2026-05-28, 11:43
Medlem
Oelbacks avatar
Runar ljuger rejält i sitt bisarra substackinlägg:

https://runarsogaard.substack.com/p/sveriges-korruption-okar-stadigt

”För nu har trots min advokats protester, Hovrätten godkänt ett tilläggsförhör från chefsåklagaren som min advokat och jagaldrig fått ta del utav, än mindre fått ställa kontrollfrågor ochkorsförhöra vittnets uppgifter. Vi har alltså ingen som helst aning om vad personen kommer att påstå, hävda eller koka ihop. Vittnet uteblev nämligen passande nog från den bedrövliga Tingsrättsförhandlingen. Nu plötsligt dyker han upp som gubben i lådan i Svea Hovrätt. Advokater och juridiska experter gapar!”

Vad är det då för ett vittne som Runar är bekymrad över? Jo, det är den så kallade day trader som Runar påstår sig ha lånat ut pengar till. Alltså den person som Runar ”trodde” ha satt in pengar när bedrägerikapitalet plötsligt fick hans bankkonto att gå från minus till plus.

Således en bekant till Runar som skulle kunna bevisa att hans bortförklaringar håller. Men problemet är ju att personen ifråga inte känner Runar och vare sig lånat ut eller återbetalat några pengar till honom.

Vittnet dök aldrig upp som gubben i lådan. Det är ju bara i amerikanska filmer som sådana dyker upp i sista stund och vänder upp och ned på all bevisning.

Men om det är något som advokater och juridiska experter gapar över i sammanhanget är det att Runar och hans advokat inte skulle ha tagit del vittnets förhör i förundersökningen. Det är en ren lögn att de inte skulle känna till vad han påstått, hävdat eller kokat ihop. Och de har haft minst tre månader på sig att ställa kontrollfrågor. Fast alla svar hade förstås ställt till det ytterligare för Runar.
Senast redigerad av Oelback 2026-05-28 kl. 11:51.
Citera
2026-05-28, 11:54
Avstängd
Magictrixs avatar
Tack för rapporten Oelback!
Jag har nu läst hans "uppsats" på Substack (ja hela faktiskt).
Jag kan bara konstatera att han är knäpp på riktigt. För en gångs skull tänker jag faktiskt att jag kanske inte längre ska hoppas att rätten skärper hans straff. Jag tänker att han behöver vård. Och om inte vård, så med tanke på hans tidigare eskapader borde han stoppas in direkt på ett riktigt fängelse. Jag tror inte det kommer att göra vare sig till eller från på hans själ. Det blir som att hälla vatten på en gås. Men här kommer hans "essä" från Substack med mina kommentarer.

Äntligen kan sanningen och rättvisan nu få möjlighet att komma fram. Trodde jag fram tills idag, mindre än 24 timmar innan Hovrättsförhandlingen börjar imorgon, onsdag.Rättspraxisen i Sverige häller på att kollapsa fullständigt!
(Praxis är alltså en samlad bedömning baserad på tidigare fall som kan ge viss vägledning hur en domstol bör agera.)

För nu har trots min advokats protester, Hovrätten godkänt ett tilläggsförhör från chefsåklagaren som min advokat och jagaldrig fått ta del utav, än mindre fått ställa kontrollfrågor ochkorsförhöra vittnets uppgifter. Vi har alltså ingen som helst aning om vad personen kommer att påstå, hävda eller koka ihop. Vittnet uteblev nämligen passande nog från den bedrövliga Tingsrättsförhandlingen. Nu plötsligt dyker han upp som gubben i lådan i Svea Hovrätt. Advokater och juridiska experter gapar!
(I brottmål: Det är helt tillåtet att åberopa nya vittnen. Eftersom hovrätten har fri bevisprövning får i princip all ny bevisning läggas fram.)
Eftersom Runar själv här skriver att vittnet inte dök upp fysiskt under tingsrättens förhör så är hens vittnesmål redan anmälda och beskrivna, det är alltså ingen överraskning vad personen kommer att säga. Ingen gapar förutom Runar. Runar blev dessutom fälld förutom detta vittnes fysiska närvaro, varför man får hoppas att detta vittne svär under ed och därmed inte ”kokar ihop” något.

Jag hoppas naturligtvis att Hovrätten kan se igenom den horribla domen från Tingsrätten i Västmanland, samt den bristfälliga förundersökningen som polisen och den pensionerade åklagaren Maria Ugglas genomförde.
Det är lite oklart varför Runar hela tiden titulerar Ugglas som pensionär. Är hon pensionär jobbar hon ju inte. Hon är möjligen en äldre och mer erfaren yrkeskvinna som valt att jobba trots sin ålder? Runar försöker förminska hennes insats genom att påpeka att hon är för gammal. Runar har trots allt själv inte så många år kvar till pensionen, kanske vi ska påpeka.

Det var otillräckliga och inga adekvata fakta samt lagstadgade krav på opartiskhet kring Västmanlands Tingsrätts beslut. Tvärt om vägrade rätten ens omnämna min betydelsefulla polisanmälani sin dom, vilket är fullständigt skandalöst och ger en förljugen framställning och bevisar partiskheten och belönar polisens lagvidriga korruption.
Korruption innebär alltså att en person betalar eller på annat sätt belönar en annan person att göra som hen tycker. Runar står alltså som anklagad att ha tagit emot svarta pengar från ett rån. Det är bevisat att så är fallet. Men han hävdar nu alltså att ”någon” betalat domaren, åklagaren och eventuella vittnen att begå mened och ljuga? Är det korrekt uppfattat? Ja, det är det.

Flera ärliga och hederliga poliser hoppade av förundersökningen och kontaktade såväl mig, som min advokat, och bedyrade sin omutlighet efter mina starka misstankar om korruption och lögner på mina olika mediala plattformar med över en miljon läsare.
Naturligtvis var inte alla poliser korrupta (förutom juristerna då), men de som var det tvingades tydligen bort. För det är många poliser som inte vill riskera sin yrkesroll genom att bli inblandad i penningtvätt i ett mål som handlar om 75,000 kronor. Eller?

Nu har inte lille gubben Runar 1 miljon läsare annat än i sin fantasi. Jag skulle nog vilja gå så långt att påstå att ingen i Sverige har en miljon läsare. Inte ens Kungen, om han hade skrivit något. Runar har några tusen följare och praxis är att några procent som följer en ”kändis” regelbundet läser vad hen skriver. Det finns även formler som gör att man på ett ungefär kan räkna ut hur många övriga (icke följare) som läser baserat på hur många kommentarer ett inlägg har. Är man snäll kan man säga att det kanske är tusen besökare på Runars plattformar på en vecka. Och av dem är det kanske en bråkdel som orkar läsa vad han skriver. Så den största lögnhalsen här är Runar själv. Polisen skiter fullständigt i hur många läsare han har.

När jag upplyste miljonpublik om att svensk polis hade gömt(!) min betydelsefulla polisanmälan, började nervositeten sprida sig hos vissa inom polismyndigheten i Västerås. Detta orsakade flera avhopp bland förundersökningsledarna. Sen när blev det normalt att polisen gömmer och undanhåller en polisanmälanför rättsväsendet? Håller det svenska rättssystemet på att urholkas för att uppehålla önskad statistik i sin välbehövliga brottsbekämpning av gängkriminaliteten i Sverige? Mina erfarenheter och mängder av intervjuer med drabbade, mångas skrämmande exempel från självupplevda upplevelser, pekar på ett entydigt svar; ”ja”! Svenska rättssystemet hänger inte bara på fallrepet, det är på väg åt helvete!
Här kommer en intressant passus. Runar menar att hans egen polisanmälan gömts och glömts på grund av att polisen prioriterar att bekämpa gängkriminalitet. Menar han då att all övrig brottslighet sopas under mattan för att sätta dit en skjutare i Farsta? Eller en i Yttertjärgården kanske? Jag återkommer till detta.

På natten den 7.augusti 2023 kom jag till slut fram i polisens växel efter timmar av väntande på att göra en polisanmälan om att jag misstänkte ett pågående bedrägeriförsök mot mig.Denna polisanmälan fick jag aldrig en kopia på trots att det är det normala förfarandet när anmälningar görs. Polisensuppföljning av ärendet var minst sagt klandervärd då jag så uppenbart fått känna av de omedelbara konsekvenserna av vad dessa kriminella hade påbörjat mot mig. Att jag var deras måltavla för bedrägeriet var alldeles uppenbart.
[i]Vi ska se. Samtalet finns i fuppen och den bevisar… ingenting. Runar gör här ett genialt försök att rapportera oegentligheter kring sitt bankkonto. På grund av att norrmannen efter 35 år i Sverige fortfarande inte lärt sig tala tydlig svenska så blir det lite luddigt formulerat. Jag minns heller inte på rak arm vad det var som han påstår skulle ha hänt, men kontentan var att han hade fått sitt ena bankkonto stängt och här menar Runar själv att han TROR att det beror på att en gängkriminell liga är ute efter hans pengar. Det är bara två fel med det påståendet. Dels har han både före och efteråt, flera gånger påpekat hur svårt det är för honom att logga in på sitt bankkonto från sin bostad i Yttertjärgården. Näst intill omöjligt faktiskt. Vilket är själva anledningen att han från sin bostad (inte hans utan kompisen Anders sommarstuga) i Yttertjärgården väljer att åka roddbåt med aktersnurra in till Stockholm, för att sedan ta sig kommunalt till Mall of Scandinavia för att kontrollera sitt saldo, där han sedan blir porträtterad på ett ofördelaktigt sätt. Frågor på det? 

Varför polisanmäler en person att ens bankkonto stängts av banken? Bra fråga! Jo, det gör man av två skäl. Det ena är att man är helt dum i huvudet och tror att det är polisens sak att lösa detta. Det andra är att man försöker skaffa sig ett alibi som ska friskriva en från det brott man är på väg att begå. Det finns bara en liten hake med Runars anmälan.
Citera
2026-05-28, 11:55
Medlem
kyrkstockens avatar
Runar verkar faktiskt var något så ovanligt som en äkta psykopat.

Det som skiljer psykopater från andra diagnoser är den stora riskbenägenheten och konflikterna (som fegisen Runar använder domstolen till när psykopater normalt slåss).
Det finns andra starka indikationer som att han ständigt tvingas byta miljö när han blir avslöjad.

Och vi vet hur psykopater tänker. De tänker att det är rätt åt dig om du är så dum att du låter dig luras.

Måste säga att det var imponerande att fälla en sådan 14-taggare som carola och leva gott på henne i många år.
Citera
2026-05-28, 11:56
Avstängd
Magictrixs avatar
Del II

Nu vet jag inte ens på ett ungefär hur många polisanmälningar en polisstation får ta emot per dag. Men en vanlig polis svarar och lyssnar. Att Runar väntat i timmar tror jag inte på. Men man kan få vänta en stund. Det har jag själv fått erfara. Vad som sedan händer är att polisen registrerar ditt samtal och skriver ner en beskrivning av vad som händer. Denna beskrivning skickas sedan till åklagare och till brottsoffrets adress. Det är standard. Det brukar ta två till tre arbetsdagar. Förutsatt då att man angett korrekt adress dit man bor. Och det har ju inte Runar gjort, eftersom han fått låna en sommarstuga i Yttertjärgården. Vart hans post tar vägen vet nog knappt han själv. Kanske till polaren Anders? Som är bortrest över sommaren? Kanske till sin förförra adress till Anders syster, som inte heller bor på den adress Runar hyrde en månad efter fängelset? Ja, ingen vet. Men det är av mindre betydelse, eftersom om man inte fått en kopia av sin anmälen efter en vecka, så ringer man polisen och säger att ”hej, jag har inte fått en kopia, kan ni skicka igen och kontrollera att ni har rätt adress”. Något Runar alltså inte gjorde.

Nu kommer vi till det viktigaste. En åklagare får varje vecka ta emot en redig bunt med polisanmälningar. Hen ska då gå igenom dessa och bedöma vilka av dessa som kan leda till åtal. Och det är långt ifrån alla. För här finns allt från senila tanter som tror att deras sedan länge avlidne make har rymt till Bahamas med sin älskarinna, till korkade norrmän som tror att det är polisens uppgift att kontrollera varför banken spärrat hans konto. De här anmälningarna hamnar i papperskorgen. Fast inte direkt. För några veckor senare sitter en stackars polisaspirant och skriver ett svar till det stackars utsatta brottsoffret. Tyvärr kan vi inte… och så skickas det brevet till den adress där Runar står skriven och det är inte i Yttertjärgården.

Det är med andra ord ingen som vare sig gömt eller glömt Runars anmälan. Om det ens var sant från början. Banker är numera noga med vems pengar och varifrån pengar kommer och går. Eftersom Runar inte kommer åt sin bank från Yttertjärgården så vet han ju inte detta. Om han kommer åt sitt konto så har han ljugit. Sedan tror jag heller inte att en bank stänger ett konto rakt upp och ned. De kan spärra dina kort eller möjligen frysa ditt konto om de misstänker något fuffens, men det lär du bli medveten om.

Chocken var sedan total när jag ett halvår senare plötsligt mottog åtalet från den trötta och nonchalante åklagaren Eva Uggla, som sedermera skulle visa sig visa sig ha gått i pensionsen en tid tillbaka, och var näst intill omöjlig att få tag på via telefon och mejl både för min advokat och mig. När vi omsider lyckades nå henne, var även hennes förvåningoerhörd påtaglig. När min advokat Mark Safaryan frågade varför inte min polisanmälan fanns med bland bilagorna i åtalet, frågade hon ”vilken polisanmälan”? Åklagaren hade inte vare sig hört om någon sådan, och än mindre någonsin sett den överhuvudtaget bland aktens olika dokument.. Ett åtal hade alltså väckts utan sakens mest centrala dokument och viktigaste bevismaterial!
Som sagt, anmälan blev aldrig ett fall utan lades ned. Det kan ju knappast denna åklagare anklagas för.

Först efter(!) att åtalet hade väckts mot mig, fick hon kännedom om min polisanmälan. Och det var minadvokatbyrå som fick mejla den till henne. Att en förundersökning mot mig som en offentlig person, hargenomförts på ett icke-rättssäkert sätt är minst sagt häpnadsväckande i ett land som Sverige.
Ska man vara petnoga så är inte advokatbyrån Runars, utan det är den byrå han anlitar. Det är också lite märkligt hur Runars advokat kan ha tillgång till en polisanmälan som polisen har gömt.

Man kan också undra om huruvida Runar är en offentlig person längre. Eller ens om lagen ska vara olika för offentliga personer eller inte? Men de har alltså genomfört en förundersökning på ett icke rättssäkert sätt. Man kan undra varför just Runar blir utsatt för detta? Är det för han är norrman?

Jag har aldrig någonsin varit föremål för avlyssning, och det finns inga ljudinspelningar av mig i förundersökningen kopplat till de ofördelaktiga bilderna vid en viss bankomat.
Om Runar, mot all förmoden och mot allt sunt förnuft, verkligen skulle ha blivit ”föremål” för avlyssning så hade han inte haft en aning om det. Men varför nämner han i så fall att han inte är avlyssnad?
Men det är fint att han särskilt påtalar att bilderna från bankomaten är ”ofördelaktiga”.

I och med att jag befann mig borta från mina barn som var ensamma kvar ute i skärgårdshuset, var jag på telefonen med dessa under stora delar av dagen i tiden jag uträttade olika ärenden i stan. Det är därför helt uppenbart att polisens syftemed att släppa bilderna till media, var att få bilderna från bankomatkameran publicerade för att misskreditera mitt namnoch min trovärdighet, samt förstöra min heder ioffentlighetens bild av mig som person och yrkesutövare. I och med att jag inte hade telefonavlyssnats som de kriminella bedragarna i bedrägerihärvan, så valde man istället att via TV och tidningar insinuera saker de inte kunde bevisa.
Här kommer en roliga detalj. De notoriska lögnarnas största fiende är deras eget minne. Ljuger man om allt blir det förr eller senare för mycket att hålla reda på. Jag minns personligen i detalj hur Runar i ett tidigt förhör nämligen påtår att han är i Mall of Scandinavia för att kontrollera sitt saldo på bankomaten. Jag minns särskilt hur han poängterade – lite indignerat – att om bara åklagaren själv hade haft egna barn skulle hen minsann förstå stressen över två små killar som kivas, retas och knuffas och är ivriga på att få prova ut nya träningskläder och fotbollsskor (vill jag minnas att det var han skulle köpa). Det var därför Runar var så stressad att han inte la märke till vilket konto som pengarna kom ifrån. Och jag vill minnas att jag tänkte att det står väl inte på ett kontoutdrag från en bankomat vilket konto en insättning kommer ifrån, det kan stå lön eller inbetalning, datum och saldo. Inget mer. Jag vill också minnas hur han därefter gick till pantbanken och köpte smycke för att sedan hoppa in i en taxi för att köpa choklad någon annanstans. Och jag tänkte att det var märkligt att åklagaren inte anmärkte på det där med bankomatkvittot eller att hen undrade vart Runars barn tog vägen. (Till saken hör väl att Runars ungar då var väl typ 12, 13 och knappast småbarn som stod och retades i bankomatkön. Och är det ens kö till bankomater idag? Ja, det är uppbart att Runar här ljuger som en häst travar. Frågan man vill veta svar på är istället, vem är det som insinuerat saker i TV som inte gick att bevisa?

Svenska polisen valde då istället att försöka med ett justitiemord när jag via mina privata kontakter inom Stockholmspolisen, hade lyckats få fram deras ”glömda” polisanmälan. Även ljudinspelning av samtal med Eva Norén vid åklagarkammaren den 27:e maj 2024(ironiskt nog på dagen 2 år sedan idag, visar på stora brister hos Åklagarmyndigheten i deras förundersökning).
Ett justitiemord är alltså när en oskyldig person blir dömd till fängelse. Det har inte nödvändigtvis något med ett mord att göra.

Skandinaviska massmedier publicerade de mest sinnessjukaoch bisarra anklagelser i veckor mot mig, med rubriker som ”Runars ekonomiska bedrägerier mot pensionärer och gamla” och liknande. Sanningen är den att jag har aldrig någonsin varit misstänkt för några ekonomiska bedrägerier, och än mindre begått eller blivit dömd för några!
Ja du Runar. Nu ska vi se. Du har minst tre gånger blivit vägd, dömd och befunnits för lätt, eller ska vi säga misskött din ekonomi så lättvindigt? Att du blivit åtalad, överbevisad och dömd. Och det är bara några av de fall du blivit åtalad för. Tre gånger har du blivit dömd till fängelse. Första gången var första gången och då fick du fotboja. Men du kanske hade glömt det? Andra gången blev det fängelse. Och nu är det alltså en tredje gång. Men penningtvätt måste vara ett all time low.

Jag är så innerligt trött på massmediers ständiga och förskräckliga lögner om mig! Att jag är kristen och står för mina övertygelser, ska inte behöva kvalificera mig för ideligaskamlösa påhopp från inkompetenta och fega reportrar.
Ingen har någonsin påstått att Runars religion har något med alla hans brott att göra. Men ordet hycklare är väl det som snabbast växer till en spya i munnen?

Svenska journalistkårens fasansfulla mytomani och illviljamåste snart få ett slut! Så mindre korruption i svenska rättssystemet, och mer ärlighet och sanning från journalister önskar jag mig till jul i år!

Nu ska vi se. Svenska journalister är illvilliga mytomaner. Det svenska rättssystemet får betalt av någon för att sätta dit Runar. Kanske är det sossarna? Kanske bögarna? Sanningen är ju att Runar är en mycket sjuk människa som saknar verklighetsuppfattning med sina ”miljoner” följare. En del av sjukdomsbilden psykopat med naricssistiska drag är att man ständigt anklagar andra för just det man själv ser att man blir anklagad för. Runar är bevisligen en mytoman. Men en psykopat kan aldrig göra fel. Alltså är det journalisterna som är mytomaner. Runar döms mot sitt nekande. Alltså är rättsväsendet korrupt.

Att inte betala skatt eller att inte ha lämnat sin bokföring någon gång under 20 år är det fängelsestraff på. Det står i lagen. Det står i det ”kontrakt” man skriver under när man ansöker om att få driva ett företag. Olika rättsliga instanser har flera gånger konstaterat och bevisat – överbevisat och alltid utan tvekan dömt Runar för att just exakt inte ha gjort det han skrivit under på att han lovar och svär att han ska göra. Då blir det liksom fängelse. Oavsett vad man har för religion eller sexuell läggning.
Citera
2026-05-28, 19:35
Medlem
[quote=Magictrix|95062800]
Del II

Nu vet jag inte ens på ett ungefär hur många polisanmälningar en polisstation får ta emot per dag. Men en vanlig polis svarar och lyssnar. Att Runar väntat i timmar tror jag inte på. Men man kan få vänta en stund. Det har jag själv fått erfara. Vad som sedan händer är att polisen registrerar ditt samtal och skriver ner en beskrivning av vad som händer. Denna beskrivning skickas sedan till åklagare och till brottsoffrets adress. Det är standard. Det brukar ta två till tre arbetsdagar. Förutsatt då att man angett korrekt adress dit man bor. Och det har ju inte Runar gjort, eftersom han fått låna en sommarstuga i Yttertjärgården. Vart hans post tar vägen vet nog knappt han själv. Kanske till polaren Anders? Som är bortrest över sommaren? Kanske till sin förförra adress till Anders syster, som inte heller bor på den adress Runar hyrde en månad efter fängelset? Ja, ingen vet. Men det är av mindre betydelse, eftersom om man inte fått en kopia av sin anmälen efter en vecka, så ringer man polisen och säger att ”hej, jag har inte fått en kopia, kan ni skicka igen och kontrollera att ni har rätt adress”. Något Runar alltså inte gjorde.

Nu kommer vi till det viktigaste. En åklagare får varje vecka ta emot en redig bunt med polisanmälningar. Hen ska då gå igenom dessa och bedöma vilka av dessa som kan leda till åtal. Och det är långt ifrån alla. För här finns allt från senila tanter som tror att deras sedan länge avlidne make har rymt till Bahamas med sin älskarinna, till korkade norrmän som tror att det är polisens uppgift att kontrollera varför banken spärrat hans konto. De här anmälningarna hamnar i papperskorgen. Fast inte direkt. För några veckor senare sitter en stackars polisaspirant och skriver ett svar till det stackars utsatta brottsoffret. Tyvärr kan vi inte… och så skickas det brevet till den adress där Runar står skriven och det är inte i Yttertjärgården.

Det är med andra ord ingen som vare sig gömt eller glömt Runars anmälan. Om det ens var sant från början. Banker är numera noga med vems pengar och varifrån pengar kommer och går. Eftersom Runar inte kommer åt sin bank från Yttertjärgården så vet han ju inte detta. Om han kommer åt sitt konto så har han ljugit. Sedan tror jag heller inte att en bank stänger ett konto rakt upp och ned. De kan spärra dina kort eller möjligen frysa ditt konto om de misstänker något fuffens, men det lär du bli medveten om.

Chocken var sedan total när jag ett halvår senare plötsligt mottog åtalet från den trötta och nonchalante åklagaren Eva Uggla, som sedermera skulle visa sig visa sig ha gått i pensionsen en tid tillbaka, och var näst intill omöjlig att få tag på via telefon och mejl både för min advokat och mig. När vi omsider lyckades nå henne, var även hennes förvåningoerhörd påtaglig. När min advokat Mark Safaryan frågade varför inte min polisanmälan fanns med bland bilagorna i åtalet, frågade hon ”vilken polisanmälan”? Åklagaren hade inte vare sig hört om någon sådan, och än mindre någonsin sett den överhuvudtaget bland aktens olika dokument.. Ett åtal hade alltså väckts utan sakens mest centrala dokument och viktigaste bevismaterial!
Som sagt, anmälan blev aldrig ett fall utan lades ned. Det kan ju knappast denna åklagare anklagas för.

Först efter(!) att åtalet hade väckts mot mig, fick hon kännedom om min polisanmälan. Och det var minadvokatbyrå som fick mejla den till henne. Att en förundersökning mot mig som en offentlig person, hargenomförts på ett icke-rättssäkert sätt är minst sagt häpnadsväckande i ett land som Sverige.
Ska man vara petnoga så är inte advokatbyrån Runars, utan det är den byrå han anlitar. Det är också lite märkligt hur Runars advokat kan ha tillgång till en polisanmälan som polisen har gömt.

Man kan också undra om huruvida Runar är en offentlig person längre. Eller ens om lagen ska vara olika för offentliga personer eller inte? Men de har alltså genomfört en förundersökning på ett icke rättssäkert sätt. Man kan undra varför just Runar blir utsatt för detta? Är det för han är norrman?

Jag har aldrig någonsin varit föremål för avlyssning, och det finns inga ljudinspelningar av mig i förundersökningen kopplat till de ofördelaktiga bilderna vid en viss bankomat.
Om Runar, mot all förmoden och mot allt sunt förnuft, verkligen skulle ha blivit ”föremål” för avlyssning så hade han inte haft en aning om det. Men varför nämner han i så fall att han inte är avlyssnad?
Men det är fint att han särskilt påtalar att bilderna från bankomaten är ”ofördelaktiga”.

I och med att jag befann mig borta från mina barn som var ensamma kvar ute i skärgårdshuset, var jag på telefonen med dessa under stora delar av dagen i tiden jag uträttade olika ärenden i stan. Det är därför helt uppenbart att polisens syftemed att släppa bilderna till media, var att få bilderna från bankomatkameran publicerade för att misskreditera mitt namnoch min trovärdighet, samt förstöra min heder ioffentlighetens bild av mig som person och yrkesutövare. I och med att jag inte hade telefonavlyssnats som de kriminella bedragarna i bedrägerihärvan, så valde man istället att via TV och tidningar insinuera saker de inte kunde bevisa.
Här kommer en roliga detalj. De notoriska lögnarnas största fiende är deras eget minne. Ljuger man om allt blir det förr eller senare för mycket att hålla reda på. Jag minns personligen i detalj hur Runar i ett tidigt förhör nämligen påtår att han är i Mall of Scandinavia för att kontrollera sitt saldo på bankomaten. Jag minns särskilt hur han poängterade – lite indignerat – att om bara åklagaren själv hade haft egna barn skulle hen minsann förstå stressen över två små killar som kivas, retas och knuffas och är ivriga på att få prova ut nya träningskläder och fotbollsskor (vill jag minnas att det var han skulle köpa). Det var därför Runar var så stressad att han inte la märke till vilket konto som pengarna kom ifrån. Och jag vill minnas att jag tänkte att det står väl inte på ett kontoutdrag från en bankomat vilket konto en insättning kommer ifrån, det kan stå lön eller inbetalning, datum och saldo. Inget mer. Jag vill också minnas hur han därefter gick till pantbanken och köpte smycke för att sedan hoppa in i en taxi för att köpa choklad någon annanstans. Och jag tänkte att det var märkligt att åklagaren inte anmärkte på det där med bankomatkvittot eller att hen undrade vart Runars barn tog vägen. (Till saken hör väl att Runars ungar då var väl typ 12, 13 och knappast småbarn som stod och retades i bankomatkön. Och är det ens kö till bankomater idag? Ja, det är uppbart att Runar här ljuger som en häst travar. Frågan man vill veta svar på är istället, vem är det som insinuerat saker i TV som inte gick att bevisa?

Svenska polisen valde då istället att försöka med ett justitiemord när jag via mina privata kontakter inom Stockholmspolisen, hade lyckats få fram deras ”glömda” polisanmälan. Även ljudinspelning av samtal med Eva Norén vid åklagarkammaren den 27:e maj 2024(ironiskt nog på dagen 2 år sedan idag, visar på stora brister hos Åklagarmyndigheten i deras förundersökning).
Ett justitiemord är alltså när en oskyldig person blir dömd till fängelse. Det har inte nödvändigtvis något med ett mord att göra.

Skandinaviska massmedier publicerade de mest sinnessjukaoch bisarra anklagelser i veckor mot mig, med rubriker som ”Runars ekonomiska bedrägerier mot pensionärer och gamla” och liknande. Sanningen är den att jag har aldrig någonsin varit misstänkt för några ekonomiska bedrägerier, och än mindre begått eller blivit dömd för några!
Ja du Runar. Nu ska vi se. Du har minst tre gånger blivit vägd, dömd och befunnits för lätt, eller ska vi säga misskött din ekonomi så lättvindigt? Att du blivit åtalad, överbevisad och dömd. Och det är bara några av de fall du blivit åtalad för. Tre gånger har du blivit dömd till fängelse. Första gången var första gången och då fick du fotboja. Men du kanske hade glömt det? Andra gången blev det fängelse. Och nu är det alltså en tredje gång. Men penningtvätt måste vara ett all time low.

Jag är så innerligt trött på massmediers ständiga och förskräckliga lögner om mig! Att jag är kristen och står för mina övertygelser, ska inte behöva kvalificera mig för ideligaskamlösa påhopp från inkompetenta och fega reportrar.
Ingen har någonsin påstått att Runars religion har något med alla hans brott att göra. Men ordet hycklare är väl det som snabbast växer till en spya i munnen?

Svenska journalistkårens fasansfulla mytomani och illviljamåste snart få ett slut! Så mindre korruption i svenska rättssystemet, och mer ärlighet och sanning från journalister önskar jag mig till jul i år!

[i]Nu ska vi se. Svenska journalister är illvilliga mytomaner. Det svenska rättssystemet får betalt av någon för att sätta dit Runar. Kanske är det sossarna? Kanske bögarna? Sanningen är ju att Runar är en mycket sjuk människa som saknar verklighetsuppfattning med sina ”miljoner” följare. En del av sjukdomsbilden psykopat med naricssistiska drag är att man ständigt anklagar andra för just det man själv ser att man blir anklagad för. Runar är bevisligen en mytoman. Men en psykopat kan aldrig göra fel. Alltså är det journalisterna som är mytomaner. Runar döms mot sitt nekande. Alltså är rättsväsendet korrupt.

Åh Magictrix du är bäst!
Runar är så konstig och verklighetsfrånvänd så allt är svårt att förstå för gemene man, bra då att du finns och kan förklara hur det egentligen ligger till.
Runar är mycket mer korkad och konstig än vad som hittills framkommit.
Undrar vad hans följare Ulla och Eva i Borås tycker om din text 😅😅
Citera
2026-05-28, 21:09
Medlem
[quote=Jonsson99|95065882]
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix

Det är med andra ord ingen som vare sig gömt eller glömt Runars anmälan. Om det ens var sant från början. Banker är numera noga med vems pengar och varifrån pengar kommer och går. Eftersom Runar inte kommer åt sin bank från Yttertjärgården så vet han ju inte detta. Om han kommer åt sitt konto så har han ljugit. Sedan tror jag heller inte att en bank stänger ett konto rakt upp och ned. De kan spärra dina kort eller möjligen frysa ditt konto om de misstänker något fuffens, men det lär du bli medveten om. [/i]

[i]Nu ska vi se. Svenska journalister är illvilliga mytomaner. Det svenska rättssystemet får betalt av någon för att sätta dit Runar. Kanske är det sossarna? Kanske bögarna? Sanningen är ju att Runar är en mycket sjuk människa som saknar verklighetsuppfattning med sina ”miljoner” följare. En del av sjukdomsbilden psykopat med naricssistiska drag är att man ständigt anklagar andra för just det man själv ser att man blir anklagad för. Runar är bevisligen en mytoman. Men en psykopat kan aldrig göra fel. Alltså är det journalisterna som är mytomaner. Runar döms mot sitt nekande. Alltså är rättsväsendet korrupt.

Åh Magictrix du är bäst!
Runar är så konstig och verklighetsfrånvänd så allt är svårt att förstå för gemene man, bra då att du finns och kan förklara hur det egentligen ligger till.
Runar är mycket mer korkad och konstig än vad som hittills framkommit.
Undrar vad hans följare Ulla och Eva i Borås tycker om din text 😅😅

Instämmer helt, Magic är superbra. Runar agerar med en övertygelse att hans låga IQ nivå är där vi andra är intellektuellt. Han tror att vi går på hans förklaringar då han är intelligentare än oss.
Det är såklart skrattretande för en relativt stor del av oss som baxnar åt hans totala idioti. Hoppas han läser det här, men har inga illutioner att han förstår. Han är sjuk, personlighetsstörd, paranoid då alla är emot honom, polisväsende, den djupa staten. Han borde flytta till ett skjul där Trump supportrarna frodas, där jorden är platt, där jorden är 6000 år gammal, där fossila fynd är en bluff etc. Där ska Runar vara, inte här hos oss i Sverige eller Norge. Det är dags att ta farväl av det här freaket.
Citera
2026-05-29, 15:37
Medlem
MrBubss avatar
Stackars R*nar....
Han har verkligen otur som hela tiden möter korrupta kriminal-vårdare, poliser och åklagare...host, host.

Eftersom han är en sagolik entrepenör, föreläsare, livscoach m.m är det besynnerligt att han inte har en årslön på närmare en miljon eftersom han är så unik och duktig....host, host

Att han vid rättegången redovisar i princip noll inkomst är verkligen underligt eftersom han är en sådan fenomenal människa, pappa och lysande exempel på personlig framgång....host, host...

OBS: Detta inlägg är ren och skär ironi eftersom R*nar i mångt och mycket uppträder som en blond tattare eller zigenare utan någon synbar förståelse över vad som är mitt och ditt....
Senast redigerad av MrBubs 2026-05-29 kl. 15:44.
Citera
2026-05-29, 18:29
Avstängd
Magictrixs avatar
Tack för vänliga ord och jag ber om ursäkt för den hemskt långa texten, men ville belysa Runars påståenden och visa vilken lögnare han är.

Så här skrev han i början av veckan på Insta.
"En ny vecka som måste utkämpas. Ytterligare lögner som behöver avslöjas och bekämpas. Ett av livets fascinerande och fantastiska lärdomar, är att man lär sig vem som verkligen är äkta & sanna vänner, och vilka som är ens faktiska familj. Falska ryggdunkare som vill sola sig i glansen och offentligheten har jag sen länge gjort slut med. Nu ska det krigas och kämpas! Sanningen vs lögnerna. - Runar"

En ny vecka som måste utkämpas.
Han refererar nu sig själv till Job med en bibelvers som hävdar att han är en simpel krigare som måste slåss för brödfödan ungefär. Hybris.

Ytterligare lögner som behöver avslöjas och bekämpas.
Det är ändå detta som är så fascinerande med norrmannen. Han tror verkligen på sina egna lögner.

Ett av livets fascinerande och fantastiska lärdomar, är att man lär sig vem som verkligen är äkta & sanna vänner, och vilka som är ens faktiska familj.
Det gör man. Han har lyckats manipulera och bedra bort två familjer redan. Ja, tre, om man ska räkna in AI-Lena. Tänk att bli dumpad av en AI-person, det måste svida. Har Runar lärt sig något? Nej.

Falska ryggdunkare som vill sola sig i glansen och offentligheten har jag sen länge gjort slut med.
Det vore verkligen spännande att få veta vilka människor som vill sola sig i Runars skugga? Sanningen är ju att det är han som försökt sola sig i glansen hos kändisar. Men när inte ens den oerhört sympatiske Doktor Alban orkar med honom... Ja, sanningen är ju att det är alla andra som gjort slut med Runar. Till och med Amadeus flyr landet. Runar har nämnt sitt barnbarn en gång. Tur att han har mamma och pappa.

Nu ska det krigas och kämpas! Sanningen vs lögnerna. - Runar
Sanningen finns svart på vitt. Runar har betalat en gammal ökänd penningtvätterska i Västers för att tillhandahålla sitt bankkonto för att ta emot pengar från ett par skurkar som lurat av pensionärer allt de hade. Det är bevisat och klart eftersom transaktionerna finns dokumenterade. Alla inblandade ljuger och ingen vågar erkänna. Det spelar mindre roll eftersom transaktionen är gjord. Punkt.

Tanten i Västerås har på order från skurkarna sedan fört över 70.000 kronor (typ) till Runars konto. Det var arvodet för att Runar tillhandahöll tanten och därmed hennes konto. Det är alltså blodspengar på Runars konto som han inte kan förklara vartifrån de kom. Men kontoutdragen finns där och det är bevis. Vad Runar sedan hittar på är inte intressant. Eller? Jo, lite, för att det är så kul när han ljuger.

Runars förklaring är så uppe i det blå att det bara är han själv som tror på den. Jag tror inte ens hans advokat tror på den. För den saknar logik och är helt enkelt idiotisk.

Utan att veta mer om Runars bankkonto så påstår han att "något" hänt med det och han därför ringer polisen för att anmäla att "något" hänt med hans bankkonto. "Något" har säkert hänt, men det är nog mest troligt att Runar har röda siffror på saldot. Det är inget som polisen bryr sig om och det ska de heller inte göra. Det är en sak mellan Runar och banken. Att han hela tiden tjatar om sin försvunna polisanmälan betyder ingenting, för det finns ingenting i anmälan som kan hjälpa Runar. Han har tagit emot pengar och spenderat dem på en helg. Punkt. Runar är skyldig som det lilla as han är och jag hoppas innerligt att rätten skärper hans straff.
Citera
2026-05-29, 23:03
Medlem
Rikskrim08s avatar
Runar är lättläst, allt är projektioner, allt han påstår om andra handlar om honom själv. Men Runars galenskap har eskalerat senaste 5 åren. Han påminner om Jonas Inde plus att Runar är kriminell. En klockren dåre och mytoman man ska undvika och som har en mycket tragisk framtid
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-05-29 kl. 23:11.
Citera
2026-05-30, 16:31
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Runar är lättläst, allt är projektioner, allt han påstår om andra handlar om honom själv. Men Runars galenskap har eskalerat senaste 5 åren. Han påminner om Jonas Inde plus att Runar är kriminell. En klockren dåre och mytoman man ska undvika och som har en mycket tragisk framtid
Amen!

På hans Insta just ju hyllar han Agnes Wold som hellre skulle sitta fyra år i fängelse än att se sina barnbarn byta kön. Runar vet vad han pratar om. Den pensionerade Agnes kan man tydligen lite på, till skillnad från den pensionerade åklagaren?
Citera
2026-05-31, 21:20
Medlem
Amors avatar
Han är närmast manisk med sina visdomsord just nu på Instagram. Inte minst inlägget där han illa dolt jämför sig själv med David och Ester i bibeln. Det verkar på något sätt som att han ser sig själv som historiens mittpunkt. Det är som att han lider av någon slags Jerusalem-syndrom, trots att han inte befinner sig i Jerusalem.
Citera
2026-05-31, 21:36
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Han är närmast manisk med sina visdomsord just nu på Instagram. Inte minst inlägget där han illa dolt jämför sig själv med David och Ester i bibeln. Det verkar på något sätt som att han ser sig själv som historiens mittpunkt. Det är som att han lider av någon slags Jerusalem-syndrom, trots att han inte befinner sig i Jerusalem.

Som sagt, Runar beter sig alltmer sinnesförvirrat och sjukt. Fängelse väntar nu men om 3 år tror jag Runar befinner sig i psykiatrisk vård om detta fortsätter vilket vi alla vet kommer att ske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in