2026-05-26, 16:33
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Gäller det även enkelbiljetter? Högst oklart

Nej, det gör det inte. Det har framgått av allt material, så är inte oklart alls.
Citera
2026-05-26, 16:35
Medlem
Vilket desperat handlande
Citera
2026-05-26, 16:35
Medlem
HejaFinlands avatar
I Stockholm har de rödgröna redan höjt priset, vad hindrar dem från att höja det igen nu?
Citera
2026-05-26, 16:43
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Nej, det gör det inte. Det har framgått av allt material, så är inte oklart alls.

Idiotiskt
Citera
2026-05-26, 16:44
Medlem
Vad gör SL nu?
Ett formellt beslut behöver tas i regionfullmäktige 9 juni för att förslaget ska börja gälla eftersom det rör biljettpriser i SL-trafiken. Beslutsunderlag förbereds för snabb hantering och det pågår nu ett arbete med att analysera förslaget samt vad det skulle innebära för SL-trafiken.
https://sl.se/aktuellt/nyheter/regeringsforslaget-om-sankta-priser-i-kollektivtrafiken
Citera
2026-05-26, 16:45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är det inga McD i förorten så slipper du pendla? Förr hade man 20 % på enstaka resor om man satte in pengar hos Skånetrafiken, men det är slopat sedan flera år nu.
Jag bor i innerstan. SL hade rabattkuponger på 90/00-talet, 20 st, på pressbyrån och det var mycket billigare när man köpte så många. Men det är helt borttaget. Det är lite snålt av politikerna.

SL måste spara en förmögenhet på att slippa hantera kontanter sedan 10 år eller så.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-26 kl. 16:48.
Citera
2026-05-26, 16:45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
I Stockholm har de rödgröna redan höjt priset, vad hindrar dem från att höja det igen nu?
VALET hindrar dem!

Med dagens valfläsk kommer de tyvärr att behöva sänka i 4 år. Annars framstår de ju som prishöjare. Så ett riktigt dåligt valfläsk som kostar i många år. Pengarna borde gått till ett jobbskatteavdrag: 6.5 miljarder kronor till de 6.5M som arbetar och betalar skatt är 1000 kr per pers. Nu får jag 43 kr ca fem gånger per månad. Fast det är samma belopp när jag tänker efter.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-26 kl. 16:54.
Citera
2026-05-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Menar du på fullaste allvar att en vänsterregering med Socialdemokraterna är bättre än den vi har nu?
Du är skyldig att förklara varför du vill ha dyrare bränsle, mer invandring och därmed mer, brott och allmän oreda.
Varför vill du ha ett sargat Sverige? Helt sjukt!

Sämsta regeringen någonsin skrev jag..Skit blir bara till guld på ett sätt min vän. Då måste man jobba för det. Denna regeringen kommer sarga ditt Sverige nu och i framtiden. Nu är jag nästan högutbildad så jag kan förstå bättre. Det du borde göra är att lära känna människor som är smartare än du själv. De hänger inte på flashback längre så lämna skiten.
Citera
2026-05-26, 16:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag bor i innerstan. SL hade rabattkuponger på 90/00-talet, 20 st, på pressbyrån och det var mycket billigare när man köpte så många. Med det är helt borttaget.

SL måste spara en förmögenhet på att slippa hantera kontanter sedan 10 år eller så.

De remsorna som de stämplade var bra om man inte reste dagligen. Nu kan man ha ett plastkort med pengar på men ingen rabatt.
Citera
2026-05-26, 16:51
Medlem
Det går att vara riktigt konspiratorisk när det gäller att Tidöpartierna väntas halvera priset på kollektivtrafiken fram till årsskiftet, skriver Expressens Viktor Barth-Kron. I bästa fall kan det leda till ett omval, i värsta fall att oppositionen får skit för att de inleder mandatperioden med att dubbla busskortspriset igen
https://omni.se/halva-busspriset-kan-bli-omojligt-att-rulla-tillbaka/a/aJj3wa

Nu lovar regeringen glass till alla
https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/nu-lovar-regeringen-glass-till-alla/
Citera
2026-05-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Flyger helst eftersom det är billigare än bussen och snabbare. Skulle inte ändra mitt beteende för något som "regeringen" säger.

Okej. Flyger du mellan centralen och gamla stan tex?
Citera
2026-05-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Han bara provocerar. Jag åker sällan men ändå såg jag fem stora män in på tvärbanan när jag åkte förra månaden. En var polisklädd. Han gick till mitten av vagnen där han såg alla. Sedan gick de andra två och två bakifrån och framifrån och frågade vänligt alla om biljetten. Kändes lite som Tyskland 1934 men jag förstår att det behövs med tanke på tjyvarna som åker och försöker rusa ut ur vagnen. Men det går inte, polisen står i mitten och springer efter.

"Polisen"

Det är inga poliser som följer med biljettkontrollanter, det är halvkriminella låtsatspoliser, så kallade ordningsvakter. De betraktar det som en löneförmån att få misshandla ungar som plankar, men pendlar man till jobbet varje dag så stöter man på dem kanske två gånger per år. Det stämmer alltså att det lönar sig ekonomiskt att planka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in