2026-05-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggie52
Finns inte en chans att det kommer läggas upp här. 99% av besökare till tråden vill ha fakta men blir tvungna att scrolla förgäves igenom en massa irrelevant käbbel. Varför måste det vara så?

Håller med dig. Sen är det också roligt att man kan säga A men inte säga B och bara vara otroligt störigt. Förstår inte varför man delger information som ingen kan göra något med utan att säga hela historien..
Citera
2026-05-27, 11:48
Medlem
På facebook ligger det ute en go found me som är skapad av personer i Lilys liv.

Jessica Javaheri har fått tillstånd av familjen att dela bilden på finaste Lily.

Och även till insamlingen som ska gå till familjen.

Och de är på god väg att nå målet, men istället för att man pekar finger o tjafsar i tråden så kan man istället ge en liten slant i minne till Lily oavsett om man känner dem eller ej.

https://gofund.me/542fd957a
Citera
2026-05-27, 12:47
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Bor du i den vitare delen av stan?
Jag bor själv i den delen som klassas som lite "problem" och jag kan säga att av allt fullkomligt helgalet som jag har sett genom åren, så har det uteslutande varit mena.
Jag tycker det finns ingen som helst anledning att sopa problemen under mattan eller dra rassekortet utan mer fråga sig varför och hur kommer vi tillrätta med det?
Det som jag främst har noterat även när det kommer till mena, så är det till 100% män och säkert till 90% under 40 år, samt 75% killar i grupp och ren nöjeskörning, där man helt enkelt tycker det är roligt att köra helgalet, skita i trafikreglerna och ha inget som helst konsekvenstänk.
Svenskar som kör för fort kör ändå mer kontrollerat och med riskmedvetenhet.
Jag såg ex. för några år sedan en invandrare som bara körde rätt ut från en parkering rätt ut på en gata med hyfsad trafik och med väldigt skymd sikt utan alls tänka en tanke om att det ev. kunde komma någon.
Jag såg häpet på och tänkte själv sekunden innan han körde rätt ut från parkering att ska han liksom inte bromsa in, sedan small det och ut hoppade han från bilen med sina kompisar och började skälla på den han körde in i. I hans värld, så var det den andra bilisten som var i vägen.
Som sagt, jag har sett en hel del sådant märkligt genom åren.

Konsekvenstänket lyser med sin frånvaro!
Har hört/läst att det beror på att de helt förlitar sig till Allah.
Enligt dem är allt förutbestämt. Spelar alltså ingen roll hur man planerar?
Citera
2026-05-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Bor du i den vitare delen av stan?
Jag bor själv i den delen som klassas som lite "problem" och jag kan säga att av allt fullkomligt helgalet som jag har sett genom åren, så har det uteslutande varit mena.
Jag tycker det finns ingen som helst anledning att sopa problemen under mattan eller dra rassekortet utan mer fråga sig varför och hur kommer vi tillrätta med det?
Det som jag främst har noterat även när det kommer till mena, så är det till 100% män och säkert till 90% under 40 år, samt 75% killar i grupp och ren nöjeskörning, där man helt enkelt tycker det är roligt att köra helgalet, skita i trafikreglerna och ha inget som helst konsekvenstänk.
Svenskar som kör för fort kör ändå mer kontrollerat och med riskmedvetenhet.
Jag såg ex. för några år sedan en invandrare som bara körde rätt ut från en parkering rätt ut på en gata med hyfsad trafik och med väldigt skymd sikt utan alls tänka en tanke om att det ev. kunde komma någon.
Jag såg häpet på och tänkte själv sekunden innan han körde rätt ut från parkering att ska han liksom inte bromsa in, sedan small det och ut hoppade han från bilen med sina kompisar och började skälla på den han körde in i. I hans värld, så var det den andra bilisten som var i vägen.
Som sagt, jag har sett en hel del sådant märkligt genom åren.

Jag kan inte ens förstå att detta diskuteras. JAG är invandrade och kan säga att det är SJÄLVKLART att invandrare är överrepresenterade när det kommer till vansinneskörningar! Har sett det enda sen jag var liten, de lite äldre ”coola” killarna slirade med sina BMW bilar på parkering mitt på ljusa dagen. Och detta var alltså fortfarande barn. För att deras pappa gjorde precis likadant, körde hejvilt, sket i regler men när någon begick ett misstag i trafiken som påverkade honom så skulle det skrikas knulla din mamma och jag ska döda dig etc. Bara stå på Möllan en kväll. Innan gatan stängs då. Titta in i varje bil. Du ser skägg och förmodligen en guccikeps. De har verkligen NOLL konsekvenstänk. Som du säger - etniska svenskar kan absolut också busköra! Men då är det ofta lite mer kontrollerat, på vägar som är rätt tomma senare på natten. Det är inte så jävla hänsynslöst som blattarna. Det är bara fakta. Hur kan man ens säga emot det, det förstår jag inte. Vi behöver sätta ord på problemet för att någon jävla gång kunna lösa det, eller ska fler flickor förlora sina liv först?
Citera
2026-05-27, 13:41
Medlem
Ojojoj. Orkar inte ens svara på det där knappt. Vilken etnicitet vi har spelar mindre roll, kan vi börja med.

Det är möjligt att utländsk etnicitet är överrepresenterat i olyckor. Många här påstår det, men ingen visar på statistik/referenser. Så jag vet inte om det stämmer.

Buskörning i Sverige har alltid funnits.

Men.... Oavsett... Det gör inte att ALLA med utländsk etnicitet kör olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av majkensmajk
Jag kan inte ens förstå att detta diskuteras. JAG är invandrade och kan säga att det är SJÄLVKLART att invandrare är överrepresenterade när det kommer till vansinneskörningar! Har sett det enda sen jag var liten, de lite äldre ”coola” killarna slirade med sina BMW bilar på parkering mitt på ljusa dagen. Och detta var alltså fortfarande barn. För att deras pappa gjorde precis likadant, körde hejvilt, sket i regler men när någon begick ett misstag i trafiken som påverkade honom så skulle det skrikas knulla din mamma och jag ska döda dig etc. Bara stå på Möllan en kväll. Innan gatan stängs då. Titta in i varje bil. Du ser skägg och förmodligen en guccikeps. De har verkligen NOLL konsekvenstänk. Som du säger - etniska svenskar kan absolut också busköra! Men då är det ofta lite mer kontrollerat, på vägar som är rätt tomma senare på natten. Det är inte så jävla hänsynslöst som blattarna. Det är bara fakta. Hur kan man ens säga emot det, det förstår jag inte. Vi behöver sätta ord på problemet för att någon jävla gång kunna lösa det, eller ska fler flickor förlora sina liv först?
Citera
2026-05-27, 13:46
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saturdays
Ojojoj. Orkar inte ens svara på det där knappt. Vilken etnicitet vi har spelar mindre roll, kan vi börja med.

Det är möjligt att utländsk etnicitet är överrepresenterat i olyckor. Många här påstår det, men ingen visar på statistik/referenser. Så jag vet inte om det stämmer.

Buskörning i Sverige har alltid funnits.

Men.... Oavsett... Det gör inte att ALLA med utländsk etnicitet kör olagligt.

Alla rattfyllerister krockar inte heller, vad är din poäng? Ingen har påstått att alla hudingar buskör.
Citera
2026-05-27, 13:56
Medlem
Dummaste korsningen i malmö. Det är grönt för 2 filer, rött för ena. Sen rött för 2 grönt för 1. Föraren kollade nog på vänster ljus och inte höger. Detta var oundvikligt och kommer hända igen tyvärr. Horadministration i malmö
Citera
2026-05-27, 14:04
Medlem
Hon är väl närmre 15. Men född 2012.

Citat:
Ursprungligen postat av Kacklaren
Dem sa 15 ju
Citera
2026-05-27, 14:58
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saturdays
Oj, referens på det?

Som jag skrev så har jag läst eller hört det vid tillfälle.
Inom islam tror man på Qadar – det vill säga att Gud har en fullkomlig och evig kunskap om allt, och att inget sker utan Hans vilja.

Tron brukar förklaras med att Gud vet vad du kommer att välja i en viss situation, men att Han inte tvingar dig att göra det valet.

Angående forskning om en viss grupps dåliga trafikvett tror jag ingen skulle våga publicera något sådant.
Man får helt enkelt tro på vad folk själva upplevt.
BRÅ fick mycket kritik för sin rapport om invandrares överrepresentation i grov brottslighet.
Citera
2026-05-27, 15:03
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvodkan
Hoppas inte filmen når flickans anhöriga..
Vilken film? Verkar inte som det finns en film/video eftersom ingen vet vart den videon skulle finnas.
Citera
2026-05-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
Var???

Finns flera på TikTok
Citera
2026-05-27, 16:19
Medlem
Citat:
Haha alltså. Massinvandring handlar inte bara om en person som Akilov, utan om konsekvenser på samhällsnivå när integrationen misslyckas, parallellsamhällen växer och kriminalitet ökar i alla områden.

Enig. Jag tycker verkligen vi har misslyckats integrera.

Citat:
Att säga att allt bara handlar om “en idiot” känns lite för enkelt när problemen upprepas så ofta? Eller?
Man kan skilja på att döma individer och att samtidigt diskutera statistik, kultur och samhällsutveckling. Det gäller att vara realistisk nu. Att försöka sugarcoata det RIKTIGA jävla problemet kommer bara leda till fler oskyldiga människors död.

Fast det var ju en idiot som körde bilen... eller satt halva Afrika, Saudiarabien och Albanien i förarsätet? Eller har jag missat något?

Jag vill bara säga att personen som körde bilen är snart 40 år, drogmissbrukare och tidigare dömd. Han var inte en 18 åring som körde bussträck, vilket hade varit mest troligt statistiskt sett kanske.

Detta är en just ren idiot. Jag tror inte has påbrå har det minsta att gör med saken nej. Men det är vad jag tror. Detta hade lika gärna kunnat vara vem som helst med liknande bakgrund med droger och brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in