2026-05-26, 10:15
Medlem
En rolig grej, testa nämn Jockiboi i fikarummet eller var fan som helst förutom på ett gruppboende eller dagis och lyssna på vad alla tycker om Ringaren i Notre Dame.
Citera
2026-05-26, 10:23
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Den här kanske redan har varit uppe i tråden men jag har i alla fall missat det.
Domen från Eksjö Tingsrätt 2004 när Joakim försökte sätta dit ett fylleligg för
våldtäkt men blev genomskådad: https://sprend.com/download?C=98ef1499ea254d9db0e08bfb0a7a35f4

Trevlig morgonläsning!

Väldigt beskrivande må jag säga. Tänk att vara så käppslut redan då
Citera
2026-05-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Hon släppte en pusselbit jag inte kunde placera i en story för ett tag sedan. Hon fick kritik över att hon rapporterat bristfälligt om uppföljningen till torsk-gate som faktiskt startade i hennes podd. Hon skrev att ingen kan hota henne till att ta ner inlägg eller inte skriva om något och att inlägg hon tar ner tar hon ner för att hon valt det eller för att den ansvarige utgivaren bestämt det åt henne.

Är det helt omöjligt att utgivaren censurerar Bloggbevakning eller att Jocke anmält eller hotat med att anmäla inlägg och poddavsnitt till granskningsnämnden för att få bort dom och att utgivaren begär att inläggen och avsnitten tas bort direkt i samband med att hon kontaktats av Jocke? Det är logiskt då poddavsnittet försvunnit och hon nu går på Jocke hårt om att systematiskt anmäla eller hota med anmälningar för att tysta kritik eller information om hans diverse debacel att spridas. Som journalist hänger man inte ur utgivaren hur som helst. Man kan alltid fråga Camilla eller utgivaren för att få svar på det för att få till botten med vem det är som har ansvar för att Jocke särbehandlas.

Jag tycker mig mellan raderna kunna skönja en ilska från Camilla gentemot Jocke i hennes senaste storys som handlar om att han i det dolda försöka tysta kritiker.
Se bloggbevaknings instastories idag.

Jocke arbetar verkligen hårt på att sätta ”ramen” och styra narrativet från sina helt orimliga lögner och hot, till att det är han som är offer, sårbar och behöver försvara sig…

Vore verkligen bra om någon har möjlighet att citera dem, eller åtminstone delar av dem, för trådens läsbarhet i framtiden!
Citera
2026-05-26, 10:32
Medlem
Du har nog rätt. Kanske har inte Bianca tagit rättsliga åtgärder mot henne. Jag är inget fan av Bianca men Bloggbevakningen (och deras podd) har utsatt henne för värre saker än vad de sa i podden om Jocke. Betydligt betydligt betydligt grövre och kränkande rykten och påståenden.
Tycker den här särbehandlingen av Jocke från medierna och journalisterna har gått långt över gränsen nu. Det är på den nivån att jag tycker det är läskigt och obehagligt. På många sätt är det inte "Jocke" som är huvudpersonen längre. Känns större och mer omfattande. Att inte folk förstår på riktigt hur vansinnigt det här är?
Citera
2026-05-26, 11:41
Medlem
Varför måste nödvändigtvis Jocke och Jonnas bröllop sändas? Varför inte sända gamla avsnitt från Kungarna av Tylösand istället.

Senast redigerad av kajnus 2026-05-26 kl. 11:45.
Citera
2026-05-26, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag lägger pusslet nu.

Jocke har kalkylerat att han kan bli påkommen. Alla videos på Faniljen Lundells kanal börjar med att visa datumet videon är inspelad. Han använde inget datum i videon som publicera 15/6 i vilken han berättar att ”så som det ser ut nu” kommer Jonna vårdas flera veckor till på sjukhus och datumet på videon från studenten är blurrat i efterhand för mörka tidsspannet för hennes sjukdomstillstånd.

Hon var på studenten 13/6, den videon publicerades 25/6. Jonna skrevs ut 12/6 och 15/6 släpps en video i vilken han berättar att dom är en vecka in i sjukhusvistelsen som började 1/6 och att hon kommer behöva ligga inlagd i flera veckor till.

Hur kan man kalkylerat ljuga om en sjukdom som har stor sannolikhet kan sluta med dödlig utgång? Hur kan Anjo som var på studentfesten 13/6 försöka manipulera andra att Cissi Wallin fått fel information om hur länge Jonna låg inlagd från media, när informationen kommit direkt från Jockiboi?

Joakim Lundell skulle nog behöva göra en fullständig rättspsykiatrisk undersökning, då vanliga psykolog-samtal inte fungerar. Men för det krävs ju ett domstolsbeslut.
Anjo vet att om han inte gör som han blir tillsagd, så är hans karriär över. Kanske är han hotad av sin husse?
Citera
2026-05-26, 14:56
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupiter7301
Joakim Lundell skulle nog behöva göra en fullständig rättspsykiatrisk undersökning, då vanliga psykolog-samtal inte fungerar. Men för det krävs ju ett domstolsbeslut.
Anjo vet att om han inte gör som han blir tillsagd, så är hans karriär över. Kanske är han hotad av sin husse?

Det är ju helt klart att han är. Tänk själv att din bästa kompis spelar in vartenda samtal ni har där du tror att det som sägs stannar där. Jocke är kanske Banjos bästa kompis men JOcke har inga kompisar över huvud taget
Citera
2026-05-26, 16:55
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Se bloggbevaknings instastories idag.

Jocke arbetar verkligen hårt på att sätta ”ramen” och styra narrativet från sina helt orimliga lögner och hot, till att det är han som är offer, sårbar och behöver försvara sig…

Vore verkligen bra om någon har möjlighet att citera dem, eller åtminstone delar av dem, för trådens läsbarhet i framtiden!
Jag har kollat och screenshottat. Sitter lite illa till med en deadline idag, men jag ska försöka få upp det viktigaste så snart jag kan om ingen annan hinner före.

Jag ser, ärligt talat, oss lite som en armé som hjälper Goatbrain, Medvikt med flera i arbetet med att granska och krossa JBs narrativ. Det är otroligt mycket arbete för en enskild person, men om alla vi som vill och orkar bidrar med lite av vår tid, så tror jag att vi kan underlätta för dem som försöker föra ut sanningen till den större massan. Win-Win!
Citera
2026-05-26, 16:56
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludan
Det är ju helt klart att han är. Tänk själv att din bästa kompis spelar in vartenda samtal ni har där du tror att det som sägs stannar där. Jocke är kanske Banjos bästa kompis men JOcke har inga kompisar över huvud taget
De är ju inte riktiga kompisar någonstans. Skönt att vi är fler som ser det. Skulle tycka synd om Banjon om det inte vore för att han är (nästan) lika vidrig som JB ...
Citera
2026-05-26, 17:00
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
En rolig grej, testa nämn Jockiboi i fikarummet eller var fan som helst förutom på ett gruppboende eller dagis och lyssna på vad alla tycker om Ringaren i Notre Dame.
Nu har jag inget traditionellt arbete där jag kan testa detta. Men jag skulle nog inte ta upp det med mina kollegor, om jag hade några. Har alltid jobbat i lite stela och akademiska miljöer. Jag är en udda fågel, om man säger så, hihi.

Däremot hade jag på mig en elegant outfit igår när jag var på fotbollsträning med min son — kavaj och kjol, men jag bröt av med en t-shirt där det stod “Fuck Joakim Lundell”. Så jävla roligt!

Det var varmt, så jag tog av mig kavajen … såg att folk kollade, men ingen sa något — tyvärr. Älskar när folk kommenterar, för då kommer ämnet på tal på ett naturligt sätt.

Måste nog köpa “Jockiboi – nej tack” också!
Citera
2026-05-26, 19:14
Medlem
FruKrokodils avatar
Fp
Citera
2026-05-26, 19:16
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Nått lurt är det iaf

Så länge det inte finns nå belägg så anser jag att det är lögn
I andra fall har det funnit bevis

Brukar du skärmdumpa och spara ner alla konversationer du hade för 15 år sedan? Han var ingen stor profil då utan bara en slusk av många.
Eller sparar du på 15 år gammal teknik?

Tro vad du vill, jag tror på det jag fått till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in