2026-05-26, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja hon är ung och godtrogen och blir förmodligen lika galen av drogerna han lurar i henne, som lögnerna om sina föräldrar han lurar i henne?
Har lyssnat på första delen på YT där G ständigt säger ” jag minns inte så mycket av det, det var en jobbig period, jag har inte mer att säga om det” så fort det kommer en fråga som kan bli bevis att han mördat sin mor och lägger skuld på M så mycket han bara kan…dessutom visar han ingen ånger eller skuldkänsla över att hans mamma är död, men började ändå med att säga att han förstår att alla är ledsna, det får mig att tro han låtsas ha empati för han verkar ju fullkomligt iskall och likgiltig?
Herregud så manipulativ han verkar vara. Och låter så överlägsen när han pratar. Imponerad av åklagarens tålamod, men de är väl å andra sidan vana vid att hantera idioter. Och han pratar som att han snarare är ett vittne till brott någon annan utfört. Totalt avsaknad av ånger över vad han gjort.
Börjar också luta åt att det ligger till på det sättet du nämner. Dvs att M blivit manipulerad. G har säkert ljugit om allt möjligt, från antastanden från mamman till ekonomiska möjligheter.
Citera
2026-05-26, 13:06
Medlem
Marielysts avatar
Ak, ja - nu vil fruen M skilles fra sin mand G.

Expressen:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/styckmordaren-vill-skilja-sig-fran-styckmordaren/
Citera
2026-05-26, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Herregud så manipulativ han verkar vara. Och låter så överlägsen när han pratar. Imponerad av åklagarens tålamod, men de är väl å andra sidan vana vid att hantera idioter. Och han pratar som att han snarare är ett vittne till brott någon annan utfört. Totalt avsaknad av ånger över vad han gjort.
Börjar också luta åt att det ligger till på det sättet du nämner. Dvs att M blivit manipulerad. G har säkert ljugit om allt möjligt, från antastanden från mamman till ekonomiska möjligheter.

Den sista delen av del 1 när han ivrigt säger att han förstår sin mammas oro för honom själv gentemot M är vidrigt att höra, han vill verkligen framstå som ett offer? Det enda man tänker om honom hela tiden, är hur manipulativ han framstår utan att han inser det själv?
Och när G tillfrågas om planeringen om mord på båda hans föräldrar som M skrivit till G som han inte besvarar och de undrar varför, så förklarar G att han inte tog något av det på allvar, då får man känslan att han medvetet bytte samtalsämne och inte besvarade det M skrev för att just kunna peka ut M som den drivande och han själv som helt oförstående, man börjar ju undra om han dessutom planerade att sätta dit M för mord på sina föräldrar, det är i alla fall den tanken som dök upp?
Ja jag tror inte att A hade antastat G, det har fått mig att undra varför han fick den idén? Räckte det inte att G pappa utnyttjat och var dömd för något sånt, hade ju varit mer troligt om han då beskyllt sin far för antastanden? Fast det hade väl blivit konstigt om hans pappa inte gillar yngre pojkar? Men det blir ändå konstigt att G pekar ut sin mor, är det möjligt att G själv känner någon skuld och skam, att han tex själv har någon sexuell böjelse han kanske vill dölja? Eller hur ska man tänka att detta faktiskt handlar om egentligen? Straffa mamma för något pappa gjort känns ju inte realistiskt alla fall? Det är obegripligt än så länge men hoppas det kommer fram varför G anklagar A för detta?
Citera
2026-05-26, 14:26
Medlem
israelisinnocents avatar
Överlevde pappan av en slump? Rätt plats rätt tillfälle?

Varför var hon i sverige?

Vilka droger tog de?
Senast redigerad av israelisinnocent 2026-05-26 kl. 14:34.
Citera
2026-05-26, 15:43
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Överlevde pappan av en slump? Rätt plats rätt tillfälle?

Varför var hon i sverige?

Vilka droger tog de?

Nej, det var ingen slump. Det dömda paret hade planerat att anlita en lönnmördare för att döda hans biologiska far (hans föräldrar var inte tillsammans). De behövde dock pengar för detta, och de förväntade sig att få dem när han ärvde pengar från sin (mördade) mor.

Det unga paret träffades online 2023. Flickan var indisk, men bodde i Storbritannien ett tag. Paret besökte varandra några gånger, gifte sig i mars 2025 och dödade hans mor i juni 2025.

De använde lite av allt från alkohol, cannabis, bensodiazepiner, tramadol och eventuellt andra droger, jag minns inte just nu.

(Google Translate fra dansk til svensk)
Citera
2026-05-26, 16:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Ak, ja - nu vil fruen M skilles fra sin mand G.

Expressen:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/styckmordaren-vill-skilja-sig-fran-styckmordaren/

Tänk att en indisk kvinna vill skilja sig. Hennes familj hemma i Indien kommer inte att se med blida ögon på att hon skiljer sig.

För övrigt kändes deras relation inte så värst kärleksfull av vad som framgår i FUPen.

Som jag fattar det får hon inte så mycket från G när de skiljer sig eftersom de hade äktenskapsförord.

För övrigt har väl G också gått miste om arvet efter A i och med domen.

M hoppas väl att friarbreven väller in till fängelset nu när hon blir singel igen.

Om det finns skräpmänniskor är väl paret G och M ett bra exempel på dylika?
Citera
2026-05-26, 16:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Nej, det var ingen slump. Det dömda paret hade planerat att anlita en lönnmördare för att döda hans biologiska far (hans föräldrar var inte tillsammans). De behövde dock pengar för detta, och de förväntade sig att få dem när han ärvde pengar från sin (mördade) mor.

Det unga paret träffades online 2023. Flickan var indisk, men bodde i Storbritannien ett tag. Paret besökte varandra några gånger, gifte sig i mars 2025 och dödade hans mor i juni 2025.

De använde lite av allt från alkohol, cannabis, bensodiazepiner, tramadol och eventuellt andra droger, jag minns inte just nu.

Jag vill minnas att LSD stod på "menyn" också. Inte heller den drogen är känd för att förbättra verklighetsuppfattningen speciellt mycket.
Citera
2026-05-26, 16:43
Medlem
Citat:
Den sista delen av del 1 när han ivrigt säger att han förstår sin mammas oro för honom själv gentemot M är vidrigt att höra, han vill verkligen framstå som ett offer? Det enda man tänker om honom hela tiden, är hur manipulativ han framstår utan att han inser det själv?
Och när G tillfrågas om planeringen om mord på båda hans föräldrar som M skrivit till G som han inte besvarar och de undrar varför, så förklarar G att han inte tog något av det på allvar, då får man känslan att han medvetet bytte samtalsämne och inte besvarade det M skrev för att just kunna peka ut M som den drivande och han själv som helt oförstående, man börjar ju undra om han dessutom planerade att sätta dit M för mord på sina föräldrar, det är i alla fall den tanken som dök upp?
Ja jag tror inte att A hade antastat G, det har fått mig att undra varför han fick den idén? Räckte det inte att G pappa utnyttjat och var dömd för något sånt, hade ju varit mer troligt om han då beskyllt sin far för antastanden? Fast det hade väl blivit konstigt om hans pappa inte gillar yngre pojkar? Men det blir ändå konstigt att G pekar ut sin mor, är det möjligt att G själv känner någon skuld och skam, att han tex själv har någon sexuell böjelse han kanske vill dölja? Eller hur ska man tänka att detta faktiskt handlar om egentligen? Straffa mamma för något pappa gjort känns ju inte realistiskt alla fall? Det är obegripligt än så länge men hoppas det kommer fram varför G anklagar A för detta?
Tror du har helt rätt. M blev hans "nyttiga idiot". Han har manipulerat henne och han manipulerade sin mamma. Han styr kvinnorna,el ja kvinnan/mamman o flick/frun.
M tycks ha blivit totalt isolerad. Ingen daglig sysselsättning verkar hon ha haft,inga vänner, el annat sällskap än G, han flängde runt, o
utgår ifrån att han var drogad dagligen.
Hur länge han drogat sin mamma i hemlighet.. inte heller om han dagligen preparerat M,s föda o dryck. Det hade varit bra om man kunnat faställa drogintaget under längre tid för alla tre.
Hans inställning till kvinnor/flickor, verkar bara handla om att använda-utnyttja dem för sin egen skull. Läser man bakåt i trådens början, vad hans vänner skrivit så är det uppenbart att han har en klar störning, och är empati-lös, han har upprätthållit en fasad ,tack vare sin mammas omsorger. Det inte heller konstigt att mammor blir extra överbeskyddande mot det barn som "eljest". Barn som växer normalt fysiskt, men förblir eljest-och aldrig mognar som vuxen.
Drog användet är så klart största boven, det vet vi
att börjar man med droger i tidig tonår så påverkar detta den psykiska utvecklingen.
(Så klart inte hos alla unga missbrukare, men hos många, kan man klart se de förblir omogna, Lynniga barn)
Citera
2026-05-26, 17:09
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Tänk att en indisk kvinna vill skilja sig. Hennes familj hemma i Indien kommer inte att se med blida ögon på att hon skiljer sig.

För övrigt kändes deras relation inte så värst kärleksfull av vad som framgår i FUPen.

Som jag fattar det får hon inte så mycket från G när de skiljer sig eftersom de hade äktenskapsförord.

För övrigt har väl G också gått miste om arvet efter A i och med domen.

M hoppas väl att friarbreven väller in till fängelset nu när hon blir singel igen.

Om det finns skräpmänniskor är väl paret G och M ett bra exempel på dylika?

Nej, det är inte alls bra för hennes hemlands syn på henne. Jag hittade ett tidigare inlägg (1451) där jag skrev att i Indien gifter sig kvinnor innan de är 25, och att indiska frånskilda kvinnor anses vara värdelösa. Dessutom hade M:s pappa sagt att hon aldrig skulle gifta sig. Varför han sa det kan man spekulera lite i efterhand. Var det för att de hade en dålig relation, eller var det för att han visste något "under ytan"?

Jag vet inte om det fortfarande finns någon form av "tvångsarv" efter att man dödat en familjemedlem, men förhoppningsvis finns det inte det. Annars skulle vi förmodligen ha fängelser fulla av lyckliga, blivande miljonärarvingar som hade dödat sina miljardärföräldrar och förväntade sig en lyxig ålderdom när de en dag släpptes.

Citera
2026-05-26, 17:27
Medlem
Edit

Citat:

Men det blir ändå konstigt att G pekar ut sin mor, är det möjligt att G själv känner någon skuld och skam, att han tex själv har någon sexuell böjelse han kanske vill dölja? Eller hur ska man tänka att detta faktiskt handlar om egentligen? Straffa mamma för något pappa gjort känns ju inte realistiskt alla fall? Det är obegripligt än så länge men hoppas det kommer fram varför G anklagar A för detta?

Men ligger det inte i öppen dag vad hans avsikt är?
Att framställa sig själv som offer, den drabbade. Så bevandrad i det ämnet var nog även G, det är laddat.
Min uppfattning är att han ljuger om detta rakt av.

Han försöker (väl) vända allt fokus som skyldig från sin egen person, förringa sin egen skuld och framhäva sin egna förträfflighet.

Som när det vid förhören kommer på tal om hur mycket A har sponsrat honom i reda pengar. Mer än 400.000 från 202401 tills mordet skedde.
Det beskriver G som lite stöttning när han ex varit mellan jobb…

G har nog haft sitt livs bästa tid i häktet och under RPU. Regelbundna rutiner, samtal. Flera vuxna som ger och visar sitt intresse och uppmärksamhet med fokus på bara honom.
Många tillfällen för G att lägga ut texten i det oändliga avrundat med - det tänker jag återkomma till -.
Senast redigerad av Barnabyhimself 2026-05-26 kl. 17:53. Anledning: Edit
Citera
2026-05-26, 17:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Även om G har ljugit och manipulerat M så hade M en möjlighet att rädda mamman genom att berätta planen för polisen.
Men det gjorde hon inte, hon gick med på planen och lät mamman dö.
Påminner om fallet med Mikael Pettersson i Karlskrona.
Där son och partner mördar pappan för att få behålla bostaden. Bra att den som varit mer passiv i planen också får livstid.
Citera
2026-05-26, 17:32
Medlem
RostskyddsRaymonds avatar
Citat:
Han verkar vara väldigt manipulativ. och överlägsen attityd. Så definitivt en medveten strategi.
Kan bara hålla med, tack för svar alla Ni, då vet jag att jag ej är ensam om reaktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in