2026-05-28, 23:47
Medlem
Vem0ths avatar
Ostpojkarna var bättre helt och hållet, Schweiz har haft ordentligt bra coacher sen 8 år tillbaka som kan kombinera NHL-spelarna med europeiska klubbspelare att samsas utan ego emellan bara fokus på att tjäna nationen.

Samma med fotbollen, även där har man lyckats få starka nyckelspelare att vara ordentliga lagspelare.

Hatten av och jag bugar, Schweiz visar sig något att lära sig ifrån.
2026-05-28, 23:51
Medlem
Nä, vann inte Sverige 🤭
2026-05-28, 23:52
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Helt ärligt förstår jag inte grejen med VM i hockey.

Låtsasturnering samtidigt som de bästa klubblagen fortfarande spelar i NHL. Givetvis tackar även de flesta stjärnor som är tillgängliga nej.

Skulle vara som att arrangera ett VM i fotboll utan spelare från Arsenal, Atletico Madrid, Paris Saint Germain och Bayern Munchen.
2026-05-28, 23:53
Medlem
Erik passade på att slakta Sam nu i slutet av sändningen. Micket bra!
2026-05-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor

Låtsasturnering samtidigt som de bästa klubblagen fortfarande spelar i NHL. Givetvis tackar även de flesta stjärnor som är tillgängliga nej.

Skulle vara som att arrangera ett VM i fotboll utan spelare från Arsenal, Atletico Madrid, Paris Saint Germain och Bayern Munchen.

Jag håller helt med, måste till en ändring. Till att börja med tycker jag de ska sluta ha mästerskapet varje förbannade år
2026-05-28, 23:56
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Precis vad jag pratat om. De flesta här är komplexfyllda bönder och handikappade idioter.

....eller ännu värre.
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor

Så låter en bitter svenne, låtsas vara insatt i hockeyn. Du hade inte behövt vara här i tråden ens.
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Ostpojkarna var bättre helt och hållet, Schweiz har haft ordentligt bra coacher sen 8 år tillbaka som kan kombinera NHL-spelarna med europeiska klubbspelare att samsas utan ego emellan bara fokus på att tjäna nationen.

Samma med fotbollen, även där har man lyckats få starka nyckelspelare att vara ordentliga lagspelare.

Hatten av och jag bugar, Schweiz visar sig något att lära sig ifrån.

Schweiz har väl fyra VM-silver och har varit rätt stabila en längre tid. När de plockar in sina väletablerade NHL-spelare höjer de sig ännu lite till. Sedan torde väl det faktum att de tagit Rysslands plats i Euro Hockey Tour efter att Ukrainakriget inleddes ha varit nyttigt för dem, och att schweiziska klubbar mäter sig med de bästa svenska och finska klubbarna i CHL.

Tror dock Kanada kommer att visa sig vara svåra att rå på i detta VM.
2026-05-28, 23:57
Medlem
Nordfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Främsta bedriften måste vara att ha lyckats torska mot Norge med ett svenskt hockeylandslag
Norge slog dock Tjeckien och Finland, samt förlorade på OT mot Kanada.
2026-05-28, 23:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Härligt att Norge gick vidare, åtminstone.
2026-05-28, 23:58
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordfeldt
Norge slog dock Tjeckien och Finland, samt förlorade på OT mot Kanada.

Well... Inte Finland. Kanske senare...
2026-05-29, 00:02
Medlem
Grievers avatar
Förstår inte tjatet om att vi förlorade mot Norge. Titta på de andra lag de vunnit mot eller varit nära att vinna mot. De är starka; det är bra för sporten. Samma sak som Schweiz, nånting hände runt 2010-2012 och nu är de en toppnation.

Sen kan man givetvis diskutera vår match mot Norge. Vi borde haft den om vi inte schabblat och tappat två mål i power play.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in