Truppen byggdes på tillfälligheter och utan struktur för att värva ersättarna. Så värvade man namn som Sigurdsson och Haksabanovic för att man inte behärskade mer.
Ja man värvade ”namn” som du säger, men som dessutom var hemvändare och mätta. Slött och tillbakalutat sportchefsarbete helt enkelt.

MFF borde satsat mer på hungriga stortalanger som inte vunnit något, som är på väg uppåt i sin karriär.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-05-28 kl. 08:33.
Citera
2026-05-28, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ja man värvade ”namn” som du säger, men som dessutom var hemvändare och mätta. Slött och tillbakalutat sportchefsarbete helt enkelt.

MFF borde satsat mer på hungriga stortalanger som inte vunnit något, som är på väg uppåt i sin karriär.

Fast det har dom ju gjort i Kurtulus. Dock tycker ju jag fortfarande han är felplacerad pga sin äldsta brorsa. Denne var en backtyp som slog igenom först, och då ”måste” ju hans yngre båda bröder också vara backar. Trots att de inte har fysiken och inte är bra på försvarsspel. Nästan bisarrt att ingen tränare flyttat upp dom på mitten. Bleon är en riktigt bra fotbollsspelare men kastar ju bort karriären i sin iver att kopiera brorsan. (mellanbrorsan är en liknande spelartyp som är felplacerad back i Div 1, efter att inte ha varit bra som back i Div 2).
Citera
2026-05-28, 11:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fast det har dom ju gjort i Kurtulus. Dock tycker ju jag fortfarande han är felplacerad pga sin äldsta brorsa. Denne var en backtyp som slog igenom först, och då ”måste” ju hans yngre båda bröder också vara backar. Trots att de inte har fysiken och inte är bra på försvarsspel. Nästan bisarrt att ingen tränare flyttat upp dom på mitten. Bleon är en riktigt bra fotbollsspelare men kastar ju bort karriären i sin iver att kopiera brorsan. (mellanbrorsan är en liknande spelartyp som är felplacerad back i Div 1, efter att inte ha varit bra som back i Div 2).
Överskattat pga efternamn...
Mellanbrorsan var inte heller så bra.
Citera
2026-05-28, 12:41
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Överskattat pga efternamn...
Mellanbrorsan var inte heller så bra.

Såklart tackar man nej till Bajern så är man överskattad och sopa. Hade låtit annorlunda om han spelat i Bajern istället. Tyvärr ville han hellre spela i MFF.

Ni satt och hade han i era startelvor innan han värvades. Nu låter det annorlunda.
Citera
2026-05-28, 13:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Såklart tackar man nej till Bajern så är man överskattad och sopa. Hade låtit annorlunda om han spelat i Bajern istället. Tyvärr ville han hellre spela i MFF.

Ni satt och hade han i era startelvor innan han värvades. Nu låter det annorlunda.
Jag har sagt (till dig tom) att han inte petar våra mittbackar, långt innan han blev klar för er. Om du tycker han var en grym värvning så får det stå för dig.
Citera
2026-05-28, 17:45
Medlem
Teus avatar
Citat:

Däremot håller jag med om att det är dåraktigt att ha en och samma sportchef för båda lagen, att vara sportchef för ett lag är ju nästan knäckande.
Även om det var ett agenttips tror jag det var ganska många lag som fick det där agenttipset, så där ska man fortfarande ha cred för sitt find. I övrigt håller jag med om att deras trupp byggt utan en klar vision under en ganska lång tid. Man har även förlängt med ganska många spelare som egentligen borde ha skickats för många år sen. Kontraktslängden på Robin Olsen är nästan komisk.
Citera
2026-05-28, 23:19
Medlem
Tonyos avatar
Det är ändå intressant att Soumah får rött kort för ett slag i ansiktet och två matchers avstängning. Lika många matcher som Castegren fick för sin runkgest. Jag skulle nog säga att ett slag i ansiktet på en motståndare är något värre.
Citera
2026-05-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det är ändå intressant att Soumah får rött kort för ett slag i ansiktet och två matchers avstängning. Lika många matcher som Castegren fick för sin runkgest. Jag skulle nog säga att ett slag i ansiktet på en motståndare är något värre.
Båda brotten är dock betydligt värre än att fira ett mål med sin publik. Som fö bara drabbat en spelare och lag.
Citera
2026-05-29, 07:39
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Gaisaren erkände ju till och med att filmade, vansinnig avstängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in