Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-28, 06:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Hur skyldig är Anders egentligen? Kan en sån som han verkligen begå dessa bestialiska dåd? Jag anar en Quick-skandal om några år.

Pernilla passar han in på fantombild och DNA. Han har även ekänt detta då han visste DNA skulle matcha.

Engla var han ca 30 sek bakom när hon försvann, han visade var kroppen låg och man kunde väl bevisa att hon låg i hans bil.

Så han är 100 % till båda morden.
Citera
2023-05-28, 09:51
Medlem
Hur länge tror ni det dröjer innan han får tidsbestämt? Har ändå suttit 15 år nu. Han sitter såklart bra där han sitter men förr eller senare lär han ju få tidsbestämt
Citera
2023-05-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Hur länge tror ni det dröjer innan han får tidsbestämt? Har ändå suttit 15 år nu. Han sitter såklart bra där han sitter men förr eller senare lär han ju få tidsbestämt

Gissar inom dom närmaste 5åren.
Citera
2023-05-28, 15:26
Medlem
goofers avatar
Citat:
De lär ju vara återfallsrisken som bedöms, och den är ju förmodligen väldigt hög.

Han blir kvar länge till får vi hoppas.
Citera
2023-05-28, 15:41
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Vad jag har förstått är återfallsrisken stor då Eklund inte uppvisat något positivt under tiden i fängelse. Jag tror han kommer få sitta under överskådlig tid.
Citera
2023-05-29, 18:45
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

Synd han inte fick rätts-psyk. För där hade han antagligen suttit tills han var redo för ålderdomshemmet
Citera
2023-05-31, 19:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vad jag har förstått är återfallsrisken stor då Eklund inte uppvisat något positivt under tiden i fängelse. Jag tror han kommer få sitta under överskådlig tid.
Jag tror att ingen törs ta beslutet att släppa ut Eklund. Får nog sitta resten av sitt liv.
En med pedofila böjelser, empatistörning, lågt IQ som dessutom har våldtagit och mördat en kvinna och ett barn går inte att ha lös.
Kolla in videon som finns på youtube där han erkänner mordet på Ängla.
Han är helt oberörd.
Citera
2023-08-17, 23:54
Medlem
Citat:

Undrar om han någonsin kommer att få det. Hoppas inte!
Senast redigerad av Hiitsme 2023-08-18 kl. 00:02.
Citera
2023-08-28, 22:51
Medlem
Waldorfnisses avatar
Är det klargjort vad han faktiskt gjorde mot Engla? Såvitt jag vet så är både fup och dom maskad när det gäller övergreppet. Märkligt ut ett rättssäkerhetsperspektiv kan jag tycka, men det är väl egentligen en annan diskussion.
Citera
2023-08-29, 00:32
Medlem
Någon annan som får utslag på sin gay-dar när det gäller Anders Eklund?
Citera
2023-08-29, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Undrar om han någonsin kommer att få det. Hoppas inte!

Anders Eklund skall sitta ibland andra fångar. Den Karln behöver kamrat uppfostran. Man undra vilken korrupt jävla fängelse direktör som har intresse av hålla den här varasel vid liv.
Citera
2023-08-30, 17:55
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Någon annan som får utslag på sin gay-dar när det gäller Anders Eklund?
Nej. Vad man än tycker om homosexualitet så är det en mänsklig egenskap. Och mänsklighet är något som Eklund inte har i några större mängder.

En del spekulerar i om och när Eklund eventuellt släpps fri, och om man nu skall gissa så kan man tänka sig att straffet tidsbestäms till 33 års fängelse. Vilket med frigivning efter två tredjedelar av den tiden innebär 22 års fängelse.

Vilket i sin tur gör att han blir fri 2030.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in