2026-05-28, 09:00
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Att ha en åsikt i sakfrågan är en sak.

Att tycka att alla som inte har samma åsikt borde spärras in är en helt annan.

Det är en åsikt, det är en sinnessjuk åsikt. Men han ska ha all rätt att få säga vad han vill. Jag är så trött på att vi begränsar yttrandefriheten hela tiden.

För att citera nån gammal författare:
"Jag ogillar vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det".
Citera
2026-05-28, 09:01
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p3-chefen-det-ar-tydligt-att-garplind-skamtar

Christoffer Garplind skriver:

”Skäms ihjäl av att bli avlönad av samma företag som betalar den dåren”. Till Expressen säger han: ”Mygga av kärringen. Det är oetiskt av Sveriges Radio att ge henne tillgång till en mikrofon”.

Tanten ska låsas in. Hon är psykopat. Hon ska inte få tillgång till en mikrofon. Är det lite trångt i korridorerna på Sveriges Radio? Får man inte tycka olika där?

Jag som skattebetalare är med och betalar hans lön.
Och jag accepterar inte det språkbruket i statsmedia, ej heller den åsiktsförtryckande attityden.

Han bör få en kraftig varning och iaktta rättelse.
Citera
2026-05-28, 09:02
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polemarchos
Varför ska inte han få ha en åsikt i en skattefinansierad kanal om Wold får ha det?

Tycker inte hon ska få ha extrema åsikter där heller. Men skillnaden är väll att hennes är kontroversiell och långt ifrån vad den kanalen normalt sänder
Citera
2026-05-28, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polemarchos
Varför ska inte han få ha en åsikt i en skattefinansierad kanal om Wold får ha det?

Är public service till för att propagera att folk med fel åsikter skall låsas in och myggas av?

Verkligen?
Citera
2026-05-28, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Det är en åsikt, det är en sinnessjuk åsikt. Men han ska ha all rätt att få säga vad han vill. Jag är så trött på att vi begränsar yttrandefriheten hela tiden.

För att citera nån gammal författare:
"Jag ogillar vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det".

Men... det är ju Garplind som vill begränsa yttrandefriheten. Det är hans åsikt.

Du har vänt på det hela på ett smått sjukt vis.
Citera
2026-05-28, 09:12
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Tycker inte hon ska få ha extrema åsikter där heller. Men skillnaden är väll att hennes är kontroversiell och långt ifrån vad den kanalen normalt sänder

Jag tycker mig se något slags paternalistisk omtanke i det hela. Du får ha åsikter - Men vi bestämmer ifall de är extrema och för " farliga" för då kan man skada stackars medborgare genom att de reagerar på fel sätt, oavsett det finns vetenskapliga grunder för det.

Detta är Sverige i ett nötskal. Alla ska dra åt samma håll - Hjärntvätt fungerar så
Citera
2026-05-28, 09:15
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Men... det är ju Garplind som vill begränsa yttrandefriheten. Det är hans åsikt.

Du har vänt på det hela på ett smått sjukt vis.

Tror det är du som har svårt att förstå konceptet. Finns inga gränsen för vad man ska få uttrycka sig.. total frihet
Citera
2026-05-28, 09:16
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Anser du även att Wold vet mer än hela FN?

Du verkar har missförstått vad det handlar om .

De flesta (inkl. Garpenfeldt som tänker som en reptil) anser att Wold försvarar våld och hot i samband med omvändelselagen .
Tycker du hon har gjort det ?

Lagar finns redan på plats. Det är kriminaliserat att utöva våld och hot
Citera
2026-05-28, 09:17
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jag tycker mig se något slags paternalistisk omtanke i det hela. Du får ha åsikter - Men vi bestämmer ifall de är extrema och för " farliga" för då kan man skada stackars medborgare genom att de reagerar på fel sätt, oavsett det finns vetenskapliga grunder för det.

Detta är Sverige i ett nötskal. Alla ska dra åt samma håll - Hjärntvätt fungerar så

Ja de är extremt svårt det där.
Men problemet som finns idag är att 90% av åsikterna som finns i statlig media idag är vänster.
Citera
2026-05-28, 09:17
Medlem
Citat:
Tror det är du som har svårt att förstå konceptet. Finns inga gränsen för vad man ska få uttrycka sig.. total frihet

Okej, jag tycker som Garplind. Man skall strypa åsiktsfriheten. De som tycker annorlunda än mig skall sitta i fängelse! De bör myggas av!

Så bra det där blev va?
Citera
2026-05-28, 09:20
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Okej, jag tycker som Garplind. Man skall strypa åsiktsfriheten. De som tycker annorlunda än mig skall sitta i fängelse! De bör myggas av!

Så bra det där blev va?

Jag tänker inte försöka begränsa dina åsikter, men jag kan fortfarande få tycka du är dum i huvudet och har fel.

Precis som jag tycker att Garplind är en dåre. Tycker inte man kasta honom i fängelset för de
Citera
2026-05-28, 09:22
Medlem
Citat:
Jag tänker inte försöka begränsa dina åsikter, men jag kan fortfarande få tycka du är dum i huvudet och har fel.

Precis som jag tycker att Garplind är en dåre. Tycker inte man kasta honom i fängelset för de

Det är Garplind som vill sätta Wold i fängelse för hennes åsikter. Han vill mygga av henne.

Det är inte yttrandefriheten du skyddar, utan dess motsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in