2026-05-26, 20:08
Medlem
Jag känner att jag måste skriva av mig lite här, och kanske få någon form av input gällande min framtid.

Det började redan på discot i lågstadiet när jag var den enda pojken som inte fick dansa med en tjej på klassdiscot. Tjejen jag gillade sa att jag var ful. Jag var också en ganska tystlåten pojke hela grundskoletiden även fast jag hade kompisar och så i skolan och utanför skolan. På gymnasiet så hade jag extrema akneproblem så där var mitt självförtroende i den absoluta botten och jag pratade nog inte ens med en tjej i hela gymnasiet (bara killar i klassen).

Efter gymnasiet började jag jobba och akneproblemen blev bättre och jag träffade en tjejkompis via en sida och vi umgicks under några år och hon hade många vänner av olika kön och vi hade hemmafester och krogbesök under en period och det var en väldigt rolig period. Det ledde däremot aldrig till någon flickvän för när jag visade intresse så backade dom direkt eller sa något i liknande "men du vi är ju kompisar, eller hur?". Jag var ändå glad över att jag hade ett socialt liv. Till slut så träffade jag en annan tjej via en dejtsida som var många år yngre och vi hade sex en gång så det var skönt att få det överstökat när jag var 22. Det blev dock den första och den sista jag hade sex med. Hon ville faktiskt ses igen två år senare men hennes föräldrar ville inte att hon skulle sova över hos mig p.g.a åldersskillnaden så jag gav bara upp henne och gick vidare. Det sjuka är att jag över 15 år senare nu fortfarande grämer mig över det, hon verkar ha varit den enda tjej som har gillat mig. Jag borde ha gjort mer.

Hur som helst jag försökte med nätdejting i närmare tio år till utan att det ledde till att jag träffade två tjejer som aldrig blev ett möte till med. Det sociala livet har inte varit så stort efter 30 då jag typ gav upp och insåg att ingen ville ha mig. Mitt utseende har ju hämmat mig ordentligt i mitt liv. Jag har alltid sett väldigt många år yngre ut än min riktiga ålder. När jag var 22 såg jag ut som 15. När jag var 28 såg jag ut som 18 och nu när jag något år kvar till 40 gissar folk på att jag är 28 när jag frågar. Därav den enda tjej jag legat med var många år yngre förr vi såg tragiskt nog jämngamla ut.

Allt detta gjorde att jag gav upp att ens försöka flirta med tjejer. Jag har pratat med dom och det är möjligt att jag varit dum och blind och inte sett när tjejer varit intresserade (min tjejkompis sa det till mig).

Nu sitter jag här och har som sagt något år kvar till 40 och börjar känna mig jävligt ensam. Min tjejkompis har skaffat sig tre ungar och mina syskon har familj eller iallafall partner. Jag är den evigt ensamma. Jag reser en hel del men vardagen hemma är väldigt ensam. Hur kul kommer det att vara när man är 50? 60? Och ensam?

Det känns som hela livet är förstört.
Citera
2026-05-26, 20:21
Medlem
Var tacksam för att du inte ser sliten ut.
Fattar grejen med att se ut/uppfattas som yngre än sin ålder.
Jag är en barnslig tant, fast i en medelålders kvinno-kropp.
Utåt sett är jag cool, precis som min insida
Citera
2026-05-26, 20:30
Medlem
.Mlyric.s avatar
Att lära sig älska sitt eget sällskap är en mycket viktig färdighet i livet, att inte behöva basera sin lycka på andra personer som kommer och går i ens liv. Prova släpp tanken på att du måste hitta någon och försök att bli bra på något du tycker är kul eller börja samla på något som många gör idag för att förgylla vardagen.
Citera
2026-05-26, 20:32
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag känner att jag måste skriva av mig lite här, och kanske få någon form av input gällande min framtid.

Vad för input menar du?
Vill du ha tips?
Vad är syftet med tråden till att börja med. Ska vi tycka synd om dig?

Lite pondus skadar inte, även killar som du kanske tycker har bättre självförtroende eller ser riktigt bra ut får nej ibland och även ofta, det är typ 1% av killar där ute som drar åt sig tjejer på riktigt.

Vad vågar du göra, om du ska vara riktigt ärlig?
Citera
2026-05-26, 20:44
Medlem
Citat:

Det började redan på discot i lågstadiet när jag var den enda pojken som inte fick dansa med en tjej på klassdiscot. Tjejen jag gillade sa att jag var ful. Jag var också en ganska tystlåten pojke hela grundskoletiden även fast jag hade kompisar och så i skolan och utanför skolan. På gymnasiet så hade jag extrema akneproblem så där var mitt självförtroende i den absoluta botten och jag pratade nog inte ens med en tjej i hela gymnasiet (bara killar i klassen).

Efter gymnasiet började jag jobba och akneproblemen blev bättre och jag träffade en tjejkompis via en sida och vi umgicks under några år och hon hade många vänner av olika kön och vi hade hemmafester och krogbesök under en period och det var en väldigt rolig period. Det ledde däremot aldrig till någon flickvän för när jag visade intresse så backade dom direkt eller sa något i liknande "men du vi är ju kompisar, eller hur?". Jag var ändå glad över att jag hade ett socialt liv. Till slut så träffade jag en annan tjej via en dejtsida som var många år yngre och vi hade sex en gång så det var skönt att få det överstökat när jag var 22. Det blev dock den första och den sista jag hade sex med. Hon ville faktiskt ses igen två år senare men hennes föräldrar ville inte att hon skulle sova över hos mig p.g.a åldersskillnaden så jag gav bara upp henne och gick vidare. Det sjuka är att jag över 15 år senare nu fortfarande grämer mig över det, hon verkar ha varit den enda tjej som har gillat mig. Jag borde ha gjort mer.

Hur som helst jag försökte med nätdejting i närmare tio år till utan att det ledde till att jag träffade två tjejer som aldrig blev ett möte till med. Det sociala livet har inte varit så stort efter 30 då jag typ gav upp och insåg att ingen ville ha mig. Mitt utseende har ju hämmat mig ordentligt i mitt liv. Jag har alltid sett väldigt många år yngre ut än min riktiga ålder. När jag var 22 såg jag ut som 15. När jag var 28 såg jag ut som 18 och nu när jag något år kvar till 40 gissar folk på att jag är 28 när jag frågar. Därav den enda tjej jag legat med var många år yngre förr vi såg tragiskt nog jämngamla ut.

Allt detta gjorde att jag gav upp att ens försöka flirta med tjejer. Jag har pratat med dom och det är möjligt att jag varit dum och blind och inte sett när tjejer varit intresserade (min tjejkompis sa det till mig).

Nu sitter jag här och har som sagt något år kvar till 40 och börjar känna mig jävligt ensam. Min tjejkompis har skaffat sig tre ungar och mina syskon har familj eller iallafall partner. Jag är den evigt ensamma. Jag reser en hel del men vardagen hemma är väldigt ensam. Hur kul kommer det att vara när man är 50? 60? Och ensam?

Som någon annan skrev. Det är positivt att se.ung ut i din ålder. Det innebär att du har större möjlighet att träffa en partner. Du har en större åldersgrupp att välja på

Det är svårt att ge råd online. Men jag kan säga några saker som generellt är viktigt att veta.
Utseende är ett helhetsintryck. Och som kille som vill ha en tjej för en seriös relation så minskar kraven på att vara jättesnygg.
Good enough är viktigt på den fronten.
Att inte vara överviktig är ett bra första steg. Gärna hyfsat tränad.
Att tänka på att ha välsittande kläder och vara välvårdad är viktigt . Tänk bra hudvård och rätt sorts frisyr. Gärna kläder som passar din hudton.
Löser du det så har du troligtvis bättre förutsättningar än många män. Bara att inte vara överviktig innebär att du är bättre än 56 procent av män mellan 30-44.

Att kunna fungera socialt är viktigt. Och det verkar du ha klarat av tidigare i ditt liv.
Du behöver troligtvis skaffa dig några sociala cirklar där du kan träffa tjejer naturligt.
Tex någon förening med gemensamma aktiviteter. Eller en diskussionsklubb du kan ta dig till vid et eller flera tillfällen i veckan. Att regelbundet träffa kvinnnor och se och bete sig normalt under en period gör att du som man hamnar i kategorin bekant.
Jag studerade på universitetet för något år sedan. Och en 23 årig kvinnlig medbjuden visade intresse. Och jag närmar mig 50. Det funkar. Vetenskapligt bevisat vilket jag ironiskt nog lärde mig på samma kurs.

Vet inte vad du har för sysselsättning. Men ibland kan vetskapen att en är kompetent inom ett område göra att en använder sig av färdigheterna och självsäkerheten från det för att ta det erfarenheterna och översätta det till ett annat område. Det kommer inte ge dig bättre självförtroende . Men det kan ge dig självsäkerhet I vissa aspekter av det här. Du kan känna dig säker i att du är kompetent. Och drt du lyckas översätta till färdigheter inom dejting och det sociala kan ge en känsla av kompetens.

Att utstråla kompetens oavsett område ,och pålitlighet men att en har tydliga gränser brukar generellt uppfattas vara attraktivt.

Svårt att ge mer råd så här rakt upp och ner. Men om något är otydligt eller du har någon annan fråga så kör!
Citera
2026-05-26, 20:59
Medlem
Full-Retards avatar
Tror det enda som kan rädda dig är om du blir grymt bra på något. Men om du inte har uppnått detta vid snart 40 så är det nog kört och du kan släppa tanken på brud och familj och bara segla ut i universum
Citera
2026-05-26, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Var tacksam för att du inte ser sliten ut.
Fattar grejen med att se ut/uppfattas som yngre än sin ålder.
Jag är en barnslig tant, fast i en medelålders kvinno-kropp.
Utåt sett är jag cool, precis som min insida
Det är typ nu för första gången i livet som jag börjar bli glad över att se yngre ut.

Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Lite pondus skadar inte, även killar som du kanske tycker har bättre självförtroende eller ser riktigt bra ut får nej ibland och även ofta, det är typ 1% av killar där ute som drar åt sig tjejer på riktigt.

Vad vågar du göra, om du ska vara riktigt ärlig?
Ja pondus har jag ingen tyvärr. Det är nog det sista man tänker på när man ser mig.

Vad menar du vågar? Jag vågar nog en del saker. Men att t.ex börja prata med en främmande tjej i en galleria vågar jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Som någon annan skrev. Det är positivt att se.ung ut i din ålder. Det innebär att du har större möjlighet att träffa en partner. Du har en större åldersgrupp att välja på

Att inte vara överviktig är ett bra första steg. Gärna hyfsat tränad.
Att tänka på att ha välsittande kläder och vara välvårdad är viktigt . Tänk bra hudvård och rätt sorts frisyr. Gärna kläder som passar din hudton.
Löser du det så har du troligtvis bättre förutsättningar än många män. Bara att inte vara överviktig innebär att du är bättre än 56 procent av män mellan 30-44.

Att utstråla kompetens oavsett område ,och pålitlighet men att en har tydliga gränser brukar generellt uppfattas vara attraktivt.

Svårt att ge mer råd så här rakt upp och ner. Men om något är otydligt eller du har någon annan fråga så kör!
Ja om jag väl skulle hitta någon du så är ju målgruppen yngre, men det är fortfarande svårt att hitta någon. Jag har aldrig varit överviktig utan har ett BMI på 22 och alltid legat stabilt där. Tänker en hel del på kläder också.

Jag är kompetent på mitt område, men det är ett väldigt begränsat yrke utan att outa mig för mycket. Kan inte använda det utanför jobbet.

Men ja det svåra är att komma i kontakt med singeltjejer. Och sedan ska det vara en tjej som kan leva med en kort kille med babyface. Där är mitt usla självförtroende och egentligen fakta. Tjejer gillar inte sådana män efter dom fyllt 18.
Citera
2026-05-26, 21:09
Avslutad
Citat:

Vad händer när du accepterar att livet är förstört? Jag vill säga skärp dig. Loppet är kört. Ja? Och? Inte ens du tror på att du har inget att tillföra. Varför gömmer du dig? Skit i alla jävla losers som har anpassat sig till en löjlig värld. Du har något mer att ge, något mer än att behaga någon eller några andra - och du vet om det.

Så drunkna i det körda loppet. Låt det skölja över dig. Ligg kvar där så länge du känner för det. Och när det sen är dags:

Sluta ljug för dig själv och sätt igång. Börja brinn.
Senast redigerad av jcocker 2026-05-26 kl. 21:12.
Citera
2026-05-26, 21:18
Avstängd
Varför maler du gammalt och det som varit? Det kan du inte påverka.

Ta vara på det du har nu och framöver.

(FB) Evig singel och incel
Citera
2026-05-26, 21:43
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:

Så fort du får möjlighet att klanka ner på ditt eget utseende så tar du chansen. Ditt grundantagande är "jag är värdelös" och dina livsregler som du lever ditt liv efter är "ingen tjej vill ha mig". Det är detta som är problemet. Livet rullar på som vanligt, tills ditt grundantagande bekräftas. Förstår du vad jag menar? Du måste ändra dina tankar för att kunna ändra utstrålning och få självförtroende.

Låt oss säga att du träffar en tjej på en dejt. Du tänker "hon tycker garanterat inte om mig". Då känner du att du är värdelös. Detta blir en ond cirkel. Du måste bryta den onda cirkeln. Har du något exempel på något du skulle kunna tänka istället för att tänka "hon tycker inte om mig"?
Citera
2026-05-27, 00:32
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Jag reser en hel del men vardagen hemma är väldigt ensam. Hur kul kommer det att vara när man är 50? 60? Och ensam?

Ensam?
Vad gör du varje dag efter arbete till att du går och lägger dig?
Citera
2026-05-27, 06:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varför maler du gammalt och det som varit? Det kan du inte påverka.

Ta vara på det du har nu och framöver.

(FB) Evig singel och incel

Psykologen har talat. 2 meningar. Löste alla problem. Tack för din viktiga analys och insats i ämnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in