Citat:
Ursprungligen postat av
flyer1
Ryssland har nyss varnat USA att Kiev kan bli attackerat och ambassaderna inte är säkra.
Putin personliga ombud har lämnat meddelande till Trump.
Putins känvapenstyrkor har nyss haft övning.
Rysslands kärnvapendoktrin säger de får använda kärnvapen mot ej kärnvapenmakt, om Rysslands existens är hotad.
Nu har Ryssland inte längre framgång i kriget, frontlinjen rullar åt fel håll.
De slåss mot en i deras ögon NATO vasal.
Så de kan faktiskt förlora kriget och Putin kan kuppas bort så han ser säkert sin existens som hotad.
Så det nyliga varnandet om farligheten visas i Kiev tolkar jag som risk för kärnvapenattack, delvis kanske för att sätta fart på fredsförhandlingar.
Nu har Ryssland varit i krig längre än USA, då USA satte in 2 kärnvapen mot Japan 1945. Ryssland har även haft större förluster än USA hade då. Så Putin kan tycka USA satte en praxisgräns.
Hoppas innerligen det bara är ett spel för galleriet för att få en förmånligt fredsavtal.
Kommentarer ?
Fn ser jag inget större scenario för den risken. Ryssland har för mycket att förlora på det - inte minst Kina, som Ryssland nu är 100% beroende av för att kunna ens basalt fungera.
Den större risken, är däremot om USA inte får rätsida på Iran konflikten, och använder ett sånt vapen för att få tillbaka överhanden, då sätts ett livsfarligt president för alla kärnvapennationer, och tyvärr fn är USA med president minst lika oberäknerliga som NordKorea... Det oroar mig mer.