2026-05-27, 23:26
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Det är pengarna de är ute efter

100 000 är ett litet pris att betala för att bli av med kräket, samtidigt som det är en extrem övervärdering av fanskapet.
Citera
2026-05-27, 23:27
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Han förtjänar all stryk han får på kåken.

Han förtjänar mer än all stryk han får men de som klår upp honom sitter knappast heller på en normalavdelning.
Det må vara en hierarki på sexualbrotts avdelningarna men hela bunten skulle placeras tillsammans med övriga dårar.
Bort med sexualbrottsavdelningarna och gör Skogome till en normal klass 2 anstalt
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2026-05-27 kl. 23:30.
Citera
2026-05-27, 23:36
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel

Eller är han utstött även bland våldtäktsmannen?

Första gången så fick han stryk i verkstaden. Antagligen möts väl fångar där av alla sorter.

Finns det en vilja finns det en väg brukar det heta.

Har han ett pris på skallen så kommer han såklart att mördas på kåken till sist. Kanske med en borste uppkört i arslet som Dahmer.
Citera
2026-05-27, 23:37
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argamaggan1
Detta säger mycket men lämnar många frågor samtidigt, han sitter på en avdelning med våldtäktsmän, men inte ens dom tolererar honom? Då måste han verkligen vara helt outhärdlig!

jo men det är också status och pengar fattar du väl. Hur känd är inte den här grisen som dessutom mördade ett barn. Kom in i matchen förfan
Citera
2026-05-27, 23:38
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Ansöker han om frigiving?
Har han skött sig där inne?
Han försöker nog inte ens slå tillbaks

Blivit kompis med andra pedofilmördare? Vilka andra sjuka jövlar kan han ha träffat?

Vem bryr sig. Anders är äcklig nog. Han har garanterat fler barnamord på sitt samvete så den här grisen kan man nog slå på tills han inte kan gå eller skita igen.
Citera
2026-05-27, 23:39
Medlem
Vem är som satt priset och är villig att betala? Framkommer det i den låsta artikeln?
Citera
2026-05-28, 00:03
Medlem
Citat:
Vem är som satt priset och är villig att betala? Framkommer det i den låsta artikeln?

Det är faktiskt det mest intressanta.

Varför kommer det här NU? Han har ju harvat runt på anstalterna ganska länge vid det här laget. Inte för att jag har något emot att han äntligen kan tänkas slås ihjäl innanför murarna.
Men varför nu? Det har väl inte gått någon större nöd på honom genom åren i kriminalvårdssystemet, förutom någon tjotablängare här och där, med tanke på vad han är dömd för.

Vem betalar?
Citera
2026-05-28, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDenchman

Varför kommer det här NU? Han har ju harvat runt på anstalterna ganska länge vid det här laget. Inte för att jag har något emot att han äntligen kan tänkas slås ihjäl innanför murarna.
Men varför nu? Det har väl inte gått någon större nöd på honom genom åren i kriminalvårdssystemet, förutom någon tjotablängare här och där, med tanke på vad han är dömd för.

Vem betalar?
Detta var förmodligen ett sätt för hans medfångar att få bort honom från avdelningen. Dom väljer inte själva vilka som ska bli placerad på avdelningen, om jag tvingades ha han på min avdelning så hade jag också gjort allt för å få bort honom asap. Jag kan nästan lova att ingen är särskilt sugen på att misshandla Anders då ingen vill ha påbackning för att ha pucklat på just honom, han är inte värd det. Dessutom så är det nog så att den som satt priset på hans huvud vill att någon gör sig av med honom, om nån nu nappar så kommer hen inte att få nå cash
Citera
2026-05-28, 03:14
Medlem
Citat:
– Han verkar också tro att det kan påverka möjligheten att få ett tidsbestämt fängelsestraff.

Örebro tingsrätt har hittills sagt nej.

– Jag menar att det föreligger en hög risk för återfall i brott, säger chefsåklagare Helena Grünwald.

Men dagens förhandling får ett oväntat slut. Vid tidigare tillfällen har rätten tagit en kort paus, och sedan meddelat avslag. Så blir det inte nu. Dom meddelas först om två veckor – den 8 juni.

– Jag fick kalla kårar när jag hörde det. Vad innebär det? säger Roland Jangestig.

Utanför sal 1 är Carina Höglund fundersam.

– Jag är säker på att han inte får ett tidsbestämt straff, men ändå är jag nervös. Ändå har jag lite ont i magen.

Undrar om detta betyder något? Eller varför gör man så för första gången?
Citera
2026-05-28, 06:58
Medlem
"En av fångarna skriker enligt Eklund:

– Du ska dö! Det är ett pris på ditt huvud!

– 100 000 till den som dödar honom! Hör av er till alla vänner på andra ställen!

Insatsstyrkan på Norrtäljefängelset har då hunnit fram och skingrar de våldsamma fångarna. De hör också orden från den mest hotfulle fången. Han bekräftar senare i förhör att han hotat Eklund:

– Ja det stämmer. Han har ju dödat ett barn. Jag vill inte bo med en sådan, hellre dödar jag honom och tar ett till straff.

Själv är den intagne dömd till fem års fängelse för grov våldtäkt mot en drogad 16-åring. Han begick övergreppet med en annan person och det filmades."

https://www.expressen.se/nyheter/priset-pa-anders-eklunds-huvud-100-000-kronor/
Citera
2026-05-28, 08:39
Medlem
Citat:

Sol och Carina kanske?
Citera
2026-05-28, 09:56
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DrDenchman

Vem betalar?
Ja, för ylar en fånge i ett upprört ögonblick på en sexbrottsavdelning om att "det är pris 100 000 kronor på hans huvud" så betyder det att det är SANT för i fängelser så ljuger man inte!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in