2026-05-28, 09:04
  #28765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Varje sida räknas

"Syftet med serien är att låta tittarna ta del av exakt vad socialtjänsten och andra myndigheter skrev under hans uppväxt, helt utan försköningar eller hans egna nytolkningar. Det är en skildring av övergivenhet och ett barns rop på hjälp"

-Det gick ju inte så bra! Vet ngn om man kan få tag på de riktiga social papprerna någonstans?

Det finns en lång video på Jocke och Jonnas kanal som heter "Varje sida räknas", där en större mängd är publicerade. Såvida han inte tog ner den när Goatbrainkebab började jämföra de faktiska papperna med hur Jocke läser dem i podden.

Edit: Haha såg nu att du efterfrågade de riktiga UTÖVER dessa. Då vet jag inte tyvärr
Citera
2026-05-28, 09:35
  #28766
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Jockibois ”knarkande”

Har han gått in närmare på det? Jag tvivlar på att han hade något tungt missbruk. Visst, han söp och tog säkert tjack och rökte gräs om tillfället uppenbarade sig, men knappast dagligen.
Droger kostar pengar, han har gått på socialbidrag hela livet. Vilken langare skulle vilja ha en kund som hänger ut allt och alla?
Eller just det, han ”sålde ju sex”, måste vara därifrån pengarna kom…
(För övrigt också en bullshit-historia; en 50-årig horsare skulle alltså betalat honom för sex?
Heroinister är ju kända för att köpa sex, liksom.
Har en heroinist pengar går de till heroin. Varför anstränga sig för en sekund lång orgasm när man kan ta en fix och få samma effekt x100000, på t.o.m. mindre än en sekund?
Han valde verkligen från de grupper som lär vara minst representerade när det gäller sexköp:
Kvinnor.
Heroinister.
Tanter som passerat klimakteriet.)

Varför jag tror att han ljuger om sitt eget knarkande är bland annat att (förutom att han brukar ljuga om nästan allt) sättet han beskrev sin mammas påhittade missbruk när han var liten på.
Det har ju framkommit att det hon använde var smärtstillande som hon fått utskrivet efter en olycka och sedan inte kunde sluta med (väldigt vanligt f ö, sjukvården den ”osynliga inkörsporten” ingen talar om…)
Det var opioider, med andra ord.
Hon ”tog tabletter och blev helt borta, fick vanföreställningar och trodde skräckfilmer var på riktigt”.
Så fungerar inte opiater.

I call BS att Jocki har någon större erfarenhet av tyngre droger.
Men det passar väl hans offerkofta att påstå det…
Detta har jag tänkt på i många år, han har INTE varit missbrukare. Tänk att tom ljuga om det.
Citera
2026-05-28, 10:08
  #28767
Medlem
Stefanhallgrens avatar
Den där jockey rör sig så jävla stört 🤣 Kolla på hur han rör sig o för sig på scen HAHAH vilken handikappad sopa han är.
Dessutom såg ni publiken? Enbart föräldralösa psykiskt sjuka småbarn med dit målade streck till ögonbryn till jockeys publik 🤣🤣🤣

Lite skillnad på riktiga artister som faktiskt har normala ungdommar o vuxna i publiken.
Jockey drar bara till sig psyksjuka barn som röker och är på rymmen.
Citera
2026-05-28, 12:12
  #28768
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanhallgren
Den där jockey rör sig så jävla stört 🤣 Kolla på hur han rör sig o för sig på scen HAHAH vilken handikappad sopa han är.
Dessutom såg ni publiken? Enbart föräldralösa psykiskt sjuka småbarn med dit målade streck till ögonbryn till jockeys publik 🤣🤣🤣

Lite skillnad på riktiga artister som faktiskt har normala ungdommar o vuxna i publiken.
Jockey drar bara till sig psyksjuka barn som röker och är på rymmen.

De hade dessutom gummistövlar på sig då det regnat. Så äcklet fick nog kåtslag, stackarn.
Citera
2026-05-28, 13:56
  #28769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanhallgren
Den där jockey rör sig så jävla stört 🤣 Kolla på hur han rör sig o för sig på scen HAHAH vilken handikappad sopa han är.
Dessutom såg ni publiken? Enbart föräldralösa psykiskt sjuka småbarn med dit målade streck till ögonbryn till jockeys publik 🤣🤣🤣

Lite skillnad på riktiga artister som faktiskt har normala ungdommar o vuxna i publiken.
Jockey drar bara till sig psyksjuka barn som röker och är på rymmen.
Kan du vara snäll att hålla dig till att kritisera Jocke och alla vuxna där?

Hur tonåringar väljer att sminka sig är det minsta problemet jag ser med den spelningen.
Citera
2026-05-28, 15:23
  #28770
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Kan du vara snäll att hålla dig till att kritisera Jocke och alla vuxna där?

Hur tonåringar väljer att sminka sig är det minsta problemet jag ser med den spelningen.
Lite kul var det ändå för ett helt gäng längst fram hade skrivit JOCKIBOI i ansiktet hahaha han är Sveriges clown
Citera
2026-05-28, 18:28
  #28771
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Lite kul var det ändå för ett helt gäng längst fram hade skrivit JOCKIBOI i ansiktet hahaha han är Sveriges clown
Har någon filmbevis? Jag vill ju SE 😄 Det lär väl kanske dyka upp på Jocke och Jonnas kanal förr eller senare. Gillar egentligen inte att sponsra dem, men den här gången kanske man nästan måste.

I övrigt har jag börjat kolla på Varje sida räknas. Hann tyvärr inte så mycket eftersom min hund är sjuk, så jag ligger lite efter jämfört med vad jag hoppats hinna med den här veckan.

@Marsvinsbaronessan: tack för tipset om var jag kunde hitta det!

Man får väl ändå utgå från att materialet bygger på de verkliga socialpapperen. Hoppas kunna dyka djupare ner i det nästa vecka. Får små “epiphanies” hela tiden kring Jockiboi när man ser vissa saker falla på plats 😅
Citera
2026-05-28, 19:33
  #28772
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jockiboi är kanske inte så känd i Norge helt enkelt.
För här i Sverige får du vanligtvis en reaktion .. den mest förekommande är "orkar inte med honom", pajas, o dylikt och inte mer än så.

skedde stavas på svenska utan "j". Vi skulle dock inte använda det ordet i ett sånt sammanhang utan "ingenting hände".
Takk for språktimen, så du Lundell på Gröna lund?
Citera
2026-05-28, 20:40
  #28773
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Har någon filmbevis? Jag vill ju SE 😄 Det lär väl kanske dyka upp på Jocke och Jonnas kanal förr eller senare. Gillar egentligen inte att sponsra dem, men den här gången kanske man nästan måste.

I övrigt har jag börjat kolla på Varje sida räknas. Hann tyvärr inte så mycket eftersom min hund är sjuk, så jag ligger lite efter jämfört med vad jag hoppats hinna med den här veckan.

@Marsvinsbaronessan: tack för tipset om var jag kunde hitta det!

Man får väl ändå utgå från att materialet bygger på de verkliga socialpapperen. Hoppas kunna dyka djupare ner i det nästa vecka. Får små “epiphanies” hela tiden kring Jockiboi när man ser vissa saker falla på plats 😅

Du borde följa Goatbrainkebab istället. Jocke ljuger som om han fick betalt för det Svävar ut och fabulerar och när det inte är saftigt nog hjälper Jonas till. Goatbrain kör med raka rör
Citera
2026-05-28, 21:51
  #28774
Medlem
Jockiboi får just nu mer kritik än någonsin. Varför kommer inte hans cp-armé till undsättning?
Citera
2026-05-28, 21:56
  #28775
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeirHansen
Takk for språktimen, så du Lundell på Gröna lund?
Nej vi tillhörde de som köade sig ut för att slippa se.
Citera
2026-05-28, 22:23
  #28776
Medlem
Telepatisks avatar
Jag såg Medviktarnas klipp precis och dom poängterade att Jocke har haft jättestora påsar under ögonen på sistone, trots operationen. Så jag kollade Jockebois senaste klipp och det stämmer ju fan! Han ser så sjukt trött ut.. sover han verkligen inte något eller? Jag förstår ärligt talat inte hur han inte kan ha brutit ihop mentalt än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in