Citat:
Ursprungligen postat av
Fjodor1000
Jag antar fortfarande att du aldrig tidigare röstat i ditt liv eller att du är ett köpt troll från Sveavägen 68
Minns du inte alls de 8 år av katastrof som vi upplevde då sossarna styrde. Jag vet att det var corona men sossarna var ändå helt handlingsförlamade. Och det blir inte bättre i höst då de verkar behöva stödja sig på både extremvänstern och C som jag kallar mer extremhöger än SD.
Problemet är att Moderaterna inte har följt med tiden. De har fastnat i vad boomers och Gen X tycker och tänker och inte lyssnat in stadsbor, Gen Z och yngre millennials. M behöver hitta tillbaka till 90-talet, Carl Bildt och Anne Wibble som städade bort år av sosseskit. Så ja, jag minns 30 år av bättre och sämre politik och även om Tidö gjort mycket bra har de gjort mycket fel och har ett svagt ledarskap i Ulf, vilket kommer straffa sig år framöver.
För egen del var spiken i kistan att Tidö skrotade snabbtågen i kombination med att Ulfs fru inte förstår sin roll utan representerar staten med sin prästkrage, senast nu på kungens 80-årsdag. Vet man inte sin roll så ska man inte ha den. Därför kommer jag som markering att rösta på MED i riksdagsvalet.