2026-05-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmackk
Finns det bild på mördaren Adam Marin / Rami Touman ?

Undrar hur länge han har hetat Adam....
Citera
2026-05-26, 12:45
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytbhade1
Varför vill du se en annan människa lida? Vad är fel på dig människa? Du behöver söka hjälp
Jag vill inte se någon lida – jag vill studera händelseförloppet fram till kraschen!
Citera
2026-05-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saturdays
Överlagt mord blir nog mycket svårt ja, för det var det ju troligen inte. Hur gärna vi än vill det och oavsett hur hemskt vi tycker detta är så är det inte rationellt.

Jag skulle vilja ha det till dråp eller grovt vållande till annans död. Sedan är det så klart vårdslöshet i trafik, köra mot rött, etc bland de "mindre" brotten.

Men överlagt mord är nog svårt att få till - om det inte finns en koppling mellan offer och GM här där GM just ville mörda henne. Det kan tom jag räkna ut som inte är polis.
GM ska visst också ha dödshotat en polis efter atr olyckan skett. Men man kan undra om GM är skyldig till fler brott (drog- eller alkoholpåverkad t ex).
Senast redigerad av meredith 2026-05-26 kl. 13:02. Anledning: Skrivfel
Citera
2026-05-26, 13:26
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Varför benämns detta fortfarande som en olycka?
Det är väl ändå en olycka… Att han saknar konsekvenstänk och inte på förhand förstår vad hans handlingar kan leda till, gör honom möjligen till en narcissistisk idiot som bör få ett rejält kännbart straff, men det är väl fortfarande en olycka? Eller har det visat sig att han haft uppsåt?
Citera
2026-05-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Jag vill inte se någon lida – jag vill studera händelseförloppet fram till kraschen!
Kommer ju att framgå i text när Polisens FUP är klar och "publicerad". Kommer sannolikt inte ta så lång tid. Även Trafikverket genomför ju en utredning, så nog kommer olycksförloppet att finnas tydligt beskrivet i text, vilket enligt mig är helt tillfylles för intresserade.
Senast redigerad av Giggzy1959 2026-05-26 kl. 13:42.
Citera
2026-05-26, 13:43
Medlem
Vad snabba dom var med att de skulle göras en rättpsyk undersökning
Citera
2026-05-26, 13:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Fruktansvärt uttryckt, men helt i paritet med Flashback.
Det är väl inte alls någon rättighet att veta allt om allting. Att man vill veta är någonting helt annat. Tydlig distinktion. Dessutom att se hur den gått till, njaa. Det finns en polis i samhället som utreder.
Nu blev det väldigt off topic, men inlägget upprörde en del.

Som sagt, vill någon diskutera frågan om det är rätt eller fel att ta bilder och rapportera från en brottsplats eller olycka rekommenderar jag tråden jag länkat till ovan.
Citera
2026-05-26, 13:56
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Det är väl ändå en olycka… Att han saknar konsekvenstänk och inte på förhand förstår vad hans handlingar kan leda till, gör honom möjligen till en narcissistisk idiot som bör få ett rejält kännbart straff, men det är väl fortfarande en olycka? Eller har det visat sig att han haft uppsåt?
Inte olycka ,behöver inte per automatik betyda uppsåt.
Det är ju ett uppenbart brott, borde ligga under det forumet.
Citera
2026-05-26, 13:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggzy1959
Kommer ju att framgå i text när Polisens FUP är klar och "publicerad". Kommer sannolikt inte ta så lång tid. Även Trafikverket genomför ju en utredning, så nog kommer olycksförloppet att finnas tydligt beskrivet i text, vilket enligt mig är helt tillfylles för intresserade.

Tidningarna har rapporterat från händelsen med bilder från olycksplatsen och informerat om hur händelsen gått till och i stora drag vilka personerna är som är inblandade och om sorgen på flickans skola. Men det borde de struntat i då det är helt tillfylles att vänta på FUP? Ändå är du här och diskuterar olyckan? Du kanske också läst artiklar i pressen om den? Vad är konstigt med det?
Citera
2026-05-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Tidningarna har rapporterat från händelsen med bilder från olycksplatsen och informerat om hur händelsen gått till och i stora drag vilka personerna är som är inblandade och om sorgen på flickans skola. Men det borde de struntat i då det är helt tillfylles att vänta på FUP? Ändå är du här och diskuterar olyckan? Du kanske också läst artiklar i pressen om den? Vad är konstigt med det?
Jag är fullt nöjd med det jag läst i media. Mitt inlägg var ett svar på Organistens inlägg !
Citera
2026-05-26, 14:02
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Precis! Och många av oss användare är här just för det som media konsekvent INTE rapporterar om - vilka som var inblandade, hur det gått till osv. Hur kan det undgått någon att det är en stor del av varför man hänger här? Passar inte galoscherna så stick till Familjeliv eller liknande! Herregud.
Citera
2026-05-26, 14:03
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur

Han har haft uppsåt. Likgiltighetsuppsåt kallas det när man beter sig som en idiot väl medveten om att det kan skada eller döda någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in