2026-05-26, 19:59
  #1
Avstängd
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/jessicas-bilkop-blev-en-mardrom-tidigare-agare-kande-till-problem
Citat:
Jessica Setzer köpte en begagnad bil för 144 000 kronor på Holmgrens Bil, men kort efter köpet började problemen avlösa varandra.

– De sa till mig att det var jättetråkigt att jag köpt en trasig bil, säger Jessica.

Nu berättar tidigare ägaren för SVT att det fanns ett känt problem med bilen.
Vad är detta för bilskojare? Dom vill sätta in en begagnad motor för 92 000 kronor som Jessica skall betala.
Citera
2026-05-26, 20:01
  #2
Medlem
.Mlyric.s avatar
Då handlar man aldrig därifrån då. Bra att veta!
Citera
2026-05-26, 20:02
  #3
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Holmgrens Bil är ökända i Jönköping!
Citera
2026-05-26, 20:05
  #4
Medlem
bo-jerrys avatar
Tråkigt som fan och snålt av firman dock inte olagligt på något vis så vitt jag förstår.
Citera
2026-05-26, 20:33
  #5
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
"De sa till mig att det var jättetråkigt att jag köpt en trasig bil, säger Jessica."

Fan vad förbannad jag hade blivit då det var dom som hade sålt en trasig bil till mig.
Citera
2026-05-26, 20:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Tråkigt som fan och snålt av firman dock inte olagligt på något vis så vitt jag förstår.

Jo om de kände till det så är det olagligt.
Citera
2026-05-26, 20:47
  #7
Medlem
Raktinyllets avatar
Alltid en risk när man köper begagnade bilar, tråkigt men sånt är livet.
Citera
2026-05-26, 20:47
  #8
Medlem
Mailmanss avatar
Är det svenskar som jobbar på det där stället? Eller var säljaren en arab?
Citera
2026-05-26, 21:07
  #9
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jo om de kände till det så är det olagligt.

Är det? Om hon skrev på köpavtalet går firman fri. Ofta står det säljes i befintligt skick.
Citera
2026-05-26, 21:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Är det? Om hon skrev på köpavtalet går firman fri. Ofta står det säljes i befintligt skick.
Inte på en bilfirma. Där gäller konsumentköplagen.
Citera
2026-05-26, 21:18
  #11
Medlem
TELAVIV91s avatar
Garantitiden har gått ut, då blir det sådär jobbigt. Utan begränsad garanti faller all risk på säljaren och de skulle behöva ha tiotusentals kr till för motsvarande bil
Citera
2026-05-26, 22:06
  #12
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Låter som att den förra ägaren upplyste Holmgrens om felet men struntade i att berätta detta för Jessica. Då borde det väl bli bilfirman som får betala?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in