Citat:
Att han påstår detta om sin mamma är väl främst för att han ville åt hennes pengar. Pappan hade han inget att få från. Och han hade tex kunnat påstå att mamman slagit honom, men det hade varit svårare att få M att tro på det, speciellt om A sällan brusade upp eller var aggressiv av sig. Eftersom föräldrar gärna kramar om eller tar på sina barn (på ben, armar etc, vilket ju är fullkomligt normalt) kan just påståenden om sexuella närmanden ligga närmare till hands "titta nu så hon håller på igen". Tänk själv om någon påstått en sån sak och du ser hur den andre kramar eller tar på personen som anklagat, då skulle du varje gång kanske undra om det ligger något i det. Speciellt om du inte känner den anklagade.
Den sista delen av del 1 när han ivrigt säger att han förstår sin mammas oro för honom själv gentemot M är vidrigt att höra, han vill verkligen framstå som ett offer? Det enda man tänker om honom hela tiden, är hur manipulativ han framstår utan att han inser det själv?
Och när G tillfrågas om planeringen om mord på båda hans föräldrar som M skrivit till G som han inte besvarar och de undrar varför, så förklarar G att han inte tog något av det på allvar, då får man känslan att han medvetet bytte samtalsämne och inte besvarade det M skrev för att just kunna peka ut M som den drivande och han själv som helt oförstående, man börjar ju undra om han dessutom planerade att sätta dit M för mord på sina föräldrar, det är i alla fall den tanken som dök upp?
Ja jag tror inte att A hade antastat G, det har fått mig att undra varför han fick den idén? Räckte det inte att G pappa utnyttjat och var dömd för något sånt, hade ju varit mer troligt om han då beskyllt sin far för antastanden? Fast det hade väl blivit konstigt om hans pappa inte gillar yngre pojkar? Men det blir ändå konstigt att G pekar ut sin mor, är det möjligt att G själv känner någon skuld och skam, att han tex själv har någon sexuell böjelse han kanske vill dölja? Eller hur ska man tänka att detta faktiskt handlar om egentligen? Straffa mamma för något pappa gjort känns ju inte realistiskt alla fall? Det är obegripligt än så länge men hoppas det kommer fram varför G anklagar A för detta?
Och när G tillfrågas om planeringen om mord på båda hans föräldrar som M skrivit till G som han inte besvarar och de undrar varför, så förklarar G att han inte tog något av det på allvar, då får man känslan att han medvetet bytte samtalsämne och inte besvarade det M skrev för att just kunna peka ut M som den drivande och han själv som helt oförstående, man börjar ju undra om han dessutom planerade att sätta dit M för mord på sina föräldrar, det är i alla fall den tanken som dök upp?
Ja jag tror inte att A hade antastat G, det har fått mig att undra varför han fick den idén? Räckte det inte att G pappa utnyttjat och var dömd för något sånt, hade ju varit mer troligt om han då beskyllt sin far för antastanden? Fast det hade väl blivit konstigt om hans pappa inte gillar yngre pojkar? Men det blir ändå konstigt att G pekar ut sin mor, är det möjligt att G själv känner någon skuld och skam, att han tex själv har någon sexuell böjelse han kanske vill dölja? Eller hur ska man tänka att detta faktiskt handlar om egentligen? Straffa mamma för något pappa gjort känns ju inte realistiskt alla fall? Det är obegripligt än så länge men hoppas det kommer fram varför G anklagar A för detta?
Så han tutar i M detta om A och omvänt till A säger han hur sjuk M är. Manipulativa människor brukar vara duktiga på att ställa folk mot varandra så att det kan få ut det de vill. Här lyckas han genom att spela in och upp samtal/ visa skriftliga konversationer till den han vill elda upp.
Tanken på att G planerat att sätta dit M för mord dök även upp för mig när jag lyssnade på rättegången. Var det därför han stod ut med hennes knivviftande eller var det rentav han som orsakade dessa tillstånd av vansinne? Man blir väl ganska störd av droger, speciellt om man inte är van? Och åldersskillnaden (på 7 år om jag inte missminner mig) gör sitt också. Hon var ung och lättlurad.