2026-05-26, 14:04
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Vad snabba dom var med att de skulle göras en rättpsyk undersökning
Åklagaren insåg nog snabbt vilken potentiell krutdurk för vår tredje största staden detta är, så vill nog ha allt klart före midsommar.

Redan att han utan körkort tycker att köra runt i centrala Malmö på fredag em bör ge misstanke om begränsat konsekvens tänk eller manisk episod/ kokainrus.
Citera
2026-05-26, 15:55
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Är det han?
https://www.instagram.com/rami.touman/
Citera
2026-05-26, 15:58
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Han har haft uppsåt. Likgiltighetsuppsåt kallas det när man beter sig som en idiot väl medveten om att det kan skada eller döda någon.
Javisst, jag kan hoppas att han döms med stöd av likgiltighetsuppsåtet. Jag tror dock att han kommer skylla på att han aldrig trodde att det kunde hända och skulle aldrig gjort det om han hade tänkt det. Det skulle ju tyda på att han saknar konsekvenstänk som den narcissist han har visat sig vara. Vi får se om rätten köper det…
Citera
2026-05-26, 16:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Han har haft uppsåt. Likgiltighetsuppsåt kallas det när man beter sig som en idiot väl medveten om att det kan skada eller döda någon.

Nej, det är osannolikt att hans beteende kommer att bedömas som likgiltighetsuppsåt, även om det var hänsynslöst. Det visar erfarenheten av liknande fall. Det går enligt juridiken inte avgöra att han fann det sannolikt att han skulle döda någon även om han tog en stor risk.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2026-05-26 kl. 17:01.
Citera
2026-05-26, 16:50
Medlem
Föraren borde inte haft lov att ha bil och inte fått ha körkort. Pga tidigare brott.
Då hade tjejen levt idag.
Senast redigerad av Svempa2014 2026-05-26 kl. 16:55.
Citera
2026-05-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saturdays

Jag skulle vilja ha det till dråp…

Dråp? Det är alltså uppsåtligt dödande med förmildrande omständighet.

Vilken omständighet tycker du är förmildrande?
Citera
2026-05-26, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, det är osannolikt att hans beteende kommer att bedömas som likgiltighetsuppsåt, även om det var hänsynslöst. Det visar erfarenheten av liknande fall. Det går enligt juridiken inte avgöra att han fann det sannolikt att han skulle döda någon även om han tog en stor risk.

Jag har alltså suttit med på två rättegångar där två unga män, 20 och 23 år, åtalades för grovt vållande till annans död respektive grovt vållande till kroppsskada genom hänsynslös bilkörning genom Malmö. Båda de här unga männen var jagade av polisen. Poliserna avbröt snart jakten, men de unga fartdårarna sänkte inte farten. Deras hetsjakt genom staden, där de körde genom flera rödljus, slutade med en död 60-årig man och en ung kvinna som blev en grönsak för livet. Båda de unga männen dömdes till 3 års fängelse.

Omständigheterna var ju lite annorlunda den här gången. Rami, eller vad han heter, var ju inte jagad av polisen, och det var möjligen bara ett rödljus som han brakade igenom. Kommer det betyda att han får ett lägre straff än 3 år?

Jag hoppas verkligen inte det.
Citera
2026-05-26, 18:41
Medlem
.Mlyric.s avatar
Vilken tragedi!
Citera
2026-05-26, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag har alltså suttit med på två rättegångar där två unga män, 20 och 23 år, åtalades för grovt vållande till annans död respektive grovt vållande till kroppsskada genom hänsynslös bilkörning genom Malmö. Båda de här unga männen var jagade av polisen. Poliserna avbröt snart jakten, men de unga fartdårarna sänkte inte farten. Deras hetsjakt genom staden, där de körde genom flera rödljus, slutade med en död 60-årig man och en ung kvinna som blev en grönsak för livet. Båda de unga männen dömdes till 3 års fängelse.

Omständigheterna var ju lite annorlunda den här gången. Rami, eller vad han heter, var ju inte jagad av polisen, och det var möjligen bara ett rödljus som han brakade igenom. Kommer det betyda att han får ett lägre straff än 3 år?

Jag hoppas verkligen inte det.
Fan vilka låga straff! Det är provocerande att vi har så låga straff för den här typen av hänsynslöshet och likgiltighet. Kan verkligen inte förstå varför. Samma med rattfylleri. Döm de jävlarna hårt och tungt istället.

Jag tycker den här typen av brott som drabbar helt oskyldig människor är värre än interna uppgörelser i kriminella miljöer där kriminella angriper andra kriminella.
Citera
2026-05-26, 18:56
Medlem
sten-sax-grops avatar
Någon utvisning lär det inte bli om han är palestinier.
Sverige och Malmö får bara acceptera att Rami snart är ute och kör igen, lika påtänd och likgiltig, ännu argare och ännu farligare.
Citera
2026-05-26, 19:05
Medlem
Är deltidsboende i Malmö nära Kronprinsen.
Kan absolut påstå att det inte är etniska svenskar som kör som idioter och visar upp sina bilar på gatorna. Sitt t.ex en kväll på Atomsfär och kolla på blattar i BMW, MB, Audi eller VW flyga förbi utan ingripande av polis. Sydsvenskan gör allt för att inte redovisa hur det ligger till.
-Ta bilarna, utvisa förarna och hela deras släkt till Timbuktu.
Citera
2026-05-26, 19:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Föraren borde inte haft lov att ha bil och inte fått ha körkort. Pga tidigare brott.
Då hade tjejen levt idag.

Blattar som han skiter i om de har körkort eller ej. De kör ändå. Däremot om Sverige hade haft nolltolerans mot kriminella invandrare och utvisat dem vid minsta lilla brott så hade tjejen levt idag.

Har namnet på BO kommit fram än btw?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in