2026-05-28, 22:48
Medlem
tantrs avatar
Missbrukade spel från att jag fyllde 18, och en bra bit fram. Det är väl det. Och har väl gjort att man hamnat efter ekonomiskt. Men aldrig varit hos inkasso eller kfm.

Nu var det länge sedan och jag har idag ett bra och hyfsat välbetalt jobb(lite över medel).
Citera
2026-05-28, 23:09
Medlem
40+

Jag hade velat ha vissa saker ogjorda tex att jag var otrogen mot min sambo under en period då jag inte var riktigt mogen. Jag tänkte med kuken helt enkelt.

Jag tror der grundar sig i att min mamma inte visat någon vidare kärlek vilket gjort att jag sökt bekräftelse. Jag "ångrar" att jag inte sett ett värde i migshälv och att jag var omogen helt enkelt. Jag är inte samma person idag.
Citera
2026-05-28, 23:37
Medlem
Burnwines avatar
Ångrar att jag provade alkohol och droger.
Är döende nu
Citera
2026-05-29, 00:00
Medlem
Ångrar mest av allt att jag blev vän med Sebastian Mattsson samt att jag inte lyckades lämna Lerum.
Citera
2026-05-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Ångrar att jag provade alkohol och droger.
Är döende nu

På vilket sätt är du döende? Frågar genuint
Citera
2026-05-29, 00:02
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.med.P
På vilket sätt är du döende? Frågar genuint
Levern är trasig
Citera
2026-05-29, 00:04
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.med.P
Ångrar mest av allt att jag blev vän med Sebastian Mattsson samt att jag inte lyckades lämna Lerum.

Vad är det Sebastian Mattsson och Lerum har gjort mot dig egentligen?
Citera
2026-05-29, 00:05
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
40+

Jag hade velat ha vissa saker ogjorda tex att jag var otrogen mot min sambo under en period då jag inte var riktigt mogen. Jag tänkte med kuken helt enkelt.

Jag tror der grundar sig i att min mamma inte visat någon vidare kärlek vilket gjort att jag sökt bekräftelse. Jag "ångrar" att jag inte sett ett värde i migshälv och att jag var omogen helt enkelt. Jag är inte samma person idag.

Du ska nog inte överanalysera!
Du var kåt helt enkelt!
Citera
2026-05-29, 00:06
Medlem
Tantradyss avatar
Det är lätt i efterhand att säga att man bort våga mer. Många gånger har risken varit att falla mycket tungt. Tror att de som haft familjär stöttning vågat mer. De har haft en bra "stötdämpare". Är 60+. Sexuellt ångrar man att vissa chanser gått förlorat. Det är också lätt att i efterhand tycka så. I alla fall när man var ung och oerfaren, skulle dessa "erövringar" bara slutat i fiasko. Skulle dock ha velat varit mera alert, på vissa chanser, när jag var 35 och i toppform.
Senast redigerad av Tantradys 2026-05-29 kl. 00:10.
Citera
2026-05-29, 00:29
Medlem
Jag har passerat 50 och skulle vilja skriva en bok om och till mig själv som jag önskat läsa när jag var 15-20 år.
Saker man tog för givet då och inte förstod hur jävla bra man hade det.

Konstigt att det inte finns någon sån bok!

För nu när man blivit äldre går det inte göra om dom saker man njöt av allra mest, men inte förstod att uppskatta mer.
Citera
2026-05-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Helt klart att jag övertänkte.

Ju mindre man tänker, desto lättare är livet.

Att tänka på framtid eller dåtid, är bara hjärnans sätt att försöka ha kontroll. Hjärnans uppgift är att skydda själen ifrån att ta någon skada ifrån saker som har hänt, eller saker som kanske inte ens har hänt än?

Båda är ett tecken på att man är fast i "PTSD" och då blir sättet man agerar på inte så naturligt.. Vilket gör det svårare för folk att förstå en och connecta.

Men! Jag har lyckats arbeta mig bort från allt det där, och sanningen är att det var hur jävla lätt som helst. Tog ett par månader att komma dit bara. Men några månader med det här, det slår ett helt liv med massa okontrollerad övertänk, där hjärnan bara snurrar automatiskt.

Det finns ingenting att ångra. Du är en människa. Och allt var mänskligt.

Hur arbetade du bort det?
Citera
2026-05-29, 12:10
Medlem
Jag kan väl ångra att man lade så mycket tid och energi på förhållande. Nu har man insett att man trivs bäst själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in