Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Jaså. Om nu ukrainska piloter inte kan hantera planet och utrustningen som enligt kännare tar flera år att lära sig och behärska - hur stor är chansen att ryssarna skjuter ner dem? Vad innebär DET för kommande försök till försäljning till andra länder?
Men helt bortsett från det, hur tror du ryssarna ser på Sveriges roll om vi GER Ukriana stridsflygplan? Skulle du bli förvånad om SAAB plötsligt är en grushög och samma sak händer en viss byggnad på Lidingövägen? Jag snarare förväntar mig att det.
Vad hände med diplomatiska förbindelser? De-eskaliering? Söka fred? Bortsett från det att svensk policy alltid varit att inte sälja/ge vapen till länder i krig.
Vad jag förstått tar det sex år att utbilda en stridspilot på JAS. Men det gäller för någon som börjar från noll. För någon som redan är utbildad stridspilot, fast på ett annat plan, går det naturligtvis klart mycket fortare, vilket ju är logiskt. Kanske har de redan utbildats t.o.m.?
Jag håller med dig, de diplomatiska förbindelserna lär ju bli urusla, fast det var de ju redan innan också så... Jag har svårt att se varför Ryssland i detta läge skulle vilja starta ett krig mot NATO och EU. De sitter ju redan fast i ett krig som pågått i över fyra år.