2026-05-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saturdays
Enig. Jag tycker verkligen vi har misslyckats integrera.

Fast det var ju en idiot som körde bilen... eller satt halva Afrika, Saudiarabien och Albanien i förarsätet? Eller har jag missat något?

Jag vill bara säga att personen som körde bilen är snart 40 år, drogmissbrukare och tidigare dömd. Han var inte en 18 åring som körde bussträck, vilket hade varit mest troligt statistiskt sett kanske.

Detta är en just ren idiot. Jag tror inte has påbrå har det minsta att gör med saken nej. Men det är vad jag tror. Detta hade lika gärna kunnat vara vem som helst med liknande bakgrund med droger och brott.

Men nu handlar detta om ett aktuellt fall, där förövaren är känd.
Likadant har det på några år varit flera fall i Malmö, med liknande vansinneskörningar.

Vill du leka duktig med "handlar bara om en individ", bör du hantera det i en tråd kring ex brotts-statistik.
Denna tråden handlar om en 40-årig, kriminell, arab. Punkt
Citera
2026-05-27, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacklaren
Dummaste korsningen i malmö. Det är grönt för 2 filer, rött för ena. Sen rött för 2 grönt för 1. Föraren kollade nog på vänster ljus och inte höger. Detta var oundvikligt och kommer hända igen tyvärr. Horadministration i malmö

Ja, oerhört svårt korsning.... Så svår att man kör mot rött, på fel sida, och över hastighetsgränsen....
Verkligen "korsningens fel...."
Citera
2026-05-27, 16:33
Medlem
SÅ KLART! Nu vet jag inte om han har just arabiskt påbrå. Men jag vet vad han är likaväl som du.

Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Men nu handlar detta om ett aktuellt fall, där förövaren är känd.
Likadant har det på några år varit flera fall i Malmö, med liknande vansinneskörningar.

Vill du leka duktig med "handlar bara om en individ", bör du hantera det i en tråd kring ex brotts-statistik.
Denna tråden handlar om en 40-årig, kriminell, arab. Punkt
Citera
2026-05-27, 16:39
Medlem
sten-sax-grops avatar
Citat:
SÅ KLART! Nu vet jag inte om han har just arabiskt påbrå. Men jag vet vad han är likaväl som du.

Han är palestinier.
Hur många gånger ska det sägas?
Kan du sluta förpesta tråden med ditt dravel?
Först ska du inte outa henne, sen så fort hennes förnamn outades i länk så var du bara tvungen att upprepa hennes namn och info om henne.
Sen sitter du och i princip försvarar äcklet som körde, för ja, det är så det uppfattas, därav folks reaktioner på dina inlägg.
Vill du hedra henne så sluta skriv och förpesta tråden med dina åsikter.
Citera
2026-05-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten-sax-grop
Han är palestinier.
Hur många gånger ska det sägas?
Kan du sluta förpesta tråden med ditt dravel?
Först ska du inte outa henne, sen så fort hennes förnamn outades i länk så var du bara tvungen att upprepa hennes namn och info om henne.
Sen sitter du och i princip försvarar äcklet som körde, för ja, det är så det uppfattas, därav folks reaktioner på dina inlägg.
Vill du hedra henne så sluta skriv och förpesta tråden med dina åsikter.

Haha, din sjuka jävel. Nej, jag försvarar knappast honom. Nu fantiserar du igen. Jag kan jag inte ansvara för hur du uppfattar mig.

Du får se skillnad på sakfråga här. Jag har svårt att ta på mig att du är dum nog att inte kunna se skillnad.

Jag valde att skriva det när familjen sade att det var ok ja. De har ju valt att dela den infon.
Senast redigerad av saturdays 2026-05-27 kl. 16:47.
Citera
2026-05-27, 16:47
Medlem
sten-sax-grops avatar
Citat:
Haha, din sjuka jävel. Nej, jag försvarar knappast honom. Nu fantiserar du igen. Jag kan jag inte ansvara för.

Du får se skillnad på sakfråga här. Jag har svårt att ta på mig att du är dum nog att inte kunna se skillnad.

Jag valde att skriva det när familjen sade att det var ok ja. De har ju valt att dela den infon.

Jag är helt säker att de inte ville att du skulle dela det, speciellt inte i inlägget efter det som delade det.
Du vanhedrar henne.
Att du inte skäms
Citera
2026-05-27, 16:54
Medlem
När blir det bekröftat ifall hon färdades på elcykel eller va gåendes
Citera
2026-05-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten-sax-grop
Jag är helt säker att de inte ville att du skulle dela det, speciellt inte i inlägget efter det som delade det.
Du vanhedrar henne.
Att du inte skäms

Right. Och alla som ska trycka ut sin rasism i tråden, som använder den för att få ut sin politiska åsikt hedrar henne på bästa sätt menar du?

Jag ser det bara som att jag svarat på påståenden som kommit i tråden. Jag har inte försökt trycka ut min skit - jag har bara försökt svara.

Att jag inte är är rasist - har inget alls med mina känslor kring olyckan att göra. Att ni sammanfogar det till samma sak - säger tyvärr mer om er än om mig.

Ni verkar inte kunna se skillnad på saker här.

Det blir det sista för mig.
Citera
2026-05-27, 17:20
Medlem
Har i närmare 20års tid kört igenom den korsningen, den är lite speciell men sällan kö där på så sätt att man står länge i rödljus. Jag skulle nog vilja säga att det brukar vara lugnt där och inga högre farter. Sannolikt en av de korsningar som har mest gående och cyklande i volym. Märkligt att han körde mot rött där, hög risk för att få nån på huven då. Har för mig att bakgatan där mot möllevångstorget kallas för "Ghazaremsan"?
Citera
2026-05-27, 17:24
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Finns flera på TikTok
Länkar?
Citera
2026-05-27, 18:00
Medlem
Citat:
Right. Och alla som ska trycka ut sin rasism i tråden, som använder den för att få ut sin politiska åsikt hedrar henne på bästa sätt menar du?

Jag ser det bara som att jag svarat på påståenden som kommit i tråden. Jag har inte försökt trycka ut min skit - jag har bara försökt svara.

Att jag inte är är rasist - har inget alls med mina känslor kring olyckan att göra. Att ni sammanfogar det till samma sak - säger tyvärr mer om er än om mig.

Ni verkar inte kunna se skillnad på saker här.

Det blir det sista för mig.

Jo, du är rasist mot alla svenska medborgare som drabbats av den massinvandring du står bakom. Det går nämligen att vara rasist mot svenskar även om det vänsterklägg du tillhör inte vill erkänna det.

Du skall fan inte komma här och leka godhetsknarkare och låtsas som du bryr dig om de som skadats och dödats pga vad du står bakom.

Du är så jävla korkad att du inte fattar att detta har med kultur att göra. Du tror som resten av skräpvänstern att alla som sätter sin fot i Sverige plötsligt anammar svensk kultur och svenska värderingar.

Det finns en anledning att olika kulturer har skapats. Hade ditt vänstertänk varit korrekt så hade det bara funnits en enda kultur.
Citera
2026-05-27, 18:14
Medlem
Skulle säga att det är att de tryckt in alldeles för mkt folk i stan
Cyklar, bilar, folk, mopeder, elspark etc etc
Blivit så trångt och stressigt överallt.vet nån var statistik finns över bilägande i en kommun??

Detta var även i rusningstid
Då det är fruktansvärt
Uppmanar alla att gå cykla vid denna tid i stan
Outhärdligt!

Summa sumarum: S styrets fel
Inte direkt pga ras utan helt enkelt överbefolkat
Inte sista allvarliga olyckan
Senast redigerad av popll 2026-05-27 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in