2026-05-26, 09:28
Medlem
Lite allt möjligt, ångrar hur jag behandlade både vänner och tjejer i mitt liv när jag var yngre.
Ångrar att jag sålde bitcoin för att betala en skuld till föräldrarna för 13 år sen, ångrar att jag sålde 600k värt av Microsoft, Saab och Amazon aktier för att köpa min första lägenhet (hade varit värt ~10x idag).

Ångrar att jag inte sa upp mig och startade eget med mina kompisar från Högskolan (bolaget de startade utan mig är värt hundratals miljoner idag).

Ångrar att jag inte spenderade mer tid med mina släktingar, jag satt hellre hemma på pojkrummet och lirade WoW istället för att åka med för att fira midsommar, födelsedagar och event med familjen.
Citera
2026-05-26, 09:47
Medlem
Inte mycket alls faktiskt. Möjligen att jag inte ännu tidigare i livet "lärde" mig att inte älta gammalt skit som man ändå inte göra något åt. Jag är 51 år.
Citera
2026-05-26, 09:52
Medlem
Att jag gifte mig trots att det inte kändes hundra. Visst, både hon och jag har det bra idag men hade gärna sluppit alla år av bråk och dåligt mående.
Citera
2026-05-26, 10:02
Medlem
null-datas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Så kan man ju inte tänka..
Blir lite konstigt

Men det är sant.
Citera
2026-05-26, 10:10
Medlem
-tomten-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Jag ångrar att jag tog sån tid på mig att växa upp. Det jag ville ha var förlorat långt innan jag visste vad jag ville.

Håller med dig helt.
Jag var enormt omogen. Skolkade, gjorde inbrott, slutade med allt idrottande, snodde pengar av mina föräldrar, drack varje helg, knullade med alla som var villiga från 15-åringar till 55-åringar innan jag var 16 osv. Jag satsade på att vara ett svin istället för att plugga.
Saknar mina föräldrar men nu är det för sent. De var bäst och gjorde allt vad de kunde men jag var enbart otacksam. Hade en väldigt trygg uppväxt med föräldrar som jobbade hårt för att vi skulle ha det bra, vilket vi också hade.
Mitt liv hade kunnat sett helt annorlunda ut men givetvis är alla mina val självgjorda. Så jag har inget att skylla på.
Trodde att jag var tuffast i klassen men folk skattade nog åt mina försök att vara det.
Var ju bara ENORMT omogen.
Detta är tyvärr ett väldigt ärligt svar så här på ålderns höst.

/-tomten-
Citera
2026-05-26, 10:31
Medlem
Finns ju mycket man ångrar. Men främst att man har kanske isolerat sig , inte tagit tag i sitt mående tidigare. Inte vågat mer, för mycket stilla sittande och fastna i ohälsosamma rutiner. Våga testa nya saker och utmana sig själv mer. Men är ju inte försenat än och man kan alltid förbättra sig själv.
Citera
2026-05-26, 10:47
Medlem
Tanke kring ånger: den bygger nästan alltid på en illusion. Vi tittar tillbaka på ett val och tänker "jag borde ha gjort annorlunda" men personen som stod där då hade inte den information, den självkännedom eller den livserfarenhet som du har nu. Du gjorde det bästa du kunde med det du var.

Den personen finns inte längre. Du är inte samma människa som tog beslutet. Att döma sitt forna jag hårt är som att skälla på ett barn för något det aldrig blivit lärt – orättvist, och riktat mot någon som inte längre kan försvara sig.

Själv ångrar jag mest att jag gav livsråd till folk. Inte för att jag visste vad jag pratade om (hade ingen aning) utan för att jag sa det med en sån övertygelse att folk faktiskt fattade beslut. Tänker fortfarande på dem ibland. Hoppas det gick bra.
Citera
2026-05-26, 11:45
Medlem
gubbhorans avatar
Ångrar egentligen bara två saker i mitt liv änsålänge, ganska små men som man ändå känner av ibland.
Nu är jag bara 35 och har säkert mer saker man kommer ångra framåt i livet, men jag försöker ändå tänka att gjort är gjort och man kan bara ändra på det man gör nu.

- Att jag inte började spela golf när jag va ungdom, det är en av mina största passioner idag och de oceaner av tid man hade mellan 15-28 hade spenderats till stor del på golfbanan om jag upptäckt det tidigare.
- Att jag inte skaffade barn något tidigare, åren mellan 23-29 va egentligen bara en transportsträcka och jag hade både ett stabilt förhållande, stabil inkomst osv och hade utan problem kunnat skaffa mina två kids 4-5år tidigare bara för att vara ännu mer fräsch i kropp och knopp under småbarnsåren.
Citera
2026-05-26, 11:48
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosemaryandthyme
Jag ångrar att jag var så låst i att vara kär i min min lärare åldrarna 12 till 19. Hon var absolut proffsigt kring det, men fan vad jag hade kunnat njuta av tonåren om inte allt hade handlat om henne...

Wtf. Kastade du bort hela den tiden för att du var kär i en lärare? Förlåt, men det låter riktigt märkligt. Hur gammal var hon och vad fick dig ens att tro att du har en chans där? Eller.. jag fattar inte riktigt.. gick du runt och grubbla över detta i 7år?
Citera
2026-05-26, 12:17
Medlem
Att jag i mina mörkaste stunder tvivlat på mig själv, när avundsjuka individer har sett på mig med andra ögon. Hur kan jag tvivla på mig själv när andra undrar hur jag kan lyckas?
Senast redigerad av Lofiboy 2026-05-26 kl. 12:25.
Citera
2026-05-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Jag ältar inte gammal skit. Vad fan ska det leda till, det kan man inte ändra?
Att man gör bättre och mer förnuftiga val i framtiden.
Citera
2026-05-26, 12:24
Medlem
Custom_mades avatar
Jag ångrar att jag föddes till en så skräpig värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in