2026-05-25, 17:32
Medlem
Mexens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det krävs tydligen att man är övertydlig och kommenterar varje detalj i ett inlägg så det framgår att man har läst det. Frågan skulle för detta ändamål kunna formuleras "varför föreslår man en relevant och två sannolikt irrelevanta tidningar?".

Kan du berätta för mig varför och på vilket sätt denna kärring-djävul från USA skulle vara relevant för Violas försvinnande? Psykfallens åsikter har jag läst till leda. Nu vill jag höra din.
Citera
2026-05-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Kan du berätta för mig varför och på vilket sätt denna kärring-djävul från USA skulle vara relevant för Violas försvinnande? Psykfallens åsikter har jag läst till leda. Nu vill jag höra din.

Det är ju omöjligt att säga utan att ha läst artikeln. Jag påstår inte alls att hon är relevant, snarare tror jag väl att hon inte är det. Men artikeln kunde ändå vara intressant att läsa för att konstatera exempelvis om hon yttrar sig om sina svenska släktingar i någon riktning.

(Noterar med glädje att jag inte räknas in i "psykfallen".)
Citera
2026-05-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Inget som familjen berättade kan ses som fakta. Det fanns inga vittnen och ingen teknisk bevisning. Idag hade det varit löst efter en vecka. Den övriga skiten här är inte ens värd att kommentera. Målet var väl att helt förstöra tråden och det lyckades. Trist!
Ja verkligen trist. Väntar bara på " förmodligen bortförd av aliens".
Citera
2026-05-26, 10:04
Medlem
Elgsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det krävs tydligen att man är övertydlig och kommenterar varje detalj i ett inlägg så det framgår att man har läst det. Frågan skulle för detta ändamål kunna formuleras "varför föreslår man en relevant och två sannolikt irrelevanta tidningar?".
nejdå, din förra fråga var redan "övertydlig"
Och du fick ett svar (som du inte bemötte):
"du frågar om anledningen till att dom skulle skriva om en person från multrå?, eftersom de tidningarnas städer ligger 8-10 mil från multrå.

Min gissning är att anledningen kan varit liknande som att dom skrev om en person från västerbränna (som ligger ännu längre bort än multrå)
Vad tror du om det?"
du får hojta om du fortfarande inbillar dej att de tidningarna var isolerade öar och därför "irrelevanta"
(om du behöver få det "övertydligt")
Citera
2026-05-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elgsadel
nejdå, din förra fråga var redan "övertydlig"
Och du fick ett svar (som du inte bemötte):
"du frågar om anledningen till att dom skulle skriva om en person från multrå?, eftersom de tidningarnas städer ligger 8-10 mil från multrå.

Min gissning är att anledningen kan varit liknande som att dom skrev om en person från västerbränna (som ligger ännu längre bort än multrå)
Vad tror du om det?"
du får hojta om du fortfarande inbillar dej att de tidningarna var isolerade öar och därför "irrelevanta"
(om du behöver få det "övertydligt")

Och vilken anledning skulle de ha att skriva om "en person från Västerbränna"?
Citera
2026-05-26, 13:21
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Jag vill beskriva en situation som jag 'känner av...'
Jag ber alla Viola's ännu ev levande släktingar om ursäkt, (ev kan det vara skönt att en ev sanning kommer fram...)

Jag 'känner in'/''liksom ser', att Viola's pappa rusar efter en flyende Viola, har en av sina träskor i handen, som han i desperation, tagit av sig för att kasta mot Viola, när Viola rusar ut och han följer efter henne...

Han känner sig skyldig/orolig att Viola inte tänker återvända efter deras osämja, och hans örfil på henne, han höjer armen och kastar träskon efter henne för att få henne att stanna efter att ha blivit träffad av den, men den träffar henne alltför hårt i bakhuvudet....

Viola är dödligt skadad av detta, ev dör omedelbart, och pappa Karl är helt förtvivlad...
Detta var ju inte hans avsikt mot en älskad dotter, så därefter följer ett panikartat undangömmande av Viola's kropp...

Jag faktiskt rös när jag läste en teori att Viola's kropp kan ha undanröjts med hjälp av en skördetröska, tror jag det var, och sedan spridits ut på åkrarna och därför aldrig hittats..

Det var precis det jag kände utan att jag innan läst det...

Är det någon som känt något liknande..?
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2026-05-26 kl. 13:48.
Citera
2026-05-26, 17:55
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Jag vill beskriva en situation som jag 'känner av...'
Jag ber alla Viola's ännu ev levande släktingar om ursäkt, (ev kan det vara skönt att en ev sanning kommer fram...)

Jag 'känner in'/''liksom ser', att Viola's pappa rusar efter en flyende Viola, har en av sina träskor i handen, som han i desperation, tagit av sig för att kasta mot Viola, när Viola rusar ut och han följer efter henne...

Han känner sig skyldig/orolig att Viola inte tänker återvända efter deras osämja, och hans örfil på henne, han höjer armen och kastar träskon efter henne för att få henne att stanna efter att ha blivit träffad av den, men den träffar henne alltför hårt i bakhuvudet....

Viola är dödligt skadad av detta, ev dör omedelbart, och pappa Karl är helt förtvivlad...
Detta var ju inte hans avsikt mot en älskad dotter, så därefter följer ett panikartat undangömmande av Viola's kropp...

Jag faktiskt rös när jag läste en teori att Viola's kropp kan ha undanröjts med hjälp av en skördetröska, tror jag det var, och sedan spridits ut på åkrarna och därför aldrig hittats..

Det var precis det jag kände utan att jag innan läst det...

Är det någon som känt något liknande..?

Citat: Undanröjts med hjälp av en skördetröska, tror jag det var, och sedan spridits ut på åkrarna och därför aldrig hittats? slut citat.

Viola försvann i december. Använder man skördetröska då? Du kanske glömde att "känna in" den detaljen?
Citera
2026-05-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Citat: Undanröjts med hjälp av en skördetröska, tror jag det var, och sedan spridits ut på åkrarna och därför aldrig hittats? slut citat.

Viola försvann i december. Använder man skördetröska då? Du kanske glömde att "känna in" den detaljen?
Den här tråden har tappat allt. Teorierna blir mer o mer fantasifulla.
Citera
2026-05-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak

Man kan väl gömma undan en kropp tillfälligt....
Särskilt om man har tillgång till mark och byggnader som på ett lantbruk...

Man glömmer inte att 'känna in' saker...
Antingen gör man det eller också gör man det inte...

Vissa verkar tycka att det är väldigt roligt att raljera och göra sig lustiga i olika trådar på Flashback...
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2026-05-26 kl. 18:32.
Citera
2026-05-26, 18:38
Medlem
Mexens avatar
Citat:
Man kan väl gömma undan en kropp tillfälligt....
Särskilt om man har tillgång till mark och byggnader som på ett lantbruk...

Man glömmer inte att 'känna in' saker...
Antingen gör man det eller också gör man det inte...

Vissa verkar tycka att det är väldigt roligt att raljera och göra sig lustiga i olika trådar på Flashback...

Du verkar vara en lika stor bluff som Terry Evans? Är du det?
Citera
2026-05-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Du verkar vara en lika stor bluff som Terry Evans? Är du det?

Är du det själv...?

Vi lämnar detta inlägg från mig då...
Verkar inte fungera att diskutera något lite seriöst här på Flashback...

Verkar ska vara ytligt, billiga poänger,
applåder av andra och 'hö-hö'...

Jag bemöter inga fler kommentarer här om ingen seriös kommertar dyker upp...
.
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2026-05-26 kl. 18:51.
Citera
2026-05-26, 19:15
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Är du det själv...?

Vi lämnar detta inlägg från mig då...
Verkar inte fungera att diskutera något lite seriöst här på Flashback...

Verkar ska vara ytligt, billiga poänger,
applåder av andra och 'hö-hö'...

Jag bemöter inga fler kommentarer här om ingen seriös kommertar dyker upp...
.

Hur seriös är du själv? Du visste ju inte ens vilken årstid Viola försvann? Detta tyder på att även du är en av dem som bara vill förstöra tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in