Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Att vissa företag går bra är inte detsamma som att du ska ha medborgarlön. Företagen kan inte gå bra utan någon som arbetar där.
Nu gör jag det enkelt just för jag är enskild företagare, använder sjukpenning och a-kassa till max, iår har jag varit sjuk 3 av 5 månader, passa på o träna dubbla pass om dagen, fick lite problem med hälsan, ledde till lite övervikt, har använt tiden till träna på heltid, dvs två pass om dagen, har gått ner 10kg sedan mitten av mars, dvs 1 kg per vecka o känner formen kommer tillbaka, kroppen har muskelminne när man tränat förut.
Har förut använt a-kassan o byggt 1 och ett halvt hus, tänkte använda a-kassan o bygga mitt sista ett litet sådan så man bor billigt, 85kvm gärna med ett 40kvm attefalls hus o hyra ut som gör jag bor förhoppningsvis helt gratis.
Men vi är många som har bidragit till systemet under många år, man ska även passa på o kunna vara ledig medans man ännu är frisk, ser att en granne o en jag kände lite grann gick bort i förtid, han jag kände tränade o levde bra dog förra året 56år, grannen jobba fram till pension dog kort efter.
Genom detta kommer alltså valet, använd systemet till max fram till pension, jag jobba som tjänsteman ett tag, man fick flextid, jobba hemifrån osv. men man har ingen skyldighet o jobba igen denna flextid, man kan däremt göra ett ryck o jobba bort det som samlas på hög, dvs man har inga egentliga prestations krav, det är just genom detta jobb jag insåg att jag går tillbaka till egen o använder systemet likt man gör som statligt anställd, pengarna kommer från samma statliga skattekista.