2026-05-27, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Intressant att diplomater vägrar lämna.. sen kommer de väl gråta ut om de drabbar dom med flyglarm och missiler… ”vi fick gå upp kl 03 pga flyglarmet och ta oss till skyddsrum” .. Ryssland är dumma!

Aja dom har fått en chans iallafall… Ryssland har förvarnat!
De chansar kanske vilt på att ryssarna råkar träffa någon ambassad som ingår i Nato (spelar ingen roll om det är oavsiktligt eller pga Patriotmissiler)
Sedan kan de hävda att det är ett anfall mot Nato och utlösa artikel 5.
Eller också chansar de på att ryssarna inte vågar bomba centrala Kiev just pga alla utländska beskickningar?
Normalt sett brukar USA varna sina medborgare utomlands i krigszoner men konstigt nog inte när det gäller Kiev.
Time will tell.
Citera
2026-05-27, 11:53
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Intressant att diplomater vägrar lämna.. sen kommer de väl gråta ut om de drabbar dom med flyglarm och missiler… ”vi fick gå upp kl 03 pga flyglarmet och ta oss till skyddsrum” .. Ryssland är dumma!

Det är ett krigsbrott att angripa utländska beskickningar , ryssland har heller ingen auktoritet att kräva att nån lämnar Kiev.

Ditt dassrike är bara extremt desperat.
Citera
2026-05-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det är ett krigsbrott att angripa utländska beskickningar , ryssland har heller ingen auktoritet att kräva att nån lämnar Kiev.

Ditt dassrike är bara extremt desperat.

Ja då får du gråta ut då.. de brukar hjälpa…

Tycker det är bra att de förvarnade i alla fall, då får folk tid på sig att flytta. Nackdelen är väl att Ukraina kan hinna flytta viktiga militära vapen och annat.
Citera
2026-05-27, 13:37
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:

Tycker det är bra att de förvarnade i alla fall, då får folk tid på sig att flytta. Nackdelen är väl att Ukraina kan hinna flytta viktiga militära vapen och annat.
Varför pratar du om gråt och känslor hela tiden? Jag är inte känslobaserad som du är.

Förstår du att det är ett utslag av desperation och bara gräver ner ryssland ännu djupare i skithålet.
Citera
2026-05-27, 14:00
Medlem
bema56s avatar
Citat:

Ha ha! Helvete vad desperata ni ryssäckel är som nu tror att ni ska kunna vända på kriget genom att hota andra länders ambassader med bombning?
Tror aldrig nåt sånt pinsamt desperat agerande hänt tidigare. Ryssar är verkligen värdelösa svin.
Citera
2026-05-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
De chansar kanske vilt på att ryssarna råkar träffa någon ambassad som ingår i Nato (spelar ingen roll om det är oavsiktligt eller pga Patriotmissiler)
Eller också chansar de på att ryssarna inte vågar bomba centrala Kiev just pga alla utländska beskickningar?
Normalt sett brukar USA varna sina medborgare utomlands i krigszoner men konstigt nog inte när det gäller Kiev.
Time will tell.

Du verkar ha missat att Ryssland angripit Kyiv i fyra år.
Citera
2026-05-27, 18:13
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Om ryssen slår ut militära mål, så kommer väl ingen klaga.

Men slår man till mot ambassader, så har vi fått högkvalitativa vittnen till krigsbrott.

Citat:

Citera
2026-05-27, 18:22
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Gråta?
Vem gråter när ryssen gör bort sig gång efter annan?

Ge er mera ”rep” istället så hänger ni er fortare.😁

Man ska inte avbryta en fiende när den gör bort sig.

Sluta snacka och mera verkstad!
Citat:

Citera
2026-05-27, 21:53
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Time will tell.

De behöver inte ens chansa, NATO kan själva skicka en drönare mot någon ambassad och sedan försöka övertyga europeiska folket att man måste gå i krig mot Ryssland. Hade jag jobbat på en ambassad så hade jag stuckit direkt för att man är verkligen en måltavla från alla håll.
Citera
2026-05-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
De behöver inte ens chansa, NATO kan själva skicka en drönare mot någon ambassad och sedan försöka övertyga europeiska folket att man måste gå i krig mot Ryssland. Hade jag jobbat på en ambassad så hade jag stuckit direkt för att man är verkligen en måltavla från alla håll.

Hur många false flag har Nato bevisat utfört?
Om du slänger dig med barocka påståenden så kan du gott väl också dela med dig utav bevis.
Citera
2026-05-27, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag håller med dig - jag skulle ha åkt raka spåret till St Tropez i min Bentley (fina fringisar i Kiev)
Alldeles i början av kriget när ryssarna långtidscampade utanför Kiev - då flydde faktiskt alla västambassader till Lviv nära Polen.
Nu verkar de tro att ryssarna har blivit snällare och artigare än vad de trodde från början. Ingen stor arg björn utan en Bamse. Eller så har de byggt säkra bunkrar som står emot en Oresnik?
Är det inte dags för Kreml gänget att gå en intensivkurs hos CIA/Mossad? Så de lär sig hur man ska behandla fiender?
Citera
2026-05-28, 01:06
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Jag håller med dig - jag skulle ha åkt raka spåret till St Tropez i min Bentley (fina fringisar i Kiev)
Alldeles i början av kriget när ryssarna långtidscampade utanför Kiev - då flydde faktiskt alla västambassader till Lviv nära Polen.
Nu verkar de tro att ryssarna har blivit snällare och artigare än vad de trodde från början. Ingen stor arg björn utan en Bamse. Eller så har de byggt säkra bunkrar som står emot en Oresnik?
Är det inte dags för Kreml gänget att gå en intensivkurs hos CIA/Mossad? Så de lär sig hur man ska behandla fiender?
Det där efterblivna rysshore-snacket att ryssland gått mjukt fram...
100-tals städer och byar i de ockuperade områdena är bombade till grus av orcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in