2026-05-26, 17:55
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Jo de vinner valet.

Alla jag känner röstar borgerligt, alla är nöjda med de fyra som gått.
Du verkar ha korkade vänner, är du oxå korkad?

Ja, i din bubbla är det säkert så. I min bubbla av moderata kärnväljare är det uppgivenhet och Tidöpartierna tappar jämfört med oppositionen i varje opinionsundersökning, samtidigt som mängder uppger att de är osäkra, vet inte.

Så det är kört för Tidö och speciellt M då de sattsat alla kort på fel häst (landsbyggden)
Citera
2026-05-26, 17:57
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Tidö har levererat, de har styrt under lågkonjunktur och vi går bäst i hela Europa, att du inte förstår politik är ju inte mitt problem.

Ja, vissa saker har de gjort bra, lyftes bland annat av Ivar Arpi, men mycket har de gjort riktigt dåligt och kortsiktigt, speciellt när det kommer till "signalfrågor".

Så Tidö är körda
Citera
2026-05-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Ja, i din bubbla är det säkert så. I min bubbla av moderata kärnväljare är det uppgivenhet och Tidöpartierna tappar jämfört med oppositionen i varje opinionsundersökning, samtidigt som mängder uppger att de är osäkra, vet inte.

Så det är kört för Tidö och speciellt M då de sattsat alla kort på fel häst (landsbyggden)
Inte mitt fel att du alltid har fel och dessutom umgås med lågbegåvade.

Tidö vinner valet punkt.
Citera
2026-05-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Ja, vissa saker har de gjort bra, lyftes bland annat av Ivar Arpi, men mycket har de gjort riktigt dåligt och kortsiktigt, speciellt när det kommer till "signalfrågor".

Så Tidö är körda
De har utfört allt med bravur och just därför blir de återvalda.
Citera
2026-05-26, 18:05
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
De har utfört allt med bravur och just därför blir de återvalda.

Vad är det med ett totalitärt övervakningssamhälle som tilltalar dig mest?
Citera
2026-05-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeWaltz
Kul att cykla på vintern.

Bor i Uppland, det är typ ett par dagar per år det är kallt även om man klär sig.
Citera
2026-05-26, 18:17
Avstängd
Så lägligt inför valet och allt…. Sen efter valet höjs det igen!
Citera
2026-05-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Så lägligt inför valet och allt…. Sen efter valet höjs det igen!
Det är upp till den då valda riksdagen/regeringen
Citera
2026-05-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Eftersom jag av princip är emot subventioner, då det mesta utom vissa områden som t.ex. försvar/rättsapparat/sjukvård/civilförsvaret skall bära sina egna kostnader, så är jag emot förslaget.
Kollektivtrafikens kostnader skall bäras av de som nyttjar den, höj avgifterna och inför fler kontroller och högre böter för de som fuskar.
Region Skåne.
Där vill Sossarna halvera priset på månadskortet. Subvention vet jag inte utan tanken är att man ska använda vinsten som deras kollektivtrafik inbringar. Förutom att det är självfinansierande så räknar man med att resandet kommer öka så pass att man tvingas anställa mer människor.
Här ser jag ett problem. Svenskar är i dag för fina för att köra buss, förutom Uffe som kör den utan behörighet på körkortet. Eftersom en busschaffis tjänar för lite så kommer man kunna utvisa en massa nyanställda vilket gör det hela till en vinst aven för Tidögänget.
Citera
2026-05-26, 18:40
Medlem
Borde vara helt gratis och läggas direkt på skatten
Citera
2026-05-26, 18:53
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
De har levererat mer än någon annan regering vad jag vet. Var du inte myndig då sossarna styrde i 8 år från 2014? Där kan man snacka om en regering som vek ner sig som veklingar för MP.
Men antar att du är arbetslös och i behov av stöd. Mitt råd är att skaffa dig ett jobb och kräv inte att andra ska stå för din försörjning.

Problemet är inte vad de levererat, för mycket av det är bra. Problemet är vad de inte levererat och framför allt att de svikit städerna som de trott skulle vara lojala, samtidigt som de flörtat hejdlöst med landsbygden och nu handlar i panik utan att ideologiskt förankra sin politik när deras tänkta idé inte går hem.

Utan att vinna städerna kan de nämligen inte vinna valet oavsett hur blå kartan blir.
Citera
2026-05-26, 18:55
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Inte mitt fel att du alltid har fel och dessutom umgås med lågbegåvade.

Tidö vinner valet punkt.

Tidö vinner landsbygden, men förlorar städerna och generation Z och yngre millennials och därmed hela valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in