2026-05-26, 16:47
Avstängd
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1467586
Citat:
Diskrimineringsombudsmannen (DO) utreder hur internatskolan Lundsberg arbetat mot trakasserier och sexuella trakasserier mellan elever. Skolan lämnade ett första yttrande i mars, men myndigheten begärde kompletteringar i början av april.

Sedan dess har Lundsberg begärt förlängd svarstid vid två tillfällen – och nu har DO satt en sista deadline till den 2 juni.

”April och maj är en hektisk period. Vi har tid på oss fram till måndag att svara”, skriver Lundsbergs rektor Lars Jonsson i ett sms till Aftonbladet.
Citera
2026-05-26, 19:54
Medlem
BorgeHs avatar
Skulle gissa att skälet till att sonen von Platen gick på Lundsberg inte bara var att föräldrarna vill skapa ett kontaktnät för honom och dem själva.

I denna tråd står att pojken var redan oregerlig på grundskolan. Det var problem på den kända skola Carlssons i Stockholm.

Troligtvis klarade inte föräldrarna von Platen av den våldsamma och bångstyriga gossen. En privatskola i Stockholm på gymnasienivå var inget alternativ. Ett miljöbyte till en skola långt från lockelserna i Stockholm med skoluniform och hårda regler verkade lockande.

Men det var ett misstag. Pennalisten och misshandlaren fick nu blomma ut i sina värsta drag. Resultatet blev relegering, utlandsvistelse och en dom i tingsrätten som nu överklagas.

Som alla föräldrar är von Platen mån om sitt barn. Men att tro att ett viftande med ”rasistkortet” förhindrar en fällande dom är naivt.
Citera
2026-05-26, 19:59
Medlem
Haha jävla snobb ungar hade blivit sönderslagna i vilken förorts skola som helst och själva blivit mobb offren
Citera
2026-05-26, 20:27
Medlem
När kommer nytt avsnitt på SVT ?
Citera
2026-05-26, 20:29
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
När kommer nytt avsnitt på SVT ?

Står ju på SVT, imorgon kl. 06:00.
Citera
2026-05-26, 20:33
Medlem
fonders avatar
Då jag lider av koncentrationssvårigheter kan jag inte läsa hela tråden. De som läst hela tråden, är de flesta i tråden på Gunillas sida eller på Lundbergs sida?
Citera
2026-05-26, 20:41
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Då jag lider av koncentrationssvårigheter kan jag inte läsa hela tråden. De som läst hela tråden, är de flesta i tråden på Gunillas sida eller på Lundbergs sida?
Folk är varken för Gunilla eller för skolan.

Grunden i tråden är ju att Gunillas son, och ett antal andra grabbar, begått och åtalats för brott mot andra elever.
Citera
2026-05-27, 00:39
Medlem
morbrostewarts avatar
Gör om skiten till vandarhem.
Föräldrarna kan ta hand om sina egna guldklimpar, som med fördel kan omlokaliseras till Ericsons komplex i Kista där de i sann sozzeanda kan blandas upp med våldsbejakande arabyngel.
Flera flugor på smällen i ett enda slag.
Citera
2026-05-27, 06:37
Medlem
Hel-ete, vuxna män och detta beteende? Är det ett krav på att man måste vara latent homosexuell för att få "studera" där?

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag hade haft så närgångna kontakter med andra män när jag var i den åldern.
Citera
2026-05-27, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hel-ete, vuxna män och detta beteende? Är det ett krav på att man måste vara latent homosexuell för att få "studera" där?

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag hade haft så närgångna kontakter med andra män när jag var i den åldern.
När blev 17-åriga pojkar vuxna män?
Citera
2026-05-27, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
När blev 17-åriga pojkar vuxna män?

Jösses, har utvecklingen gått i retrograd riktning? När jag var 17 år arbetade jag med motorsåg och kunde bo ensam i skogen många dagar. Hade dessutom eget boende veckovis från 16-års ålder.

Här ser jag nu vuxna män med nakna överkroppar som frotterar sig med varandra. Fy för satan!

Jag kan inte påminna mig om att 17-åriga män i mina hemtrakter höll på med dessa perversiteter.

Är helt övertygad om att en stor andel av dessa kommer från Fjollträsk. Ut med namnen så att de tvingas utsättas för allmänt åtlöje.

Det minsta man kan begära är att sedlighetsroteln blir inkopplad.
Senast redigerad av Konrad 2026-05-27 kl. 07:28.
Citera
2026-05-27, 08:34
Medlem
Varför detta gnällande om Lundsbergs internatskola? Alla vet att det i alla tider funnits speciella traditioner där som många anser vara fostrande. Det är ju helt frivilligt att låta sina barn gå på denna skola. Det är väl de klagande föräldrarna som borde anklagas för att deras barn far illa och inte skolans ledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in