2026-05-25, 19:46
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag är rätt säker på att det är en scen från Morrhår och Ärtor. Gösta Ekman köper en hamster och bär omkring den i en systempåse.

Ännu ett minne. Jag tror han säger.

Jag tar den som den är, eller något i den stilen. Jag håller på att ”köpa” ner Morrhår och Ärtor från en hemsida men det går så satans segt. Men tack för tipset. Var 100 år sedan jag såg den
Citera
2026-05-25, 23:25
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag minns den reklamen hyfsat väl, jag minns premissen för reklamen också, som var något om att man kunde spara 50 kr på...

...produkten eller tjänsten som annonserades för...

...Vilken produkt det var minns jag inte.

Det var i alla fall så att en skäggig mysgubbe står i djuraffären och gullar med hamstern och säger: "Du ska heta mirakel" sedan ska han betala, men saknar 50 kr, expediten är på väg att sälja hamstern för den summa som skäggisen har, då springer en stressad kostymgubbe in och köper hamstern för ordinarie pris, expediten frågar om han även ska ha en transportbur, men han säger att han tar den i plastpåsen.

Premissen var att om skäggubben sparat 50 kr på att köpa produkten som annonserades hade han kunnat köpa hamstern.

Edit: Jag hittade reklamen. Håll tillgodo.

https://youtu.be/vzT4XBOX16E?is=1SbEk73JBNfwmYn2
Senast redigerad av Kennethkvarting 2026-05-25 kl. 23:30. Anledning: Hittade länken.
Citera
2026-05-26, 11:06
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag minns den reklamen hyfsat väl, jag minns premissen för reklamen också, som var något om att man kunde spara 50 kr på...

...produkten eller tjänsten som annonserades för...

...Vilken produkt det var minns jag inte.

Det var i alla fall så att en skäggig mysgubbe står i djuraffären och gullar med hamstern och säger: "Du ska heta mirakel" sedan ska han betala, men saknar 50 kr, expediten är på väg att sälja hamstern för den summa som skäggisen har, då springer en stressad kostymgubbe in och köper hamstern för ordinarie pris, expediten frågar om han även ska ha en transportbur, men han säger att han tar den i plastpåsen.

Premissen var att om skäggubben sparat 50 kr på att köpa produkten som annonserades hade han kunnat köpa hamstern.

Edit: Jag hittade reklamen. Håll tillgodo.

[url]https://youtu.be/vzT4XBOX16E

Fy fan vilken kung du är! Den är det!
Citera
2026-05-26, 12:36
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Fy fan vilken kung du är! Den är det!

Hähä, kul att kunna stå till tjänst. Nyckeln till gåtans lösning var att jag minns frasen "Du ska heta mirakel" då hittade jag den direkt på jotob.
Citera
2026-05-26, 14:55
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Hähä, kul att kunna stå till tjänst. Nyckeln till gåtans lösning var att jag minns frasen "Du ska heta mirakel" då hittade jag den direkt på jotob.

Hahaha, det var fan inte dåligt!!
Citera
2026-05-27, 21:41
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Hahaha, det var fan inte dåligt!!

Ja, jag tror rent det var mitt Magnum Opus avseende flashback-gräv.
Citera
2026-05-29, 19:06
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ja, jag tror rent det var mitt Magnum Opus avseende flashback-gräv.

Haha, flashback som bäst, jag sparade tråden på prenumerationen och tänkte kolla om någon lyckas att hitta detta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in