2026-05-28, 23:36
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopfweh
Och grattis Sverige!

Som blivit med ny förbundskapten alltså. Kan ju bara bli bättre.
Tro mig, det kommer det att bli
Citera
2026-05-28, 23:36
Medlem
Tavastehuss avatar
Man kan inte säga ”slut på det roliga” för det var aldrig särskilt roligt detta VM.

Det var ett bra VM i läropengar räknat. Ska bli intressant att läsa och höra om Hallams eftermäle. Grönborg kommer vara en så mycket bättre förbundskapten, ingen kan förneka detta.

Var glad åt JVM- och Småkronegulden istället. De är något värda att minnas.
Citera
2026-05-28, 23:39
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Tack Mattias för att du tar upp det här med att vi måste lösa problemet och komma tillbaka till stoltheten att få spela för Tre kronor.
Citera
2026-05-28, 23:49
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Haha, Foppa håller tillbaka hårt. Men tar upp just det jag sagt i åratal. Att man kanske bör titta på detta..
Spelar man inte VM så ska man inte ta OS och WC för givet.
Egentligen är det bara sorgligt att vi ens diskuterar detta.
Citera
2026-05-28, 23:52
Medlem
needAlifes avatar
Inte aktuellt i år men kanske nästa? Rysslands överklagande om fortsatt avstängning i internationella turneringar säsongen 2026-2027 har upphävts åtminstone tillfälligt:

https://yle.fi/a/7-10099528

Kommer bli ett jävla hallå om de tillåts komma tillbaka antar jag.
Citera
2026-05-28, 23:53
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Som jag har sagt hela VM..åren innan... ni repeterar enbart samma visa..Fiasko, sämst när det gäller bla bla bla..

Blåbärs Kronorna
Hur stort är ditt mindervärdighetskomplex? Blir det värre ju fullare du blir?
Citera
2026-05-29, 00:28
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Och grattis Finland!

Vore fint med ett VM guld,med detta laget.
Citera
2026-05-29, 00:33
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Men lägg ner nu.

Berätta nu,hur du ser på Sveriges insats i VM

När t.o.m Lillebror Norge slog er och spelar om medaljerna?

Om du enbart fokuserar på Sveriges insatser,och funderar mindre på "komplex"
Tror du någon tycker att insatsen var bra?

Det är VM varje år och jag tar åtminstone inte turneringen på fullt allvar, vilket jag klargjort flera gånger sedan början av månaden. Nästa World Cup eller OS eller vad det blir, då får känslorna fritt spelrum. Överlag känns det positivt med Grönborg på ingång och två IIHF-guld bara i år. Synd med få intressanta svenskar i NHL-slutspelet iofs.

Vad Norge anbelangar är det för tidigt att säga vad som kommer gälla. Ska de ta Slovakiens eller Tysklands plats som jagande efter de vanliga toppnationerna? Ramlar de tillbaka i gamla ovanor? Spelar de OS nästa gång iom succén i VM nu, eller måste de ändå kvala?

På ett sätt är ishockey exkluderande eftersom bara vissa lag spelar Euro Hockey Tour och World Cup. Att ett lag utanför dessa turneringar skulle bli topp 4 i världen är ju inte troligt. Effekten på sikt blir säkert att SHL (och FM-ligan) får fler norska spelare, liksom hockeygymnasierna i Sverige. Inte säkert det skulle gynna svensk hockey, men det är en annan fråga.
Citera
2026-05-29, 00:55
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Sist men inte minst, TACK OEL, Lucas, Ekholm och alla andra som med stolthet kom och drog på sig landslagströjan!❤
Tack för underhållningen!
Citera
2026-05-29, 02:45
Medlem
Jättebra att vi förlorade, är glad över det. Det förtydligar enbart för förbundet att man inte kan anställa inkompetenta förbundskaptener i fortsättningen. Sam kan stanna kvar därnere nu och behöver inte återvända. Han har bevisat att han är precis lika dålig coach som Jukka Jalonen med uttåg redan i kvarten.. Än värre dessa finska domare där omvärlden nu står och funderar vad de höll på med. Värst är väl att vi är precis lika dåliga som Finland i och med förlusten mot Schweiz som de också torskade mot... Nå ja, ingen hade räknat med framgångar detta VM oavsett, allt hade bara varit en bonus om man kommit långt under Sam's mandat. Nu får vi hoppas på bättre intresse i framtida turneringar med Grönborg vid rodret.
Citera
2026-05-29, 05:29
Medlem
Borasare1980s avatar
Hockeyintresset i Sverige numera är väl rätt dött jämfört med hur det var förr? Jag själv är väl en medioker marginalåskådare och förr i tiden hade jag stenkoll på alla namn i laget, på Sudden, Foppas och Lidas tid, men numera har jag inte koll på ett enda namn.

Jag tror det är ett stort problem att hockey är en sport där alla har hjälm som skymmer att man lätt identifierar spelarna. Förr hade alla hockeyfrillor och då var det lättare att se vem som var vem. Annars är det väl i inför-reportage man lärde känna spelarna och förr hade man tid att kolla igenom sånt en timme innan matchstart, men nu har man så mycket annat att kolla på och sysselsätta sig med så det blir att man slår på TV:n precis vid nersläpp.

Sedan är det väl ett problem att hockey-VM bara sänds via betalkanaler numera. Det lockar bara de redan frälsta medan marginalåskådare som jag själv inte känner lust att betala extra. Det blir i bästa fall att man kollar en fulstream där man inte kan identifiera en enda spelare eller knappt ens se pucken.

Alla jävla powerbreaks med inträngd reklam är också påfrestande. Känns som att de tre timmar man offrar på att se en hockeymatch innehåller alldeles för mycket dötid. Pucken är ju bara i spel en timma. Sedan en timme studiosnack och en timme reklam.
Citera
2026-05-29, 06:32
Medlem
m4tt145s avatar
Att förbundet inte sparkat Hallam tidigare är inget annat än en stor jävla skandal, det är dom som har ansvaret här, fy fan.

Och vilken vidrig uppvisning av Schweiz. Finns inget jag vill mer nu än att se Kanada lyfta bucklan medans de står och gråter och ser på, då åker nog fan skumpan fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in