2026-05-27, 13:34
Medlem
Totoskrivers avatar
Kolla på Jobb marknaden det är helt kaotisk och nästan omöjligt att få ett jobb. Har till och med sökt till matbud och det ger mig ingen svar. Hur fan ska jag göra jag är 22 år gammal och vetefan känner mig helt förstörd efter har varit arbetslös på 1 år. Jag har ingen start kapital heller som jag kan investera.

Jag vill bara leva ett bekväm liv hur fan ska jag göra????

All förslag blir jag tacksam för!
Citera
2026-05-27, 13:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Totoskriver
Kolla på Jobb marknaden det är helt kaotisk och nästan omöjligt att få ett jobb. Har till och med sökt till matbud och det ger mig ingen svar. Hur fan ska jag göra jag är 22 år gammal och vetefan känner mig helt förstörd efter har varit arbetslös på 1 år. Jag har ingen start kapital heller som jag kan investera.

Jag vill bara leva ett bekväm liv hur fan ska jag göra????

Ett tips är att börja öva på din svenska, för du skriver väldigt illa. Det är nog en red flag för många arbetsgivare.
Citera
2026-05-27, 13:41
Medlem
Totoskrivers avatar
Bekvämt är att kunna leva en villa volvo och vovve livet

30000kr i månaden neto skulle jag säga är bekvämt
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
va e bekvämt liv för dig?
Chilla hela tiden? göra nått meningsfullt+
Citera
2026-05-27, 13:42
Medlem
Bara sök sök sök och sök.
Rör dig ute på stan prata med folk, knyt kontakter, stärk din självbild, var positiv.
Ingen vill anställa ett "offer".

Samma för alla. Starta på ruta 1.
Du är 22 år.
Livet har ju knappt börjat.

TÅLAMOD.
POSITIVITET.
VINNARSAKALLE.
Träna, ät och sov rätt.

Lycka till.
Citera
2026-05-27, 13:42
Medlem
Totoskrivers avatar
Det är flashback klart som fan jag skiteri hur jag skriver på internet det är annan skillnad på en professionell sammanhang.
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Ett tips är att börja öva på din svenska, för du skriver väldigt illa. Det är nog en red flag för många arbetsgivare.
Citera
2026-05-27, 13:44
Medlem
Citat:
Det är flashback klart som fan jag skiteri hur jag skriver på internet det är annan skillnad på en professionell sammanhang.

Det tror jag har mindre betydelse att stavning inte är 100%. Kanske är du inte 100% svensk med skolgång sedan 5 års åldern...
Citera
2026-05-27, 13:45
Medlem
Totoskrivers avatar
Sant men jag skulle inte kalla mig själv för offer då jag själv ser på andra som har sökt tusentals jobb och inte fått napp än. Tror snarare de kontakter som gäller nu för tiden sen så känns de dom flesta vill påstå att man är viktig och kan lösa andras problem men i de själva verket så kan de inte lösa sina egna
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Bara sök sök sök och sök.
Rör dig ute på stan prata med folk, knyt kontakter, stärk din självbild, var positiv.
Ingen vill anställa ett "offer".

Samma för alla. Starta på ruta 1.
Du är 22 år.
Livet har ju knappt börjat.

TÅLAMOD.
POSITIVITET.
VINNARSAKALLE.
Träna, ät och sov rätt.

Lycka till.
Citera
2026-05-27, 13:47
Medlem
Citat:
Sant men jag skulle inte kalla mig själv för offer då jag själv ser på andra som har sökt tusentals jobb och inte fått napp än. Tror snarare de kontakter som gäller nu för tiden sen så känns de dom flesta vill påstå att man är viktig och kan lösa andras problem men i de själva verket så kan de inte lösa sina egna

Kanske är det orten du bor i som inte har tillräckligt med jobb?
Kanske flyttdags mot någon ort som växer?

Omlokaliseringsstöd kanske finns kvar? ArbetsFörnedringen...
Citera
2026-05-27, 13:50
Medlem
Totoskrivers avatar
Jag bor inte i orten äger en BRF lägenhet mitt i stan. Har inte fallit mellan stolarna....
Citat:
Kanske är det orten du bor i som inte har tillräckligt med jobb?
Kanske flyttdags mot någon ort som växer?

Omlokaliseringsstöd kanske finns kvar? ArbetsFörnedringen...
Citera
2026-05-27, 13:51
Medlem
Totoskrivers avatar
Det får du klura ut själv smartnos(:
Citat:
HM? Blev det rätt här? Förstår inte riktigt poängen...
Citera
2026-05-27, 13:55
Medlem
triptykens avatar
Jag skulle ta ett skitjobb. McDonalds exempelvis. Bara för ett enda år låtsas att det är ett hemligt uppdrag eller nåt, efter ett halvår börjar du söka andra jobb och be om referens från Donken om du inte har andra.

Grejen är att McDonalds mm är CV-guld för unga.Det är tungt som satan, slitit mm och alla vet det. Att se en ung person med det på CVt är alltid positivt.

Sen gör det dig inte rik och jobbet efter är ju bara ett litet snäpp upp men bit får bit och så en dag har du villa, Volvo och allt det andra. Då kommer medelålderskrisen.

Lycka till
Citera
2026-05-27, 13:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det råder brist på jordgubbsplockare. Säsongsjobb visserligen men man måste ju börja nånstans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in