2026-05-25, 14:01
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Man saknar Jens Fjellström typen
Personligen vill jag ha lite antagonism och banter i studion. Och då menar jag banter som kommer från hjärtat och inte den där plastiga skiten som folk häver ur sig för att det ska bli ett TikTok klipp som Dr Quill kan sitta och runka åt i efterhand. Det första slaget får gärna hänga i luften hela tiden och aggressionen i studion ska vara påtaglig. Har man inte slagit sönder minst en stol vid derbytorsk har man inget i studion att göra!
Citera
2026-05-25, 14:21
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Personligen vill jag ha lite antagonism och banter i studion. Och då menar jag banter som kommer från hjärtat och inte den där plastiga skiten som folk häver ur sig för att det ska bli ett TikTok klipp som Dr Quill kan sitta och runka åt i efterhand. Det första slaget får gärna hänga i luften hela tiden och aggressionen i studion ska vara påtaglig. Har man inte slagit sönder minst en stol vid derbytorsk har man inget i studion att göra!

Hahaha.
Citera
2026-05-25, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Han verkar digga Billborn nu.

Kukräven är en propagandist. Går inte att ta seriöst. Allt är tydligen frid och fröjd och tränare och truppen är jättebra. Ändå är vi cementerade i mitten. Tror aldrig jag sett honom skriva ett kritiskt ord emot någon som arbetar för föreningen. Bagdad Bob. Det blir inte kul att diskutera då.
Citera
2026-05-25, 17:06
Medlem
Ramírez på väg bort från Malmö FF enligt Gasetten. Logiskt och nödvändigt. Nu gäller det att få tag i en Stuart Baxter typ som kan stänga igen bakåt och hålla dom kvar i Allsvenskan.
Citera
2026-05-25, 17:16
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Ramírez på väg bort från Malmö FF enligt Gasetten. Logiskt och nödvändigt. Nu gäller det att få tag i en Stuart Baxter typ som kan stänga igen bakåt och hålla dom kvar i Allsvenskan.

Ja, han kickas efter Halmstads-matchen.

Trodde det var ett tryggt alernativ man skulle gå för redan från början, men Sidleds verkar vara en riktig gambler både när det gäller spelarvärvningar och tränarrekryteringar.

Tyvärr är det väldigt få frön som blommar på det sätt som han hade hoppas. Eller så är mijön för karg.

Det är dags att riva plåstren och bygga en ny MFF-era. Är en 34-åring verkligen frälsaren?
Citera
2026-05-25, 17:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ord kan inte beskriva hur jävla usla RoddBull är idag. Vi saknar cash, har en ny tränare som försöker sätta ett radikalt annorlunda spelsätt från vad vi någonsin lirat tidigare med en ung och tämligen oprövad trupp och en skadelista som är allt annat än avundsvärd. Ändå kör vi in den i ett RoddBull badar i cash, har fått bygga upp en trupp under de senaste 3-4 åren och har snubblat på Allsvenskans bästa spelare som free transfer från Superettan och Örebro.

Karma.

Ändå ganska kul att se hur mätta vraken är utan att ha faktiskt vunnit något. Hemmaplansfördelen var som bortspolad med noll engagemang från vraken på läktaren. Det nya "Go Bajen Go" har verkligen landat. Inte ens när dom lyckas göra mål klarar dom av att förhindra herrarna på täppan från att blåsa ner deras plastiga fuskbygge.

Kanske dags att hyra in orkestern igen?

Nåväl, jag misstänker att vår Årsrapport kommer slå rekord i antal downloads idag när vraken desperat försöker greppa efter en comfort blanket för att ta bort stinget av dagens våldtäkt.

MEN DOM ÄR JU BANKRUUUUUPT
Avd: fira derby som om man vunnit SM-guld? 🤔
Citera
2026-05-25, 18:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Kim & Tolle!
Citera
2026-05-25, 18:09
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Rekordsurf i solna likt östermalmarna firade SM-tecknet 2019?

Alltid oavsett cok cringe att förlora mot chokemittbena, men låt dessa calcio moderno-ivrare studsa till Scooter - Maria I like it loud. Det passar väl deras plastiga friendship med Helsingborg-Copenhagen.

När Sulan pangade in den mot solnaiterna, då vare stil på Bajenbomberna. Igår förlorade vi på eget bevåg efter svaghet och tafatt agerande såväl offensivt som def. Inte mycket att göra åt mer än att skratta åt saker och ting (så som gårdargnagare, malmöiter och liknande på tv-apparaten, den såkallade "Studion").

Studio-banters hela bunten.

I övrigt är det bärs ned för strupen, Hammarby från Söder - bäst i hela stan.

// Television Distinktion "Rättvik"
Citera
2026-05-25, 18:15
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Haha, du hade älskat mig en lördagskväll.
Citera
2026-05-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Honsu, Kukräven! Ta ansvar för finn-epidemin i vår förening, som du har hyllat.
Citera
2026-05-25, 18:31
Medlem
Dalulvens avatar
Nu är det snabba ryck!

MFF:s nye "frälsare" Philip Berglund påbörjar sitt arbete som sportchef redan på måndag:

https://www.mff.se/nyheter/philip-berglund-tilltrader-som-sportchef-den-1-juni-2026-05-25/

Samma dag som "Migge" torde lämna, efter Halmstadsmatchen.

Tyckte han hade fin energi, men när defensiven kollapsar gång på gång ...

En ny guld-era skall byggas?!
Citera
2026-05-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kim & Tolle!
Är nog mycket möjligt. Det är i alla fall vad jag själv skulle välja men om jag känner MFF rätt så blir det väl någon europé som har misslyckat i de senaste fem klubbarna han varit i.
Senast redigerad av Svenshult 2026-05-25 kl. 18:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in