2026-05-26, 18:21
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Finland 4:a Sverige 5:a om jag läser rätt. Antar att OS räknas in. IIHF har dock Ryssland som etta vilket är absurt. Du bör nog tagga ner lite angående rankingen då Finland legat på 6:e plats ett bra tag vilket nog får defineras som "blåbärsplacering".
Jag vet inte heller vilken värld du lever i när de du menar att ett landslag som åkt ut i kvarten i tre raka VM tydligen "levererar".

Du får se grabben. Sverige med ett vanligt mediokert "stjärngäng"..hur långt räcker det...

Eller vad tror du själv på,i din egna drömvärld?

Sverige har två-tre stycken intressanta juniorer i laget. Och den där Afrosvenska nr13 klart bäst igenom hela turneringen. Lyckat till Sverige.
Citera
2026-05-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Du får se grabben. Sverige med ett vanligt mediokert "stjärngäng"..hur långt räcker det...

Eller vad tror du själv på,i din egna drömvärld?

Sverige har två-tre stycken intressanta juniorer i laget. Och den där Afrosvenska nr13 klart bäst igenom hela turneringen. Lyckat till Sverige.
Sverige har ett C eller D lag på plats. Ja vi får se hur kvarten går. Finland truppmässigt superfavoriter mot Sverige i en eventuell kvart men historiken den senaste tiden tyder på uttåg för Finland i VM oavsett motstånd.
Kom in i matchen. Du, som alltid tjatar om gamla meriter när Tre Kronor tas upp, lever själv i det förgångna men verkar inte inse det.
Citera
2026-05-26, 18:48
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Sverige har ett C eller D lag på plats. Ja vi får se hur kvarten går. Finland truppmässigt superfavoriter mot Sverige i en eventuell kvart men historiken den senaste tiden tyder på uttåg för Finland i VM oavsett motstånd.
Kom in i matchen. Du, som alltid tjatar om gamla meriter när Tre Kronor tas upp, lever själv i det förgångna men verkar inte inse det.

Nope,enbart i nuet.

Jag säger bara det uppenbara,att ni lever under förgångna när många ser att Tre Kronor är ett marginal lag som har oerhört svårt att matcha stornationerna inom Hockeyn som Finland,Kanada,USA.

Trots att Ryssland fattas här,så är eran hockey i nivå med Blåbär deluxe... Lettland och Slovakien som ni precis vann med ett "ÖvearTyGaNde" spel

Grattis till Tre Kronor, och bra spel av Afrokid 13 och 41an
Citera
2026-05-26, 19:10
Medlem
Citat:
Nope,enbart i nuet.

Jag säger bara det uppenbara,att ni lever under förgångna när många ser att Tre Kronor är ett marginal lag som har oerhört svårt att matcha stornationerna inom Hockeyn som Finland,Kanada,USA.

Trots att Ryssland fattas här,så är eran hockey i nivå med Blåbär deluxe... Lettland och Slovakien som ni precis vann med ett "ÖvearTyGaNde" spel

Grattis till Tre Kronor, och bra spel av Afrokid 13 och 41an
Men herre jävla gud människa vad kass du är på att argumentera.
Finland denna stornation som tydligen ska vara i paritet med Kanada/USA har åkt 3 ut kvarsfinaler i rad i VM. Både du och jag har hängt på detta forum ett tag, och du hävdar alltid att Tre Kronor levde på "gamla meriter". Men när man då kastar samma sak mot dig så fungerar inte det argumentet längre tydligen? Inse att ni hade en guldålder under Jaloonen men att den tiden är förbi. Varenda jävla finsk krönikör man läst de senaste åren kliar sig i skägget i bekymmer över finsk ishockey men du hävdar att allt är guld och gröna skogar. Det är sjukligt nästan.
Citera
2026-05-27, 16:48
Medlem
Citat:
Men herre jävla gud människa vad kass du är på att argumentera.
Finland denna stornation som tydligen ska vara i paritet med Kanada/USA har åkt 3 ut kvarsfinaler i rad i VM. Både du och jag har hängt på detta forum ett tag, och du hävdar alltid att Tre Kronor levde på "gamla meriter". Men när man då kastar samma sak mot dig så fungerar inte det argumentet längre tydligen? Inse att ni hade en guldålder under Jaloonen men att den tiden är förbi. Varenda jävla finsk krönikör man läst de senaste åren kliar sig i skägget i bekymmer över finsk ishockey men du hävdar att allt är guld och gröna skogar. Det är sjukligt nästan.
Ingen idé att argumentera mot en mupp som lever på gamla meriter... Finland hade en liten "schvung" en kort period precis som Norge har detta VM. Spelar man tillräckligt många matcher så kommer man ha turen med sig ibland.
Citera
2026-05-29, 08:26
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:

Jag med mina "gamla meriter"

Har en inte i flera år redan,innan pucken släpps sagt att ni själva kommer att utrycka det...Fiasko,sämst när det gäller,så jävla uselt med mera.. ägnar inte ens tid att börja tidigt i trådarna längre,om att påminna er om det uppenbara...att lillebror Sverige med sin hybris,och lillebror komplex behöver intala sig själv efter vinst mot Slovenien,att ja minsann...vi kan vinna VM,om allt klaffar och high five på den

Ni verkar inte själva inse att "ni" lever kvar mentalt i året 1999,nu när både Norge, Schweiz spelar om medaljerna...

Blåbärs nationen Sverige 2026
Citera
2026-05-29, 16:27
Medlem
Citat:
Jag med mina "gamla meriter"

Har en inte i flera år redan,innan pucken släpps sagt att ni själva kommer att utrycka det...Fiasko,sämst när det gäller,så jävla uselt med mera.. ägnar inte ens tid att börja tidigt i trådarna längre,om att påminna er om det uppenbara...att lillebror Sverige med sin hybris,och lillebror komplex behöver intala sig själv efter vinst mot Slovenien,att ja minsann...vi kan vinna VM,om allt klaffar och high five på den

Ni verkar inte själva inse att "ni" lever kvar mentalt i året 1999,nu när både Norge, Schweiz spelar om medaljerna...

Blåbärs nationen Sverige 2026
Antar att din morgonmedicin inte kickat in när du skrev det där svaret så sluta citera mig gärna.
Vad kul för Finland att få spela VM-semifinal! Framgång i ishockey unnar jag supportrar till det finska landslaget men jag har väldigt svårt att känna avund och gratulera en person som tycks genomgå någon form av bisarra hockeyrelaterade psykosepisoder under landslagsturneringarna.
Senast redigerad av karlkula12 2026-05-29 kl. 16:41.
Citera
2026-05-29, 17:22
Medlem
East.Clintfoods avatar
Fina landet Finland visade igen vem som är storebror utan mindrevärdskomplex.. Me be happy!
Citera
2026-05-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Fina landet Finland visade igen vem som är storebror utan mindrevärdskomplex.. Me be happy!

Är onekligen skrällarnas Vm! Lag som inte brukar ta sig vidare från kvartsfinal har nu verkligen lyckats. Som storebror till dom flesta av dom så kan man bara med glädje kolla på
Citera
2026-05-29, 21:50
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Antar att din morgonmedicin inte kickat in när du skrev det där svaret så sluta citera mig gärna.
Vad kul för Finland att få spela VM-semifinal! Framgång i ishockey unnar jag supportrar till det finska landslaget men jag har väldigt svårt att känna avund och gratulera en person som tycks genomgå någon form av bisarra hockeyrelaterade psykosepisoder under landslagsturneringarna.

Hahaha du får ta saker med en nypa salt. Retar ju en hel del med,för att det finns känsliga läsare här
Citera
2026-05-29, 22:30
Medlem
East.Clintfoods avatar
en vacker dag, är vi som bröder:

https://www.youtube.com/watch?v=RGsTb1T20yY&list=RDEh_wP81XYGc&index=4
Citera
2026-05-31, 00:50
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleUnit
Ingen idé att argumentera mot en mupp som lever på gamla meriter... Finland hade en liten "schvung" en kort period precis som Norge har detta VM. Spelar man tillräckligt många matcher så kommer man ha turen med sig ibland.

När "hen" inte har argument att komma med så,kan man ju kanske undrar vem muppen är.

"Spelar vi,samt räknar" (några år tillbaka bara) så säger tillräckligt mycket att Finland enbart inte haft en "schvung"

Gick från regerande Världsmästare,samt Olympiska mästare till att ha mindre bra lag och klarade av att spela sig till VM kvartsfinalerna (vilket sen var mindre bra)

När dom bästa på länge samlades,blir man Brons trea i OS och utan sin Kapten (p.g.a skada)

Och imorgon spelar man VM final.

Om du ska argumentera,så hur har Sverige förutom sina purfärska Junior guld då kunnat presentera i Best of the Best samt VM sammanhang.

I större utsträckning,är Sveriges meriter gamla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in