2026-05-27, 18:35
  #28753
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Jag avskyr ju Joakim Lundell men jag gillar Spökjakt. Kollar nu på det sista avsnittet som är tillgängligt för allmänheten. De är på ett slott i Skottland och stöter på demonisk aktivitet. De var vid inspelningsplatsen i december 2025.

Ungefär samtidigt började allt gå käpprätt åt helvete för Jockiboi. Han måste ju ställa sig frågan om han har blivit besatt! Eller att ett negativt väsen ställer till det för honom.

Tror faktiskt att Jockiboi är riktigt rädd. Om han inte var det innan han läser detta, är han det nog nu!

Med vänlig hälsning,
Hertiginnan från Källaren

Jag tittar inte på hans spökjakter, har väl sett kurragömma och hans videos ibland. Hatar han inte som ni här i tråden.
(Så då räknas man väl som en Jockes hundar då..?
Nåväl. Vet inte om han är besatt eller om ngt följt med dom hem?
Visst, det 'r säkert fejk men det är inte fejk att dom leker med andevärlden OCH han tjänar dessutom pengar på det så..
Han blir lite som ett medium, en kvacksalvare.
Det jag däremot tror, som troende då och som det även varnas för.
Bibeln förbjuder strikt all kontakt med andar, demoner och döda. Enligt skriften är sådana metoder en synd som öppnar upp för bedrägeri. Det varnas för spiritism och nekromanti (att söka kontakt med de döda) eftersom de andar som visar sig anses vara onda och vilseleda

I Tredje Moseboken 19:31 står det: "Vänd er inte till andemedier eller spåmän. Sök inte upp dem, så att ni blir orenade genom dem. Jag är Herren, er Gud."

"demoner och andar inte arbetar gratis"

All kontakt eller åkallan av osynliga krafter kräver någon form av utbyte, offer eller energimässig motprestation.
Det tror jag på.

Besatt eller inte? Gratis är det inte.
Så mitt råd är.. - Sluta med dessa spökjakter.

Med vänlig hälsning /före detta häxa
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2026-05-27 kl. 18:48.
Citera
2026-05-27, 18:39
  #28754
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanmallgren
Och "bevis" menar du med "här skrev hen såhär, nån annan kommenterade såhär här" ?Nä tveksam till att han har riktiga bevis utan endast fantasier. Men han bygger ju en perfekt förtalsdom mot sig själv iaådanna fall eller ja... fläskfursten som får springa anjos ärenden nu när prouktproduktionsbolaget verkar tagit avstånd.
Nä- du har rätt. Inga "riktiga" bevis. Men att han har kartlagt användare här, det vet jag. Men jag tror verkligen inte att han vet vilka vi är. Men mitt andra konto (får man ens säga så?) är kartlagt.

Hudhertigen får hålla på bäst han vill! Han gör bara bort sig! Och JB skiter på sig då han tror att han är jagad av demoner! Hur lång är han, nu igen?
Citera
2026-05-27, 19:02
  #28755
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag tittar inte på hans spökjakter, har väl sett kurragömma och hans videos ibland. Hatar han inte som ni här i tråden.
(Så då räknas man väl som en Jockes hundar då..?
Nåväl. Vet inte om han är besatt eller om ngt följt med dom hem?
Visst, det 'r säkert fejk men det är inte fejk att dom leker med andevärlden OCH han tjänar dessutom pengar på det så..
Han blir lite som ett medium, en kvacksalvare.
Det jag däremot tror, som troende då och som det även varnas för.
Bibeln förbjuder strikt all kontakt med andar, demoner och döda. Enligt skriften är sådana metoder en synd som öppnar upp för bedrägeri. Det varnas för spiritism och nekromanti (att söka kontakt med de döda) eftersom de andar som visar sig anses vara onda och vilseleda

I Tredje Moseboken 19:31 står det: "Vänd er inte till andemedier eller spåmän. Sök inte upp dem, så att ni blir orenade genom dem. Jag är Herren, er Gud."

"demoner och andar inte arbetar gratis"

All kontakt eller åkallan av osynliga krafter kräver någon form av utbyte, offer eller energimässig motprestation.

Det tror jag på.

Besatt eller inte? Gratis är det inte.
Så mitt råd är.. - Sluta med dessa spökjakter.

Med vänlig hälsning /före detta häxa
Hej fd Häxa!

Jag ser nog fortfarande mig själv som lite av en häxa, åtminstone på ett andligt plan. Jag kan fortfarande veta vad som ska ske i vissa situationer och förutspå saker, som inte "går" att förutspå. Jag tror att människor ibland får bära konsekvenserna av sina handlingar, och kanske särskilt efter det som hände på slottet i Skottland. Det är i alla fall min personliga känsla kring det som sker nu.

Samtidigt vill jag vara tydlig med att jag inte önskar någon något ont. Jag avskyr verkligen Joakim Lundell, men jag tycker inte att någon människa förtjänar att förföljas av något mörkt eller destruktivt. Det hoppas jag verkligen inte sker!

Och nej, jag ser absolut inte dig som någon “hund”. Tvärtom tycker jag att du verkar väldigt vettig och reflekterande.

Jag vet att många hånar sådant här öppet, så jag brukar undvika att skriva för mycket om det. Men jag tror genuint att både ljusa och mörka krafter existerar parallellt med allt annat i världen. Jag har upplevt saker som gjort att jag aldrig kommer kunna förneka det.

Och ärligt talat tror jag att Jockiboi själv innerst inne också tror på det här, även om han kanske aldrig skulle säga det rakt ut. Hade jag varit i hans situation hade jag nog själv sökt någon form av beskydd och lugn.
Citera
2026-05-27, 19:17
  #28756
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Hej fd Häxa!

Jag ser nog fortfarande mig själv som lite av en häxa, åtminstone på ett andligt plan. Jag kan fortfarande veta vad som ska ske i vissa situationer och förutspå saker, som inte "går" att förutspå. Jag tror att människor ibland får bära konsekvenserna av sina handlingar, och kanske särskilt efter det som hände på slottet i Skottland. Det är i alla fall min personliga känsla kring det som sker nu.

Samtidigt vill jag vara tydlig med att jag inte önskar någon något ont. Jag avskyr verkligen Joakim Lundell, men jag tycker inte att någon människa förtjänar att förföljas av något mörkt eller destruktivt. Det hoppas jag verkligen inte sker!

Och nej, jag ser absolut inte dig som någon “hund”. Tvärtom tycker jag att du verkar väldigt vettig och reflekterande.

Jag vet att många hånar sådant här öppet, så jag brukar undvika att skriva för mycket om det. Men jag tror genuint att både ljusa och mörka krafter existerar parallellt med allt annat i världen. Jag har upplevt saker som gjort att jag aldrig kommer kunna förneka det.

Och ärligt talat tror jag att Jockiboi själv innerst inne också tror på det här, även om han kanske aldrig skulle säga det rakt ut. Hade jag varit i hans situation hade jag nog själv sökt någon form av beskydd och lugn.

Han är besatt av pengarna som detta drar in. Så ja..han får nog det han förtjänar.
Neh.. Flashback är helt fel forum att tala om detta.
Jag tror som du.
Han tror, han vet.. Han är nog rädd och har nog säkert upplevt sådant man inte talar högt om.
Ja, han är besatt.
Citera
2026-05-27, 21:59
  #28757
Medlem
Hörde från säkra källor att det knaprades en hel del benzo innan Jokibooiii klev upp på Gröna Lunds scen.

Undrar om unga flickor i publiken tillfrågades om att röka framför den perverse pederasten Jockiboiii?
Hoppas inte för flickornas skull.
Citera
2026-05-27, 23:11
  #28758
Avstängd
Blandadajentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Hörde från säkra källor att det knaprades en hel del benzo innan Jokibooiii klev upp på Gröna Lunds scen.

Undrar om unga flickor i publiken tillfrågades om att röka framför den perverse pederasten Jockiboiii?
Hoppas inte för flickornas skull.

Nej. han spelade Crazy Frog-musik för skolbarnen.

Är det gratis? Ganska stor publik, ingen cancel där.
Citera
2026-05-27, 23:18
  #28759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Se bloggbevaknings instastories idag.

Jocke arbetar verkligen hårt på att sätta ”ramen” och styra narrativet från sina helt orimliga lögner och hot, till att det är han som är offer, sårbar och behöver försvara sig…

Vore verkligen bra om någon har möjlighet att citera dem, eller åtminstone delar av dem, för trådens läsbarhet i framtiden!

Alla dm mellan Jocke och Bloggbevakning, hämtade från Bloggbevaknings story, del 1:

Del 2: (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)


Bloggbevakning:
Print från ett dm från en följare skickas, i vilken det står:
”Jag är en av de som Jocke hotat genom åren med polisanmälan för att jag skrivit kritiska kommenterar. En gång gick det så långt att han tog fram en annan kvinna med samma namn som mig. I somras sökte han upp mitt företagskonto när han spelade in Spökjakt och satt och hotade mig. Vet att jag är en av många han gjort detta mot Att denna man inte är blockad från media, utan får mer och mer tvtid kommer jag aldrig att förstå.”

Hej! Snabb fråga - stämmer det här? Har du sökt upp folk på det här viset?
Är det inte mer produktivt att sparka sig trött i sängen?
Eller vad handlar den här "skrämseltaktiken" om?

Joakim Lundell:
Behöver nog namn på denna person för att se vad det handlar om men är 99,9% säker på det som står inte stämmer haha.
Joakim har skickat 4 foton
Försöker pressa folk till att gå deras narrativ och syfte.
Trots att du ställde super tuffa frågor, jag tyckte personligen dina frågor var extremt tuffa och grundade sig i att jag bär ansvaret för allt typ som makthavare.

Bloggbevakning:
Tillbaka till kommentaren här ovan. Är det rimligt att söka upp folk på det här viset?

Joakim Lundell:
Ja precis, har väldigt svårt och tro jag skulle under spökjakt söka upp nån som skrivit kritik på internet emot mig haha

Bloggbevakning:
Jag frågar i min roll som Bloggbevakning.
Förnekar du att du gjort det?

Joakim Lundell:
Så är ganska säker på om jag får mer information om detta att det kommer visa sig handla om något helt annat än bara kritik kan jag lova.

Bloggbevakning:
Ok?

Joakim Lundell:
Men i nuläget. Hur ska jag kunna kolla detta? Har inget namn, ingen tidpunkt. Ingenting.
Kan vara totalt lögn, kan vara någon som skrivit sinnesjuka saker med O självinsikt och ser sig själv som något offer.
Kan vara att händelsen är helt annorlunda än vad som återges

Bloggbevakning:
Men du säger ju att du enbart kontaktat några få som skriver grova förtal. De måste du väl minnas?

Joakim Lundell:
Japp säger ju det. Att det är något av ovanstående.
Eller?

Bloggbevakning:
Men du minns inte?

Joakim Lundell:
Antingen helt lögn. Delvis lögn. Eller extremt vinklat.

Bloggbevakning:
Så du har aldrig sökt upp någon på det här viset?

Joakim Lundell:
Bara att det står polisanmälan hahahahaha

Bloggbevakning:
Va?

Joakim Lundell:
Då vet jag ju det inte handlar om kritik. Jag polisanmäler inte kritik. Hahahaha

Bloggbevakning:
Hur många personer har du polisanmält på det här viset?

Joakim Lundell:
Kan kolla min kivra sen.
För att se om jag kan spåra detta till något specifikt.

Bloggbevakning:
Om det är ett fåtal så borde du väl rimligtvis minnas dem?

Joakim Lundell:
Men står det stämma eller anmäla i det dom fått. Så handlar det inte om kritik. Är det tydligt svar? Haha
Så säker är jag på den saken, jag bryr mig inte om kritik
Det får man ha bäst man vill

Bloggbevakning:
Men då borde du väl rimligtvis minnas den här incidenten?

Joakim Lundell:
Vi har yttrandefrihet i Sverige men många har väldigt svårt och särskilja på yttrandefrihet och grova förtal
Då det står spökjakt så borde det vara när hatet släpptes.
För minns vi spelade in spökjakt inlåsta då. Så är och letar där men hittar inget.

Bloggbevakning:
Menar du att du hotar med anmälningar, men inte gör det?
Hur många skulle du säga att du hotat med anmälningar eller liknande de senaste året?

Joakim Lundell:
Jag brukar isf skriva "om det inte upphör" jag ger ändå människor en chans att sluta

B]Bloggbevakning: [/b]
Jag har nämligen fått en hel hög med kommentarer du skrivit...

Joakim Lundell:
Bara dom grövsta. Kan kolla inkorgen bakåt om du vill.
Men är nog inte så många som du tror oavsett.
Skicka så kan jag förklara varje och söka i inkorgen så ska du få hela kontexten runt varje
Har absolut inget att dölja

Bloggbevakning:
Men om det är fåtal, hur kan du då inte minnas dem?
För att jag lever i en värld med 3637474585 integrationer och händelser per dag i sociala medier haha

Joakim Lundell:
Men om du skickar större kontext kring något så ska jag plocka fram vad det handlar om så ser vi, var det krktik eller något rent av vidrigt.

Bloggbevakning:
Kan du inte ta fram anmälningarna i Kivra då, för jag antar att det du anmält i de specifika fallen står med i där?
Jag skulle gärna vilja läsa dem.

Joakim Lundell:
Yes kan absolut ta en titt sen. Sitter i feedback för YT nu.
Men om du ger mig datum så är det betydligt enklare.

Bloggbevakning:
Jag tror inte jag har datum, men om det inte är så många så borde de vara lätta att härleda.
Men henne har du aldrig anmält, trots att hon - enligt dig - har hållt på sedan 2016?

Joakim Lundell:
Nej hon mår uppenbart inte bra

Bloggbevakning:
Jag tar gärna del av anmälningarna senare idag.

Joakim Lundell:
Jag har egentligen bara fortlöpt en anmälan och det slutade i en dom med olaga förföljelse emot personen.

Bloggbevakning:
Har du bara anmält EN person?

Joakim Lundell:
Och med fortlöpt menar jag verkligen gått all in på att dokumentera och lägga tiden
Resten läggs bara ner då det anses inte gå under allmänt åtal

Bloggbevakning:
Men då har du bara hotat med anmälningar, men inte gjort några?

Joakim Lundell:
Men den som blev dömd riktade sig emot Lunabelle i första hand därför gav jag mig inte där och tog in målsägande biträde och då nådde det tillslut åtal.

Bloggbevakning:
Men är det inte att ropa varg, att hota med anmälningar på det viset?

Joakim Lundell:
Men resterande slutar med ett brev på posten att det inte ligger under allmänt åtal

Bloggbevakning:
Då vore det kanske bra att inte hota med anmälningar till höger och vänster?

Joakim Lundell:
Så nu var det ett tag sen jag anmälde något överhuvudtaget för har tappat hoppet det ens leder nånstans. Det tar tid av mig, fruktansvärt tid, först 11414, sedan ska man bli uppringd. Man återger. Skickar in via en länk i sms underlag. Sedan telefon förhör sedan läggs det ner.
Man ser tydligt en trend av att förtal inte tas upp längre.
Och jag förstår varför. Då det är för många fall där två parter bråkar och hänger ut varann sen anmäler varann.
Jag är ganska säker att jag inte gjort det sedan jag känt att jag inte kommer lägga tid på att anmäla något mer.
Men får väll hoppas det krävs körkort för sociala medier i framtiden istället
__________________
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-05-27 kl. 23:36.
Citera
2026-05-27, 23:31
  #28760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Se bloggbevaknings instastories idag.

Jocke arbetar verkligen hårt på att sätta ”ramen” och styra narrativet från sina helt orimliga lögner och hot, till att det är han som är offer, sårbar och behöver försvara sig…

Vore verkligen bra om någon har möjlighet att citera dem, eller åtminstone delar av dem, för trådens läsbarhet i framtiden!

Alla dm mellan Jocke och Bloggbevakning, hämtade från Bloggbevaknings story, del 2:

Del 1: (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)


Bloggbevakning:
Har du slutat hota med anmälningar menar du?
Men kontaktar du fortfarande kritiker i dms och liknande, eller har du slutat lägga tid på det också?

Joakim Lundell:
Jag skrev till några som skrev att det var äckligt att köpa sex, och bad dom snällt ta reda på fakta. Det var senast. Men hotade inte med nån anmälan.

Bloggbevakning:
Okej. För det känns ju lite som att jaga mygg med en sax.

Joakim Lundell:
Japp, där har du rätt
Och är förmodligen inte ens värt lägga tid på dom värsta som återkommande skriver grova förtal heller

Bloggbevakning:


Joakim Lundell:
Där är vi nog också överens
Men för det kommer deras ansvar för att bete sig vidrigt på nätet alltid ligga hos dom
Men förstår helt din poäng. Det är nog mer värt för mig att bara distanserq mig.

Bloggbevakning:
Självklart, men man väljer ju vart man lägger sin dyrbara tid.
Exakt.

Joakim Lundell:
Men tror det som fick mig gå i affekt är när socialen ringer och barnen dras in
Exakt.
Du kan bara ta en av dessa kommentarer, för vore kul för mig med se hur det egentligen ligger till då jag är 100% säker det inte rör nån skälig kritik Överhuctahet

Bloggbevakning:
Du får gärna kolla och skicka under dagen.

Joakim Lundell:
Har du något mer specifikt
På nån av dom?

Bloggbevakning:
Exakt, så det är därför det vore intressant att se anmälningarna.

Joakim Lundell:
Eller är det bara randoms som skickar in och påstår något helt utan belägg?

Bloggbevakning:
Det är just därför det vore intressant att se anmälningarna.

Joakim Lundell:
Text censurerad av Bloggbevakning

Bloggbevakning:
För i dem borde man kunna se hela kontexten.
För du anmäler ju knappast utan bevis, eller hur?

Joakim Lundell:
Hon har skrivit sinnesjuka saker under flera års tid.
Brukar gå så längt att mina följare skickar att jag måste anmäla henne. Henne har jag inte anmält för hon mår uppenbart inte bra psykiskt.
Censurerat namn tror jag hon heter. Är 100% säker hon är en av dom på cissis prints.

Bloggbevakning:
Kolla om du kan få fram anmälningarna under dagen. Det vore toppen.

Joakim Lundell:
Print skickas som Bloggbevakning censurerar
Sex med minderåriga handlade detta om.
Och ledsen men tar inte att nån påstår att jag haft sex med någon minderårig. För det har och kommer aldrig hända.
Är det krktik?
Att påstå att jag legat med barn och skriva det som en sanning, bara för det var längesen är det okej då?
Att lägga nån halmgubbe att man ska argumentera emot något som inte stämmer
Print skickas som Bloggbevakning censurerar
Där har vi en av kritikerna
Otrolig kritik och otroligt synd att man öppet inte får skriva att någon knullar barn
Och hon är en av dom prints som delades. Hon är den där jag skrivit du har "under flera år"
Så nu har vi kartlagt en av dom

Bloggbevakning:
Är det verkligen vad som händer här? Att "knulla barn" och att resonera kring om att Jonna var riktigt ung när ni träffades - är väl inte samma sak? Är det verkligen någonting att lägga tid på?

Joakim Lundell:
Ska hitta mer. Hon menar inte så, utan att det finns många minderåriga jag haft sex med.
Sen är detta bara toppen av isberget vad hon skrivit. Kan absolut leta mer.
Alla har sin punkt när man tröttnar när samma person upprepat begår grova förtal

Bloggbevakning:
Men du har inte polisanmält henne?

Joakim Lundell:
Man måste någonstans bära sitt eget ansvar vad man skriver på nätet. Speciellt vuxna människor.

Bloggbevakning:
Jag tittar gärna på anmälningarna senare idag.

Joakim Lundell:
Nej henne anmälde jag inte, henne har jag bara blockerat verkligen överallt.
Hon är uppenbart sjuk enligt mig och hade behövt hjälp

Bloggbevakning:
Jag skriver det här i min yrkesroll. Det är du medveten om.

Joakim Lundell:
Skickar bild som censureras av Bloggbevakning
Sedan 2016 har hon tydligen hållit på enligt mig där.
Så uppenbart har hon haft ett par år på sig att sluta innan hon fick ett dm att upphöra annars polisanmälan
Sånt tkr jag inte man gör, för det skadar barn som faktiskt blir utsatta. Nu är det till den gräns att inga social anmälningar biter emot oss

Bloggbevakning:
Så klart, men där är ju anmälningarna anonyma. Och de läggs ju ner. Du är ju knappast ensam om att ha drabbats av det. Det är fördärvligt och slöseri med resurser, men allt man kan göra är ju att bemöta dem och gå vidare.

Joakim Lundell :
Tänk om våra barn faktiskt for illa, då hade dom åkt i papperskorgen ändå.
Då socialen inte ens kontaktar oss längre. Dom lägger ner det samma sekund det inkommer då det varit för många påhittade utan grund
Nej är långt ifrån ensam om det men är nog ensam om den MÄNGDEN

Bloggbevakning:
Ja, så är det ju. Det har jag skrivit och pratat om tidigare.

Joakim Lundell:
17st på en vecka en gång

Bloggbevakning:
Där slår Nicci Hernestig dig med råge.
__________________
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-05-27 kl. 23:36.
Citera
2026-05-27, 23:32
  #28761
Medlem
Stefanhallgrens avatar
Vad gör den feta skinnpåsen banjo på grönan scenen tsm med jocki? 🤣💀💀
Citera
2026-05-27, 23:37
  #28762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Bloggbevakning:
Tillbaka till kommentaren här ovan. Är det rimligt att söka upp folk på det här viset?

Joakim Lundell:
Ja precis, har väldigt svårt och tro jag skulle under spökjakt söka upp nån som skrivit kritik på internet emot mig haha

Tycker mig ha sett ett liknande meddelande från Jocke, fast där han istället hotade med att stämma någon samtidigt som han satt på Idolfinalen. Någon som kan bekräfta, eller om jag möjligtvis bara bytt TV-program i minnet.

Bra sammanfattat för övrigt. Han är verkligen så otroligt hal och patetisk. Nu måste väl ändå bloggbevakning sett igenom honom? Men ser fram emot att få se vad han har för typer av anmälningar på Kivra. För det han skulle väl aldrig bara säga att han ska visa upp någonting som styrker hans resonemang och sedan skita i det? ))))
Citera
2026-05-27, 23:38
  #28763
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Hörde från säkra källor att det knaprades en hel del benzo innan Jokibooiii klev upp på Gröna Lunds scen.

Undrar om unga flickor i publiken tillfrågades om att röka framför den perverse pederasten Jockiboiii?
Hoppas inte för flickornas skull.
Haha det tror jag inte, jag tror att han går på amfetamin eller kokain för att orka med. Fast samtidigt, en person med Autism som han påstår att han har och som jag faktiskt tror på, kan ju hålla på maniskt med vissa saker skitlänge utan stopp.

Dom få gånger som han inte har solglasögon på sig så ser han ju fett stissig ut och det gjorde han ju inte när han var yngre på samma sätt.
Citera
2026-05-28, 08:35
  #28764
Medlem
HudHertiginnans avatar
Varje sida räknas

"Syftet med serien är att låta tittarna ta del av exakt vad socialtjänsten och andra myndigheter skrev under hans uppväxt, helt utan försköningar eller hans egna nytolkningar. Det är en skildring av övergivenhet och ett barns rop på hjälp"

-Det gick ju inte så bra! Vet ngn om man kan få tag på de riktiga social papprerna någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in