Citat:
Ursprungligen postat av
Hakefjorden
Se bloggbevaknings instastories idag.
Jocke arbetar verkligen hårt på att sätta ”ramen” och styra narrativet från sina helt orimliga lögner och hot, till att det är han som är offer, sårbar och behöver försvara sig…
Vore verkligen bra om någon har möjlighet att citera dem, eller åtminstone delar av dem, för trådens läsbarhet i framtiden!
Alla dm mellan Jocke och Bloggbevakning, hämtade från Bloggbevaknings story, del 1:
Del 2: (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)
Bloggbevakning:
Print från ett dm från en följare skickas, i vilken det står:
”Jag är en av de som Jocke hotat genom åren med polisanmälan för att jag skrivit kritiska kommenterar. En gång gick det så långt att han tog fram en annan kvinna med samma namn som mig. I somras sökte han upp mitt företagskonto när han spelade in Spökjakt och satt och hotade mig. Vet att jag är en av många han gjort detta mot Att denna man inte är blockad från media, utan får mer och mer tvtid kommer jag aldrig att förstå.”
Hej! Snabb fråga - stämmer det här? Har du sökt upp folk på det här viset?
Är det inte mer produktivt att sparka sig trött i sängen?
Eller vad handlar den här "skrämseltaktiken" om?
Joakim Lundell:
Behöver nog namn på denna person för att se vad det handlar om men är 99,9% säker på det som står inte stämmer haha.
Joakim har skickat 4 foton
Försöker pressa folk till att gå deras narrativ och syfte.
Trots att du ställde super tuffa frågor, jag tyckte personligen dina frågor var extremt tuffa och grundade sig i att jag bär ansvaret för allt typ som makthavare.
Bloggbevakning:
Tillbaka till kommentaren här ovan. Är det rimligt att söka upp folk på det här viset?
Joakim Lundell:
Ja precis, har väldigt svårt och tro jag skulle under spökjakt söka upp nån som skrivit kritik på internet emot mig haha
Bloggbevakning:
Jag frågar i min roll som Bloggbevakning.
Förnekar du att du gjort det?
Joakim Lundell:
Så är ganska säker på om jag får mer information om detta att det kommer visa sig handla om något helt annat än bara kritik kan jag lova.
Bloggbevakning:
Ok?
Joakim Lundell:
Men i nuläget. Hur ska jag kunna kolla detta? Har inget namn, ingen tidpunkt. Ingenting.
Kan vara totalt lögn, kan vara någon som skrivit sinnesjuka saker med O självinsikt och ser sig själv som något offer.
Kan vara att händelsen är helt annorlunda än vad som återges
Bloggbevakning:
Men du säger ju att du enbart kontaktat några få som skriver grova förtal. De måste du väl minnas?
Joakim Lundell:
Japp säger ju det. Att det är något av ovanstående.
Eller?
Bloggbevakning:
Men du minns inte?
Joakim Lundell:
Antingen helt lögn. Delvis lögn. Eller extremt vinklat.
Bloggbevakning:
Så du har aldrig sökt upp någon på det här viset?
Joakim Lundell:
Bara att det står polisanmälan hahahahaha
Bloggbevakning:
Va?
Joakim Lundell:
Då vet jag ju det inte handlar om kritik. Jag polisanmäler inte kritik. Hahahaha
Bloggbevakning:
Hur många personer har du polisanmält på det här viset?
Joakim Lundell:
Kan kolla min kivra sen.
För att se om jag kan spåra detta till något specifikt.
Bloggbevakning:
Om det är ett fåtal så borde du väl rimligtvis minnas dem?
Joakim Lundell:
Men står det stämma eller anmäla i det dom fått. Så handlar det inte om kritik. Är det tydligt svar? Haha
Så säker är jag på den saken, jag bryr mig inte om kritik
Det får man ha bäst man vill
Bloggbevakning:
Men då borde du väl rimligtvis minnas den här incidenten?
Joakim Lundell:
Vi har yttrandefrihet i Sverige men många har väldigt svårt och särskilja på yttrandefrihet och grova förtal
Då det står spökjakt så borde det vara när hatet släpptes.
För minns vi spelade in spökjakt inlåsta då. Så är och letar där men hittar inget.
Bloggbevakning:
Menar du att du hotar med anmälningar, men inte gör det?
Hur många skulle du säga att du hotat med anmälningar eller liknande de senaste året?
Joakim Lundell:
Jag brukar isf skriva "om det inte upphör" jag ger ändå människor en chans att sluta
B]Bloggbevakning: [/b]
Jag har nämligen fått en hel hög med kommentarer du skrivit...
Joakim Lundell:
Bara dom grövsta. Kan kolla inkorgen bakåt om du vill.
Men är nog inte så många som du tror oavsett.
Skicka så kan jag förklara varje och söka i inkorgen så ska du få hela kontexten runt varje
Har absolut inget att dölja
Bloggbevakning:
Men om det är fåtal, hur kan du då inte minnas dem?
För att jag lever i en värld med 3637474585 integrationer och händelser per dag i sociala medier haha
Joakim Lundell:
Men om du skickar större kontext kring något så ska jag plocka fram vad det handlar om så ser vi, var det krktik eller något rent av vidrigt.
Bloggbevakning:
Kan du inte ta fram anmälningarna i Kivra då, för jag antar att det du anmält i de specifika fallen står med i där?
Jag skulle gärna vilja läsa dem.
Joakim Lundell:
Yes kan absolut ta en titt sen. Sitter i feedback för YT nu.
Men om du ger mig datum så är det betydligt enklare.
Bloggbevakning:
Jag tror inte jag har datum, men om det inte är så många så borde de vara lätta att härleda.
Men henne har du aldrig anmält, trots att hon - enligt dig - har hållt på sedan 2016?
Joakim Lundell:
Nej hon mår uppenbart inte bra
Bloggbevakning:
Jag tar gärna del av anmälningarna senare idag.
Joakim Lundell:
Jag har egentligen bara fortlöpt en anmälan och det slutade i en dom med olaga förföljelse emot personen.
Bloggbevakning:
Har du bara anmält EN person?
Joakim Lundell:
Och med fortlöpt menar jag verkligen gått all in på att dokumentera och lägga tiden
Resten läggs bara ner då det anses inte gå under allmänt åtal
Bloggbevakning:
Men då har du bara hotat med anmälningar, men inte gjort några?
Joakim Lundell:
Men den som blev dömd riktade sig emot Lunabelle i första hand därför gav jag mig inte där och tog in målsägande biträde och då nådde det tillslut åtal.
Bloggbevakning:
Men är det inte att ropa varg, att hota med anmälningar på det viset?
Joakim Lundell:
Men resterande slutar med ett brev på posten att det inte ligger under allmänt åtal
Bloggbevakning:
Då vore det kanske bra att inte hota med anmälningar till höger och vänster?
Joakim Lundell:
Så nu var det ett tag sen jag anmälde något överhuvudtaget för har tappat hoppet det ens leder nånstans. Det tar tid av mig, fruktansvärt tid, först 11414, sedan ska man bli uppringd. Man återger. Skickar in via en länk i sms underlag. Sedan telefon förhör sedan läggs det ner.
Man ser tydligt en trend av att förtal inte tas upp längre.
Och jag förstår varför. Då det är för många fall där två parter bråkar och hänger ut varann sen anmäler varann.
Jag är ganska säker att jag inte gjort det sedan jag känt att jag inte kommer lägga tid på att anmäla något mer.
Men får väll hoppas det krävs körkort för sociala medier i framtiden istället